Strona 1 z 1

Turbosprężarka Hitachi do TDI

: czw wrz 17, 2009 11:18
autor: PinkFloyd
Ostatnio widziałem MK IV TDI ASV z zamontowana turbospręzarka Hitachi, auto należało do obywatlea Austrii, z tego co zorzumiałem jest to zamiennik VNT17, tyko produkowany przez Hitachi ( produkuje turbiny do Forda RS, Mitsubishi EVI, Subaru WRX )- Ponoć w Polsce nie dostępne :crazy: . Co ciekawe ta turbina wyglądała jak normalna VNT15 tylko zamiast siłownika podcisnieniowego ( gruszki ) miała siłownik elektryczny :blush: jak w turbinach w Audi 3,0 TDI tylko do siłownika był podłączony przewód plusowy i przewód podcisnienia. Co się dowiedziałem podciśnienie wychyla potencjometr a silnik elektryczny reguluje dziwgnią. Ponoć szybsza regulacja doładowania i brak zapiekania się kierowniczek ( duża siła silniczka ). Co ciekawe gościu mówił, ze turbina jest nie do zajeźdzenia- gwarancja na 100 tyś km ( tytanowe ośki ). Czy ktoś wie gdzie mozna dostać taką turbinę i czy ktoś z tym sie kiedys spotkał ?

: czw wrz 17, 2009 11:46
autor: Igor1
Ja słyszałem o tym, ale ponoć jest to w ofercie Hitachi od lata tego roku :jezor:, ale na własne oczy nie widziałem wygląda to jak turbina ta jak niżej tylko ma wejście na podciśnienie i koszt nowej to nawet nie pytaj :hmm: ponoć na niemieckim forum wyczytałem ze wytrzymuje do 1,8 bara zadanego cisnienia a jak wiadomo te turbiny nawet w brutalnie traktowanym subaru nie padają.

Obrazek

: pt wrz 18, 2009 23:18
autor: PinkFloyd
Igor1 pisze:Ja słyszałem o tym, ale ponoć jest to w ofercie Hitachi od lata tego roku :jezor:, ale na własne oczy nie widziałem wygląda to jak turbina ta jak niżej tylko ma wejście na podciśnienie i koszt nowej to nawet nie pytaj :hmm: ponoć na niemieckim forum wyczytałem ze wytrzymuje do 1,8 bara zadanego cisnienia a jak wiadomo te turbiny nawet w brutalnie traktowanym subaru nie padają.

[url=http://images40.fotosik.pl/196/5b6b8cbcef5d5769med.jpg]Obrazek[/URL]
To cos dla mnie, wiem ze w Subaru WRX czy STI nawet nie dbajac o schłodzenie turbiny i nie zyłowanie jej na zimno nie zdażają sie przypadki wcześniejszego jej zuzycia przed przebiegiem 200 tys km. Taka turbinę :food: i wtryski 230 i mozna latać. Ponoc te turbiny nie maja laga z dołu idą ponoć jak VNT 15 ponoc sukces tkwi ze sa w stanie krecic sie do 200 tys obr na minute ( nasze max do 160 tys obr po modach ) i tym samym znosza wiekrze cisnienie i maja dobry dół bo nie maja duzego wirnika a wiekrze cisnienie uzyskują kosztem wiekrzych obrotów ale tu trzeba miec wytrzymała turbine bo przy tych obrotach nasze pożegnały by sie z wirnikiem juz po kilku minutach. Igor1 podaj linka do forum niemieckiego potrzebuje nr tej turbiny jako zamiennika.

: sob wrz 19, 2009 17:37
autor: morfeusz86r
PinkFloyd pisze:potrzebuje nr tej turbiny jako zamiennika.
http://www.dieselevante.it/turbocharger ... 97&idcat=2

[ Dodano: 29 Paź 2009 20:47 ]
http://www.moto.allegro.pl/item77101506 ... tachi.html

[ Dodano: 29 Paź 2009 20:50 ]
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp