Strona 1 z 3
Chip 110/132
: ndz wrz 06, 2009 23:55
autor: mewa2002
Witam, nie wiem czy w dobrym dziale umiescilem ten temat, jesli nie to prosze o przeniesienie. Ale do rzeczy, posiadam leona 1.9 110 km. W starciu z golfem na pompowtryskach,bodajze 101 czy 105 koni, zostawial mnie na 2 dlugosci auta od 0-120km/h. Prekosc max jaka osiagnalem to 194km/h. Po zrobieniu chipa u slynnego Rogala w Mr motors osiagnalem 132konie i 311nm(seryjnie 112 i 253nm). Wrazenia z chipa sa takie sobie, oczywiscie czuc cos tam ze przybylo, ale spodziewalem sie czegos wiecej. Znowu w starciu z tym samym golfem, teraz ja go wzialem o 2 dlugosci. 30koni wiecej od niego a tylko taka roznica? Predkosc max rowniez wiele nie poszla w gore, do 180 jakos idzie, ale 200 jeszcze nie udalo mi sie dociagnac. Czy to mozliwe ze po chipie jest taka mala roznica? Kolega w innym golfie ma 130 koni na pompowtryskach i lecial nim 215 na oponach 17', a na dwojce nie ma trakcji. Niby ta sama moc i moment a jednak jego auto jest o wiele mocniejsze. Czy to moze hamownia zawyzyla mi wynik? Ciekaw jestem Waszych opini na ten temat.
Tu jest wykres z hamowni:
: pn wrz 07, 2009 00:16
autor: KonradzikIV
mewa2002, przedewszystkim kolega z którym się ściagałeś ma inną technologie - PD jest to troche inna konstrukcja niż VP możliwe że ma jakiś gratis z fabryki więcej dlatego taka mała różnica a pozatym Twoj powinnien lepiej iść "górą". Co do prędkośći MAX nie osiągniesz większej przez zmiane softu bo skrzynia Cię nie puści dalej, auto ma zapas mocy ale skrzynia jest na tyle krótka że takie prędkości to max, też tak mam u siebie. Kolega który ma 130 też ma Pd i te akurat silniki mają bardzo duże gifty z fabryki wiec seryjnie może mieć dużo wiecej niż te 130 kucy.
: pn wrz 07, 2009 01:16
autor: CrocodileReggae
mewa2002,
Witek nie miał zarzutów do silnika?
Sprawdź dolot - może trzeba kolektor wypalić... bo ze zdrowej 110 wychodzą okolice 140KM...
Ja wyoutowałem katalizator - lepiej się z dołu zbiera - V max wg gps - 197 km/h...
: pn wrz 07, 2009 06:10
autor: mewa2002
Mowil ze szklanki mi graja, ale mechanik mi sprawdzal luzy zaworowe i mowil ze jest w granicach tolerancji. Po hamowni na seri mowil ze moj leon ŻYJE:) mimo ze wyplulo tylko 112:) no a na to ze wyszlo tylko 132 mowil ze cos moze wtryski albo pompa nie domaga i zeby sie do pompiarza zglosic. CrocodileReggae mowisz ze masz 142 koni i lecisz 197km/h tylko? Dziwne jakos, bo ogladalem wiele filmikow gdzie 110->140 lecialy 220. Nie wiem jak to jest:) a moj leon przy prawie 200 ma 4tys, takze ma jeszcze troche obrotow.
: pn wrz 07, 2009 10:02
autor: Ceglarz
mewa2002, Wg GPS ma 197, a wówczas licznik może pokazywać nawet 10km/h więcej.
: pn wrz 07, 2009 10:49
autor: CrocodileReggae
mewa2002 pisze:Dziwne jakos, bo ogladalem wiele filmikow gdzie 110->140 lecialy 220. Nie wiem jak to jest:)
Też nie wiem jak to jest...
Wiem natomiast że blat nijak ma się do prędkości wg GPSa przynajmniej u mnie na kołach 195/65/15...
Przy 100 km/h wg licznika GPS pokazuje 90 km/h...
Więc jak GPS pokazuje okolice 200 licznik może dochodzić do 220
Ale to tylko cyfry...
Nie po to się chipuje 1,9 tdi żeby bić rekordy prędkości... dłuższa jazda z Vmaxem często kńczy się białą chmurą... i poszukiwaniem nowej sprężarki.
Ze swojego doświadczenia wiem że usunięcie kata daje kilka km/h więcej...
: pn wrz 07, 2009 11:23
autor: Pimo
Kolega ma seata Toledo seria 110 virus na 130 i 305 momentu i dla mnie jego samochód jedzie diametralnie szybciej od mojego golfa 4 GTI AHF (110km). Licznikowe 210 osiąga bez problemu. Pozostali koledzy mający 110 w golfach są też w szoku jak to jedzie
: pn wrz 07, 2009 14:41
autor: stania-PL
mewa2002 pisze:Znowu w starciu z tym samym golfem, teraz ja go wzialem o 2 dlugosci. 30koni wiecej od niego a tylko taka roznica?
1)Kolego takie silniczki 101 PD to w seri na hamowni wypluwają po 110 i więcej km i niekiedy jadą lepiej niż seryjna 110 KM VP (AHF AFN)
2) Piszesz, że masz 30 KM wiecej i różnica "tylko" 2 długości auta na odcinku od 0-120km/h czyli szacownie jest to jakies 300 -350 m. na takim odcinku jest to ogromna przewaga, nie myslałeś chyba, że bedziesz go zostawiał w tyle z 50 m.
Ja po wirusie u Rogala miałem 136 KM / 301 NM i brałem się 0 - 130 Km/h z Octavia 1.8 T (150 KM) i zostałem w tyle troche większe pół auta. Więc wszystko zależy od człowieka za kółkiem. Jeśli chodzi o osiągi sprawdz je na G-tech - kilka startów i zobaczysz, że Twoją maszynę stać na bardzo dużo.
3) Co do V-Max to nie licz ze po wirusie znacząco się podniesie dla disla takiego jak masz Ty to prędkość 200 km/h to jest już górna granica i nie słuchaj ludzi którzy mówią, że pojechali swoim TDI 220 Km/h na skrzyni 5 biegowej bo w to nie uwierze.
mewa2002 pisze:Dziwne jakos, bo ogladalem wiele filmikow gdzie 110->140 lecialy 220. Nie wiem jak to jest:) a moj leon przy prawie 200 ma 4tys, takze ma jeszcze troche obrotow.
Nie sugeruj się cyferblatem bo w rzeczywistości takie auta jadą 190 - 200 km/h - błędy prędkościomierza rosną bardzo gwałtownie od 150 km/h w górę.
Masz spoko wykres, nie narzekaj dla porównania wstawiam Tobie mój po sofcie u Rogala identyczny motor AHF.
Powodzonka
: pn wrz 07, 2009 17:28
autor: mewa2002
Dobra, przekonaliscie mnie:P
: pn wrz 07, 2009 20:22
autor: cowboy
mewa2002 pisze:mowil ze cos moze wtryski albo pompa nie domaga i zeby sie do pompiarza zglosic
w 95% przypadków ja nie wychodzi dobra moc winne są zuzyte wtryski...
: pn wrz 07, 2009 20:32
autor: mewa2002
A jesli wymienilbym wtryski teraz na 216, to czy bedzie potrzebna korekcja programu? czy nie bedzie potrzeby, a kilka koni przybedzie?
: pn wrz 07, 2009 20:50
autor: CrocodileReggae
mewa2002 pisze:jesli wymienilbym wtryski teraz na 216, to czy bedzie potrzebna korekcja programu?
tak
sprawdziłeś dolot?
: pn wrz 07, 2009 21:09
autor: mewa2002
Nie, nie sprawdzalem. Czyli co, musze odkrecic kolektor ssacy i sprawdzic jak tam wyglada od srodka i w razie czego go przeczyscic?
: pn wrz 07, 2009 21:13
autor: cowboy
mewa2002 pisze:kilka koni przybedzie?
15-20 kucy powinno byc wiecej
korekta by sie przydała, a poza tym warto sprawdzić przyrost