Strona 1 z 4

proszę o poradę

: śr wrz 16, 2009 01:09
autor: Awo_marek
witam!!!
jestem pierwszy raz na forum i od razu mam pytanie...
jeżdżę golfem II 1,6 td i planuję generalny remont silnika czy ma ktoś jakieś pomysły jak mu dodać trochę mocy (wiadomo super szybki to on nie będzie ale zawsze mała modyfikacja cieszy) a może jakiś inny silnik podpasować typu passat czy mk III ale wtedy bym musiał nad skrzynią pomyśleć proszę o poradę bo już golfina ledwo jeździ ...
pozdrawiam

: śr wrz 16, 2009 02:29
autor: aw69
odpuść sobie ten misterny plan !!!! To ciagle bedzie kiblowaty motor....zmien na 1,9 tdi nawet stary kiblowaty 1Z bedzie o wiele lepszy :)

: śr wrz 16, 2009 15:05
autor: Zerosuper
Awo_marek jeżeli zależy Ci na mocy to swap na TDI jest najlepszym wyjściem, niestety kosztownym.
Zależy jaki masz silniczek, jak JR to mozna wymienić głowicę na 1.9, wtryski, zamontować większe turbo, dołożyć IC itd. Możliwości jest sporo. Z SB podobnie.

: śr wrz 16, 2009 22:41
autor: Awo_marek
chyba zrobię jednak normalny remont bo jak myślałem z tego silnika za wiele nie wycisnę a intercooler??? hmm pewnie za wiele nie pomoże
a właśnie co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
i jeszcze jedno pytanko czy intercooler musi bbyś od tego modelu czyli 1,6 tdi yolkswagena czy można od czegoś innego zamontować a czy nadawał by się silnik od golfa III czy nawet IV

: sob wrz 19, 2009 00:22
autor: t0mal
Kolego sporo musisz jeszcze przeczytać, nie przejmuj się ludźmi co ci piszą "kiblowaty motor" i straszą swapami, może i 1.6 nie generuje mocy ponad 200km (180 się zdażało ;)) ale bez większych wydatków możesz podnieść moc o niemal 100% co w połączeniu z lekką budą daje całkiem sprytne autko. Remont przeprowadź fachowo na markowych tłokach i czytaj forum, a niedługo dołączysz do grona poskramiaczy żelusiów w swoich świecących calibrach i audikach.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:23 ]
Awo_marek pisze:co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
to jest konieczność, przeważnie 200 zł spokojnie starcza.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:30 ]
Co do tdi - jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie, pozatym jest potrzebne sporo części, tak że właściwie musiałbyś kupić drugie auto na potrzebę przerzucenia silnika. No a jak pchać się w ten temat, to myślę, że ma sens wrzucenie tdi na pomkach, no bo w końcu o moc nam się rozchodzi.

: sob wrz 19, 2009 00:32
autor: To_mas
t0mal pisze:może i 1.6 ne generuje mocy ponad 200km
byś sie zdziwił :P boi podobno był taki :D
t0mal pisze:przeważnie 200 zł spokojnie starcza.
NA SAM IC !! plus rurowanie, mocowanie, podłączenie, kolanka a jakbyś jeszcze chciał by to wyglądało to dolicz z 500 :)
jeśli sam nie wykonasz to jeszcze robocizna :P

Ładuj tam TDI :satan:
powód ?
bo koszt remontu solidnego i podniesienia mocy będzie zbliżony do kosztów wsadzenia TDI :D

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 00:34 ]
t0mal pisze:jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie,
? kto Ci takich bredni naopowiadał ?
na moje oko to nie wiele cięższy od TD a już nie mówi od VR który jakoś nic nie rujnuje :P

: sob wrz 19, 2009 00:35
autor: t0mal
To_mas pisze:NA SAM IC
no jeśli mowa o orginalnym to prawda, a jeśli o fmic z mastera np to nie :)

Tdi 1Z ma przecież marne 90km, chip na 110 kosztuje ok 1000zł, za taką kase spokojnie można zrobić 150km z 1.6

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:42 ]
To_mas pisze: kto Ci takich bredni naopowiadał
policzyłem sobie, wychodzi 90kg arwam pozatym ważył swojego po włożeniu 1.9 AAZ (jak wiemy niemal bliźniaczy silnik z starym tdi) i też mu wyszła spora różnica.

: sob wrz 19, 2009 00:42
autor: holahola
piszcie piszcie bo też się zastanawiam czy warto kupić mk2 1.6 td i coś rozgrzebać żeby przybrało to mocy

: sob wrz 19, 2009 00:47
autor: t0mal
Generalnie wszystko sprowadza się do zasobności portfela i oczekiwań kierownika - nie ukrywam dłubane 1.6 trzeba lubić, nie zbiera się z dołu jak tdi, ale z kolei na wysokich obrotach nie pęka, no i ładniej brzmi :)

: sob wrz 19, 2009 00:48
autor: holahola
t0mal, Chodzi mi o to, ile musiałbym zainwestować w takie 1.6 td, żeby wykrzesać ponad 100 km?

: sob wrz 19, 2009 00:52
autor: t0mal
Zależy od konfiguracji, jeśli byłby to JR w dobrym stanie, to musiałbyś zainwestować w śrubokręt i klucz 13 :)

[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:55 ]
chociaż nawet i 1V po pokręceniu śrubkami daje rade około 90 smolistych ogierów wykrzesać

: sob wrz 19, 2009 00:55
autor: holahola
i to wszycho? a co jeśli miałbym sb? i jakie modyfikacje wchodzą w grę?

: sob wrz 19, 2009 00:58
autor: t0mal
No jeśli chodzi o okolice 100 koni to tak, dodatkowo przy turbinach kkk jest potrzebny imbus 4mm(chyba) i klucz oczkowy gięty 10mm, celem regulacji ciśnienia doładowania.
JR jest najlepszy bo ma duże turbo w serii.

[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:04 ]
holahola pisze:jakie modyfikacje wchodzą w grę
No tego jest całkiem sporo, wymienie, żebyś wiedział czego szukać:
-regulacja LDA
-gov mod
-timing advance mod
-downpipe i przelot
-uszczelka od TDI
-FMIC
-pompa 10mm (na ok 160km) lub 11mm na więcej
-sprzęgło - kwestia nie rozwiązana
-turbo VNT - zdarza się, że łamie wał, lub podpory

to chyba tyle co mi narazie przychodzi do głowy

[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:12 ]
SB ma małe turba tj. Garretta T2 (taki coś jak w tdi 1Z) lub KKK K14 które mają niezły wykop, ale duszą auto na wydechu co przeszkadza w uzyskaniu większych mocy, dobrzeby wymienić na coś bardziejszego np z slilnika JR

: sob wrz 19, 2009 01:19
autor: holahola
t0mal, punkt Ci się należy, ale nie mój temat.

pytam o modyfikację sb, ponieważ rozważam kupno mk2 w td, ale po 91 roku, najlepiej ze wspomą i może jakąś elektryką tylko nie wiem w jakich rocznikach jakie były montowane silniki