wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
: czw lip 02, 2009 08:32
w nawiązaniu do dyskusji:
http://www.racingforum.pl/Kolektory-w-d ... 66521.html
kolega mrozo cos tam wyliczył dla kolektorów AVF, AWX, ASZ, ARL
ale z nudów wczoraj pokopałem w necie i etce i znalazłem takie coś:
1. z VW LT i volvo - 2.4D 6 cylindrów (silnik CP lub d24, stosowany równiez w volvo lata 80) - obciete 2 skrajne kanały
![Obrazek](http://img245.imageshack.us/img245/66/cpcut.jpg)
oraz
2. VW Transporter 2.4 D 5 cylindrów (silnik AAB) - obcięty ostatni 5 cyl
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/4513/aabcut.jpg)
mogłaby być to niezła alternatywa do kolektorów AWX/ARL
oczywiście w połaczeniu z portingiem głowicy...
moze ktoś coś wie na ten temat ? ludzie za granicą dłubią te kolektory z d24 do 1.9
tak to wygląda:
trzeba obciąć i poszerzyć kanały zgodnie z 1.9 TDI
i widok z boku
![Obrazek](http://img294.imageshack.us/img294/2348/kolektord24cut2.jpg)
http://www.racingforum.pl/Kolektory-w-d ... 66521.html
kolega mrozo cos tam wyliczył dla kolektorów AVF, AWX, ASZ, ARL
![Obrazek](http://taekwondo-olsztyn.neostrada.pl/SR/Ori1,2cis.jpg)
![Obrazek](http://taekwondo-olsztyn.neostrada.pl/SR/Ori1,2pred.jpg)
ale z nudów wczoraj pokopałem w necie i etce i znalazłem takie coś:
1. z VW LT i volvo - 2.4D 6 cylindrów (silnik CP lub d24, stosowany równiez w volvo lata 80) - obciete 2 skrajne kanały
![Obrazek](http://img245.imageshack.us/img245/66/cpcut.jpg)
oraz
2. VW Transporter 2.4 D 5 cylindrów (silnik AAB) - obcięty ostatni 5 cyl
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/4513/aabcut.jpg)
mogłaby być to niezła alternatywa do kolektorów AWX/ARL
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
moze ktoś coś wie na ten temat ? ludzie za granicą dłubią te kolektory z d24 do 1.9
tak to wygląda:
![Obrazek](http://img269.imageshack.us/img269/9569/kolektord24.jpg)
trzeba obciąć i poszerzyć kanały zgodnie z 1.9 TDI
![Obrazek](http://img269.imageshack.us/img269/2924/kolektord24cut.jpg)
i widok z boku
![Obrazek](http://img294.imageshack.us/img294/2348/kolektord24cut2.jpg)