Strona 1 z 1

chipowanie AJMa a wymiana turbo

: pt sie 14, 2009 00:22
autor: Demoniq
Witam wszystkich

Mialem zamiar zchipowac swojego AJM'a 115 KM, ale niedawno rozwalilem swoje turbo.
W zwiazku z tym mam pytanie: Czy jest sens kupowac od razu wieksze turbo (np. od ASZ/ARL) i wtedy chipowac ? Niestety na razie wiecej modyfikacji (typu: nowy IC czy wtryski) nie wchodzi w gre z powodu braku kasy...
Czy jednak trzymac sie standardu i kupic takie samo turbo jakie mialem do tej pory i tez zchipowac ?

Bede wdzieczny za wszelkie opinie i porady. Pozdrawiam ;)

A jesli warto od razu wieksze turbo to czy bedzie sie to wiazalo z jakimis znacznymi przerobkami... ? Chcialbym, zeby mozna je zamotowac w miare bezbolesnie :P

: pt sie 14, 2009 01:15
autor: mahoo
przerabiałem to w moim autku, samym programem można osiągnąć ok145KM, więc wymieniłem turbo na ASZ. Zmiana na ARLa nie da Ci nic więcej, bo pompowtryski będą za słabe... 160KM do osiągnięcia, na więcej nie ma co liczyć, a mały ICek sprawi że nie zawsze cała moc będzie do dyspozycji.

podejrzyj sobie moje autko, oraz auto użytkownika: krzyziu

do tych 160KM przelicznik KM/PLN jest OK, potem dochodzą wydajniejsze pompki, FMIC i dolot z przepływką ASZ/ARL


a co do potrzebnych rzeczy: przejściówka na wąż z turbiny do IC dostępna np na allegro, znajdziesz ją jako przejściówkę do AFN, to jest to samo, oczywiście nowe uszczelki. Przy okazji radzę wyrzucić EGRa i katalizator

z drugiej strony, jeśli starczy Ci 145KM to mam jeszcze moje turbo AJM, sprawdzane przed wymontowaniem w Dynosoft, daję oczywiście gwarancję rozruchową, śmigało bez problemu, za 300 jest Twoja

ponoć macie tam w 3mieście kogoś konkretnego od softów, polecam taki zabieg

: pt sie 14, 2009 08:54
autor: KonradzikIV
wszystko zalezy od Twoich funduszy ale jak masz juz wymieniac to bym wymienił na coś lepszego niż seria.
mahoo pisze:ponoć macie tam w 3mieście kogoś konkretnego od softów, polecam taki zabieg
Rob z Tune Up :bigok: :bigok:

: sob sie 15, 2009 12:03
autor: Demoniq
Dzieki za odpowiedzi panowie. Poki co wezme jednak turbinke od mahoo bo wydatki mnei strasznie gonia...

Pozdro

: sob sie 15, 2009 14:32
autor: jozko
ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)

: sob sie 15, 2009 17:15
autor: jarucki
jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
Potwierdzam :)

: sob sie 15, 2009 17:50
autor: Demoniq
jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
Mam nadzieje, ze w przyszlosci tez sie tak pobawie :)

: sob sie 15, 2009 22:43
autor: misiowaty
jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
tą moc uzyskałeś z ajm-a jak tak to mozesz przesłac wykres na pw

: ndz sie 16, 2009 11:20
autor: mahoo
już kilka "fachowców" na forum twierdziło że 165KM na seryjnych pompkach z AJM to dużo, a 170 to już samobójstwo, więc ciężko sobie wyobrazić jak osiągnęliście 175 :hmm:

: ndz sie 16, 2009 17:40
autor: goodhope
mahoo pisze:już kilka "fachowców" na forum twierdziło że 165KM na seryjnych pompkach z AJM to dużo, a 170 to już samobójstwo, więc ciężko sobie wyobrazić jak osiągnęliście 175 :hmm:
silnik silnikowi nie równy.
Ten pierwszego strojenia nie przeżył, wygotował uszczelkę.
Może i lepiej, dzięki temu na drugie strojenie został wzbogacony o FMIC.
I słusznie, temp w dolocie spadła podczas pomiaru o 45 stopni !

pomawia się mnie o cyferkologię
to ostatnie czego można by się po mnie spodziewać
(ci którzy troszkę poczytali mnie i o mnie, wiedzą dobrze o czy mowa)

ale...

czuję się wręcz zaszczycony :helm:

: pn sie 17, 2009 00:46
autor: mahoo
goodhope pisze:silnik silnikowi nie równy.
chodziło mi raczej o seryjne pompowtryskiwacze w AJM'ach, które ponoć ograniczają zabawę, może wcześniej były zmieniane? jeśli nie to kolejny mit został obalony, więc gratuluję :bajer:

: pn sie 24, 2009 01:10
autor: jozko
wykresik dla niedowiarkow - przy okazji poprawy fmic spojrze co za pompki siedza

Obrazek

podziekowania dla Goodhope'a raz jeszcze. profi robota.

: ndz sie 30, 2009 22:26
autor: rob555
Papierologia sie podnieciacie....silnik silnikowi nie rowny, hamownia tez pokaze co innego niz u konkurencji ;)
Wazne by to smigalo dobrze i bezawaryjnie :)