Strona 1 z 1

Tarcza Hamulcowa -co robic ?

: pn lip 27, 2009 17:16
autor: logimen
Witam

Jakies 3tys km temu wymienialem wszystkie tarcze i klocki w swoim MKIV, komplet TRW bez naciec itp. Ostatnio zauwazylem, ze na lewej przedniej mam juz taki rowek szerokosci ok. 2-3mm i ok. 1-1.5mm glebokosci.

W nowym AŚ pisza, ze to wina klocka (wada).

Podejrzewam, ze bede musial wymienic tarcze i klocek przy tym kole bo pewnie za jakies n tys km mi przetnie tarcze na pol ? Czy mozna bez obaw z tym jezdzic ?

: pn lip 27, 2009 19:20
autor: Matijas
logimen, mozliwe ze stoi klocek w zacisku, moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?

Proponowalbym zdjac kolo, rozebrac hamulce, klocki wyjac i na papierze na rownej powierzchni troche rpzetrzec, oczycsic dokladnie jarzmo tam gdzie klocek "plywa", sciagnac delikatnie gumke od zacisku i smaru specjalnego dac troche, zlozyc i obserwowac,....

Jak sie nei bedzie pogarszalo tylko zostanie jak jest ejzdzic, jak nei to zmienic klocki :bigok:

: pn lip 27, 2009 19:26
autor: CrocodileReggae
albo coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę
albo lipny klocek się trafił - ale to TRW więc niby powinno być ok

ściągnij klocek i sprawdź

czemu w speed?

: pn lip 27, 2009 21:14
autor: logimen
Matijas pisze:moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?
Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil" :)

Ehh, nigdy nie rozbieralem hamulcy/ow, moze ojciec mi pomoze w weekend i sprawdze co i jak.
CrocodileReggae pisze:albo coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę
No wlasnie to jest niby niemozliwe z tego co pisza w Auto Świecie, bo akurat w najnowszym numerze ktos mial taki problem w Fordzie.
CrocodileReggae pisze:czemu w speed?
No wachalem sie jeszcze nad innym dzialem, ale ten bardziej mi pasowal :)

: pn lip 27, 2009 22:19
autor: Matijas
logimen pisze:Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil"
mam an mysli wymienilem;)

: pn lip 27, 2009 22:26
autor: aiv
Zeby nie zakladac nowego tematu.

Wam tez sie z tylu ruda osiada? Bo wymienilem klocki tydzien temu, i tarcze, i lewa tarcza jest czysta, a prawa cala juz w rdzy :/ Klocki Ferodo, tarcze Mikoda.

: pn lip 27, 2009 23:08
autor: CrocodileReggae
aiv pisze:Bo wymienilem klocki tydzien temu, i tarcze, i lewa tarcza jest czysta, a prawa cala juz w rdzy :/
zacisk do wymiany albo tylko zapowietrzony

: wt lip 28, 2009 13:32
autor: aiv
Da rade to odpowietrzyc domowymi sposobami?

: wt lip 28, 2009 13:43
autor: CrocodileReggae
jeden wciska pedał hamulca, drugi odkręca pół obrotu odpowietrznik i zakręca na ciągle wciśniętym pedale...
puścić pedał
i powtórzyć aż poleci płyn...

: wt lip 28, 2009 14:12
autor: aiv
CrocodileReggae, teraz lamerskie pytanie, gdzie sie znajduje ten odpowietrznik? :]

: wt lip 28, 2009 17:02
autor: masakra
aiv pisze:CrocodileReggae, teraz lamerskie pytanie, gdzie sie znajduje ten odpowietrznik? :]
na zacisku

: wt lip 28, 2009 17:12
autor: mate64
CrocodileReggae pisze:i powtórzyć aż poleci płyn...
i myslisz że to jest dobry sposób na odpowietrzenie :crazy: :crazy:

aiv,
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam
Tak w skrócie. Musisz pamiętać żeby nie wlewać starego płynu do zbiorniczka bo będzie "gazowany" i można zapowietrzyć pompę. I jeśli chcesz odpowietrzyć cały układ to powinieneś zacząć to robić od najdłuższego obwodu (prawe tylne koło).

A najlepiej poproś kogoś kto już to robił o pomoc to wtedy się nauczysz jak to zrobić porządnie.

: wt lip 28, 2009 18:10
autor: CrocodileReggae
ale nikt tu nie pyta na temat wymiany płynu...

Na mój gust zacisk lipa...
ale trzeba sprawdzić czy nie jest zapowietrzony