Tarcza Hamulcowa -co robic ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Tarcza Hamulcowa -co robic ?

Post autor: logimen » pn lip 27, 2009 17:16

Witam

Jakies 3tys km temu wymienialem wszystkie tarcze i klocki w swoim MKIV, komplet TRW bez naciec itp. Ostatnio zauwazylem, ze na lewej przedniej mam juz taki rowek szerokosci ok. 2-3mm i ok. 1-1.5mm glebokosci.

W nowym AŚ pisza, ze to wina klocka (wada).

Podejrzewam, ze bede musial wymienic tarcze i klocek przy tym kole bo pewnie za jakies n tys km mi przetnie tarcze na pol ? Czy mozna bez obaw z tym jezdzic ?


Pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn lip 27, 2009 19:20

logimen, mozliwe ze stoi klocek w zacisku, moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?

Proponowalbym zdjac kolo, rozebrac hamulce, klocki wyjac i na papierze na rownej powierzchni troche rpzetrzec, oczycsic dokladnie jarzmo tam gdzie klocek "plywa", sciagnac delikatnie gumke od zacisku i smaru specjalnego dac troche, zlozyc i obserwowac,....

Jak sie nei bedzie pogarszalo tylko zostanie jak jest ejzdzic, jak nei to zmienic klocki :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pn lip 27, 2009 19:26

albo coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę
albo lipny klocek się trafił - ale to TRW więc niby powinno być ok

ściągnij klocek i sprawdź

czemu w speed?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: logimen » pn lip 27, 2009 21:14

Matijas pisze:moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?
Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil" :)

Ehh, nigdy nie rozbieralem hamulcy/ow, moze ojciec mi pomoze w weekend i sprawdze co i jak.
CrocodileReggae pisze:albo coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę
No wlasnie to jest niby niemozliwe z tego co pisza w Auto Świecie, bo akurat w najnowszym numerze ktos mial taki problem w Fordzie.
CrocodileReggae pisze:czemu w speed?
No wachalem sie jeszcze nad innym dzialem, ale ten bardziej mi pasowal :)


Pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn lip 27, 2009 22:19

logimen pisze:Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil"
mam an mysli wymienilem;)


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » pn lip 27, 2009 22:26

Zeby nie zakladac nowego tematu.

Wam tez sie z tylu ruda osiada? Bo wymienilem klocki tydzien temu, i tarcze, i lewa tarcza jest czysta, a prawa cala juz w rdzy :/ Klocki Ferodo, tarcze Mikoda.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pn lip 27, 2009 23:08

aiv pisze:Bo wymienilem klocki tydzien temu, i tarcze, i lewa tarcza jest czysta, a prawa cala juz w rdzy :/
zacisk do wymiany albo tylko zapowietrzony


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » wt lip 28, 2009 13:32

Da rade to odpowietrzyc domowymi sposobami?



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » wt lip 28, 2009 13:43

jeden wciska pedał hamulca, drugi odkręca pół obrotu odpowietrznik i zakręca na ciągle wciśniętym pedale...
puścić pedał
i powtórzyć aż poleci płyn...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » wt lip 28, 2009 14:12

CrocodileReggae, teraz lamerskie pytanie, gdzie sie znajduje ten odpowietrznik? :]



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » wt lip 28, 2009 17:02

aiv pisze:CrocodileReggae, teraz lamerskie pytanie, gdzie sie znajduje ten odpowietrznik? :]
na zacisku



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lip 28, 2009 17:12

CrocodileReggae pisze:i powtórzyć aż poleci płyn...
i myslisz że to jest dobry sposób na odpowietrzenie :crazy: :crazy:

aiv,
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam
Tak w skrócie. Musisz pamiętać żeby nie wlewać starego płynu do zbiorniczka bo będzie "gazowany" i można zapowietrzyć pompę. I jeśli chcesz odpowietrzyć cały układ to powinieneś zacząć to robić od najdłuższego obwodu (prawe tylne koło).

A najlepiej poproś kogoś kto już to robił o pomoc to wtedy się nauczysz jak to zrobić porządnie.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » wt lip 28, 2009 18:10

ale nikt tu nie pyta na temat wymiany płynu...

Na mój gust zacisk lipa...
ale trzeba sprawdzić czy nie jest zapowietrzony


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości