Polo 1.9D 6N 1998r. Wymiana na cos mocniejszego

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

groxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 25, 2009 21:17
Lokalizacja: Manchester

Polo 1.9D 6N 1998r. Wymiana na cos mocniejszego

Post autor: groxter » sob lip 25, 2009 21:43

Witam od roku jezdze Polo 1.9D. Samochodzik swietny i nie mam ochoty go zmieniac. Jednak "dorastam" i chcialbym zaczac jezdzic troche szybciej oraz wybrac sie na tor ktory mam niedaleko.

Ostatnio zaczelo chodzic mi po glowie zeby wymienic silnik na cos mocniejszego najlepiej z turbinka, niestety silnik musi byc 1.9 i najlepiej WV.

-czy macie jakies propozycje co do silnika
-na co zwracac uwage przy zakupie
-czego sie wystrzegac
-i jak zamontowac (jakies zlote mysli co do montazu)



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » sob lip 25, 2009 23:12

groxter pisze:niestety silnik musi byc 1.9
czemu tak?
w UK można tanio kupić auto sportowe - supra, mitsubishi legnum, etc...
po kiego grzyba bawić się w rzeźbę?
ani swap ani uturbianie nie są tanie...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

arwam

Post autor: arwam » ndz lip 26, 2009 00:23

CrocodileReggae, nie ja tu jestem od strofowania i napominania ale wydaje mi sięże kolega postawił konkretne pytanie i w temacie napisał że nie chce auta zmieniać bo mu się podoba. :bigok:

ze swojej strony dodam że chyba najłatwiej byłoby zamontować AFN tylko napewno miskę olejową i smok trzeba by było przełożyć z twojego silnika.
możesz też uturbić to co masz bo 1
y jak go zaturbisz też potrafi nieźle pojechać ale nie nadaje się do długotrwałego pałowania bo ugotujesz głowicę albo tłoki w skranjych wypadkach powypalasz ale to się bardzo rzadko zdarza.
ja swego czasy w białym golfie który teraz obecnie ma 1.6TD wkładałem właśnie uturbione 1Y i później kiedy odremontowaliśmy JR'a to silnik poszedł do innego auta i jeździ po dziś dzień a jego właściciel jest z niego zadowolony.
dam Ci tylko dobrą radę jeśli uturbiasz silnik wolnossący nie rób tego za pomocą małej turbiny pokroju K14 czy K03 bo one za bardzo silnik na wydechu obciążają i silnik wtedy bardziej się nagrzewa czego nie ma przy dużych turbach



groxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 25, 2009 21:17
Lokalizacja: Manchester

Post autor: groxter » ndz lip 26, 2009 12:42

Autka nie zmienie bo zabardzo go lubie (kolezanki z reszta tez) a rowniez chodzi mi zeby samochod wygladal niepozornie a mial kopa (dobry kumpel mial takie "uno" to czasem nawet z bmw wygrywal, a nikt sie nie spodziewal)
1.9 potrzebuje do Ubespieczenia, :helm:

jak chodzi o silniki to widzialem rozne jednostki na allegro, ale sie ich obawiam bo niewiem w jaki sa naprawde stanie (mam mechanikow w polsce ktorzy mogli by pojechac i sprawdzic)

Uturbiniac nie kce bo chce miec samochod jak najdluzej :bigok:



arwam

Post autor: arwam » ndz lip 26, 2009 22:49

Uturbiniac nie kce bo chce miec samochod jak najdluzej :bigok:
to jak długo będzie Ci bez awaryjnie służyć to już od Ciebie zależy jak je będziesz traktował prawą stopą po pedale gazu.



groxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lip 25, 2009 21:17
Lokalizacja: Manchester

Post autor: groxter » pn lip 27, 2009 00:03

Ok jesli malbym uturbiniac: :bigok:
co potrzebuje (poprosze o liste niezbednych czesci)
i jak to teoretycznie zrobic :grin:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn lip 27, 2009 00:08

groxter, zostaw uturbianie bo to gra niewarta swieczki imho...

Zaswapujesz chociazby AFN`a i jzu masz potencjal na seryjnych gratach na 140ps co przy niewielkiej masie polo ladnie bedzie dawa sobie rade;) :bigok: :bigok:
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 00:08 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

arwam

Post autor: arwam » pn lip 27, 2009 08:56

Matijas pisze:groxter, zostaw uturbianie bo to gra niewarta swieczki imho...
tu bym się nie zgodził bo ja już to przerabiałem i nie powiem że jest to nie opłacalne.
taki silnik będzie jeździł tak samo jak ori TD lub nawet lepiej niż TDI bo się TD wyżej kręci



crazydriver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 04, 2009 12:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Polo 1.9D 6N 1998r. Wymiana na cos mocniejszego

Post autor: crazydriver » ndz sie 02, 2009 19:42

groxter pisze:Witam od roku jezdze Polo 1.9D. Samochodzik swietny i nie mam ochoty go zmieniac. Jednak "dorastam" i chcialbym zaczac jezdzic troche szybciej oraz wybrac sie na tor ktory mam niedaleko.

Ostatnio zaczelo chodzic mi po glowie zeby wymienic silnik na cos mocniejszego najlepiej z turbinka, niestety silnik musi byc 1.9 i najlepiej WV.

-czy macie jakies propozycje co do silnika
-na co zwracac uwage przy zakupie
-czego sie wystrzegac
-i jak zamontowac (jakies zlote mysli co do montazu)
jak dobrze poszperasz na tym forum ewentualnie zalogujesz się na polo-squad.pl to znajdziesz taką niebieską polówkę którą właścicielka zeswapowała własnie z 1.9D na 1.9 tdi 130
http://www.vwpolo-squad.pl/forum/viewtopic.php?t=2826



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości