Strona 1 z 1

: śr sie 19, 2009 08:34
autor: Sztomel
założenie wydajniejszej turbiny (tylko i wyłącznie) nie zwiększy mocy bo silnik na samym powietrzu doładowanym mocy nie uzyska, wraz z wydajniejszą turbiną w parze musi iść ilość paliwa - potrzebny jest tzw. chiptuning polegający na zmianie map sterownika, kolejną sprawą jest to, że w silniku 1Z jest zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym ciśnieniowo a w mocniejszych silnikach stosowane są już inne turbosprężarki tzw. VNT czyli ze zmienną geometrią łopatek sterowaną podciśnieniowo i u Ciebie wymiana turbiny WG na VNT wiązałaby się również ze zmianą jej sterowania - koszty nie będą już minimalne tak jak to założyłeś. Więcej na interesujące Cię pytania z tym związane uzyskasz w wyszukiwarce google.

: śr sie 19, 2009 09:17
autor: jarucki
co do zamiany z WG na VNT
to trochę gratów potrzebujesz zaczynając od kolektora wydechowego kończąc na całym nowym sterowaniu TURBO :) Co do sterownika - ECU to raczej nie trzeba nic zmieniać i tak będzie jeździł :)

: śr sie 19, 2009 22:18
autor: jarucki
Zbiornik - Akumulator
Przewody olejowe
Dolot powietrza od filtra
w zależności od turbosprężarki, wąż na wyjście..
Trochę wolnego czasu :) albo Mechanika :p