Strona 1 z 2

MK4 Variant 1.9 TDI 90 km a CHIP

: pt sie 07, 2009 10:45
autor: showtime
Witam

W zwiazku z tym, ze niedlugo chcialbym oddać mojego Golfa w ręce V-TECHU w Krakowie na małe podkręcenie mocy mam parę pytań odnośnie mojego samochodu.

Przebieg: 209.000 km (prawdopodobnie ;)
Moc: 90 km (zdjęty katalizator... - nie wiem czy to cos daje??? Takiego juz kupilem)
Kod silnika: AGR

1. Czy chiptuning przy takim przebiegu to dobra rzecz dla silnika (stosuje oczywiscie zawsze przykazania traktowania TDI... nie butowanie na zimnym silniku, studzenie turbiny itp)

2. Jesli turbina nie byla robiona od nowosci to czy chiptuning szybciej ją wykończy?

3. Jaki jest optymalny przyrost przy mojej mocy i turbinie seryjnej? Tak zeby silnika nie wykonczyc. Moglbym zalozyc turbine od 130-tki... wymienic wtryski, ale nie mam tyle pieniedzy na to niestety...

Najważniejsze pytanie:
Najchętniej podkręciłbym go do 130 km... wtedy mozna juz pojezdzic.
Czy wystarczy wymiana wtrysków na ASV i program na 130 km? Czy bedzie to optymalne dla tego silnika, czy to bedzie już zylowanie?

: pt sie 07, 2009 12:24
autor: CrocodileReggae
showtime pisze:V-TECHU
box? oby nie...
showtime pisze:209.000 km
mały przebieg
showtime pisze: Czy chiptuning przy takim przebiegu to dobra rzecz dla silnika
dobra... silnik znosi dużo większe modyfikacje niż tylko program
showtime pisze:Najchętniej podkręciłbym go do 130 km... wtedy mozna juz pojezdzic.
spodziewaj się niecałych 120KM
showtime pisze:Czy wystarczy wymiana wtrysków na ASV i program na 130 km?
Poczytaj o wtryskach 216 - kolega cowboy ma je w swojej ofercie, ustawiane przez P. Bogdana z Nadarzyna w połączeniu z programem - naprawdę dają radę
showtime pisze:Czy bedzie to optymalne dla tego silnika, czy to bedzie już zylowanie?
optymalnie jest po: zmianie turbo na bigturbo, wtrysków na 230, pompy na 11, montażu dużego IC, luźniejszego wydechu oraz mocnego sprzęgła

Modyfikacje o których piszesz nie mają nic wspólnego z żyłowaniem...

: pt sie 07, 2009 13:06
autor: showtime
Dzięki Kolego. Wtryski w polaczeniu z samym programem wystarczą? Czy coś jeszcze należałoby zrobić? (nie mowie o zmianie turbiny itp... chce po prostu podciagnac moc auta zeby nie mialo 90 km, tylko te 115, 120... max 130 km

Jestem kompletnie zielony w temacie. Chodzi mi o to, zeby nie zarżnąć sprzęgła itp. czyli zeby zrobić to z głową i mozliwie zamknąć się w 2000 zł...

Skoro nie VTECH to gdzie w KRK lub okolicy?

: pt sie 07, 2009 13:33
autor: wozekGTD
Moze Aligator w Katowicach, slyszalem o nim bardzo dobre opinie :bigok:

: pt sie 07, 2009 13:48
autor: showtime
A może turbo od ASZ, wtryski od ASV i program???
Tylko że to jest przy dobrych wiatrach 3 tyśki :(

: pt sie 07, 2009 14:10
autor: CrocodileReggae
showtime pisze:A może turbo od ASZ, wtryski od ASV i program???
Tylko że to jest przy dobrych wiatrach 3 tyśki :(
żeby to miało ręce i nogi...
jak wymieniać turbo na asz to trzeba tez podlać paliwa czyli 216 i najlepiej również pompę zmienić na mocniejszą

: pt sie 07, 2009 14:14
autor: showtime
Cóż chyba narazie skuszę sie na sam program ze wzgledów finansowych.
W Krakowie mam mały wybór firm.

1) VTECH
2) DETECH
3) COMPSPORT

Która opcja najlepsza i czemu nie VTECH :)? Podobno boxy stosują tylko przy autach nowych, zeby w razie gwarancji mozna bylo je wyrzucic...

: pt sie 07, 2009 14:17
autor: Deft-on
Wrzuć 216 od Cowboya , zrób lajtowy program i będziesz na bank zadowolony sprzęgło pożyje a i w 2 tys się zmieścisz :bigok:

: pt sie 07, 2009 14:27
autor: TuneFORCE
Jeszcze niedawno śmigałem octavią z 98r AGR..jak ją robiłem miała nalatane 170tyś km, wleciało turbo od AWXa,216ki,FMIC i program, wyszło 162KM/347Nm, po 2latach licznik wskazywał 100tys km więcej czyli 270tys km, skode sprzedałem i nadal dzielnie służy nowemu właścicielowi....

Obrazek

Tak więc 206tys to pikus dla tego silnika, jak nie chcesz za dużo kasy wydać to wrzuć 216ki+program i będzie się w miarę auto toczyło:

: pt sie 07, 2009 14:34
autor: showtime
Ale i potoczy sie chyba bez 216 na samym programie? :D czy to bez sensu walić program bez wtrysków :D?

Jestem laik w temacie chipów dlatego proszę Was bo sie znacie :)

Czy moge np. wymienic narazie same wtryski, a program powiedzmy 2,3 miesiace pozniej? Nie wyskocze od razu z 3 tyśków bo ciężko ;)

: pt sie 07, 2009 14:39
autor: Dario84
showtime pisze:Czy moge np. wymienic narazie same wtryski, a program powiedzmy 2,3 miesiace pozniej? Nie wyskocze od razu z 3 tyśków bo ciężko
Oczywiscie ze mozesz, samochod moze ciut wiecej dymic

: pt sie 07, 2009 14:39
autor: pawel99
showtime pisze:Ale i potoczy sie chyba bez 216 na samym programie? :D czy to bez sensu walić program bez wtrysków :D?

Jestem laik w temacie chipów dlatego proszę Was bo sie znacie :)
Kolego mam AGR z 216 i wirusem. Po założeniu wtrysków odczujesz największy przyrost mocy(będzie również trochę poddymiał, za dużo paliwa). Po programie samochód zacznie dopiero fajnie jeździć :grin:

: pt sie 07, 2009 14:43
autor: TuneFORCE
216+wirus:

Obrazek

: pt sie 07, 2009 14:44
autor: showtime
U mnie jest odłączony EGR i przewód zaślepiony jakąś srubą... nie chcialo sie komus czyscic EGR, bo auto dymiło.

Czy to jest jakąś przeszkodą w wymianie wtrysków?