Strona 1 z 1

VNT15 + ośka z wirnikiem GT17

: śr lip 29, 2009 15:39
autor: Adrian1980
wiatm,

ostatnio bylem w zakładzie gdzie regenerują turbiny popytać o cenę GT1749VA/VB i panowie powiedzieli mi że można VNT15 przetoczyć + wirnik z ośką od GT17 (130/150KM) i podobno bedzie to chodzić jak oryginał GT1749VA/VB... i podobno wytrzyma spokojnie 1.5 bara...

wiec mam pytanie do osob ktore moze juz tak kombinowały czy panowie z regeneracji prawdę mówili ??? czy rzeczywiście to zdaje egzamin i czy pochodzi trochę ???

przerabiał to już ktoś z forum ??

: śr lip 29, 2009 16:23
autor: CrocodileReggae
poczytaj o hybrydach

: śr lip 29, 2009 16:26
autor: Adrian1980
CrocodileReggae pisze:poczytaj o hybrydach
czytalem o hybrydach ale chodzi o wieksze bebechy w obudowie małej VNT15... bez zmiany czesci goracej czy tam zimnej...

: śr lip 29, 2009 18:12
autor: CrocodileReggae
zasada +/- ta sama
pod większe wirniki robione jest toczenie
nie będzie jak ori bo są mniejsze muszle - dynamika gazów nie będzie taka sama
słabiej będzie się napełniać

: czw lip 30, 2009 09:57
autor: Adrian1980
CrocodileReggae pisze: słabiej będzie się napełniać
czyli turbina może później wstawać ??

: pt lip 31, 2009 11:06
autor: Cinek
mam takie w dwóch autach, nie ma najmniejszych problemów

: pt lip 31, 2009 13:13
autor: CrocodileReggae
jednym słowem...
będzie lepiej niż vnt15
o ile majster zrobi to dobrze...

: ndz sie 02, 2009 10:51
autor: sagon
CrocodileReggae, a czym różni się 15tka,od gt 1749va?
Mnie się wydaje,że tylko średnicą koła kompresji,bo wałki maja identyczne.Nie jestem pewien,ale nawet vb ma chyba takie same muszle.
Jeżeli chodzi o 17vb,czyli turbo od arl-a,to faktycznie wałek jest grubszy,ma większą średnicę,tak on ,jak i wirnik i samo koło kompresji też.
W 15tce ma 33 mm,a w 17vb 37mm.
Adrian1980, jak celujesz w okolice 150-160 koni,to w zupełności wystarczy 15tka z kołem kompresji od 17va,czyli 130tki.
Jest łatwa do opanowania softem.
Z tymi hybrydami na arl-u bywają problemy.
Niekiedy trzeba sztanga pokręcić,bo albo przeładuje,albo nie doładuje.
Adrian1980 pisze:czytalem o hybrydach ale chodzi o wieksze bebechy w obudowie małej VNT15... bez zmiany czesci goracej czy tam zimnej...
Da się tak zrobić,bez zmiany czy to zimnej,czy gorącej muszli.
Ale to już tzw hybryda,ale im większe wałki i koła kompresji,tym większe problemy.
Bardzo dużo zależy też od jakości wykonania.

: pn sie 03, 2009 19:40
autor: Adrian1980
reasumując to Panowie powiedzcie mi czy na takiej modyfikacji dobrze zrobionej mogę dmuchać 1,5 bara ??

: pn sie 03, 2009 21:31
autor: sagon
Jeżeli założą wałek bez przewężenia,to 1.5 jet do osiągnięcia,ale to już dla takiej 15tki z wirnikiem od 130tki,czyli 1749 va,max.
Zazwyczaj ładują nimi 1.45.To taka rozsądna wartość.

: pn sie 03, 2009 21:35
autor: Adrian1980
ok, podziękował wszystkim :pub:

: pn sie 03, 2009 21:44
autor: krzys-jeruzal
VNT koło kompresji ma 33mm GT 17VA 35mm ARL i GT20 mają 37mm
Brd tez ma 37:)