Strona 1 z 1

Tuning dolotu i wydechu GOLF 1.6 TD

: czw lip 02, 2009 00:01
autor: wyczos
Planuję zmodyfikować trochę mojego golfa i mam kilka pytań. Dolot to ma być stozek K&N odpowiednio odizolowany od silnika i rurą chromowaną aż do turbo. Tylko co ja mam zrobić z tymi gumowymi przewodami od kolektora i odmy ??? Od odmy to slyszalem o tych pojemnikach do ktorych olej scieka "oil catcher tank", czy są może inne alternatywy??? A ta od kolektora??? Czy powinna jednak być włączona w obieg powietrza??? A jeśli chodzi o wydech to sportowy kolektor do TD to raczej nie istnieje bo przeplyw spalin jest przez turbine, jedyne co to mozna go wypolerowac. Ale glownie zalezy mi na tym dolocie co z tym zrobic??? A i najważniejsze: czy ktoś wyprobował układy dolotowe firmy Mag Sport??

http://magsport.republika.pl/doloty.html

: pt lip 03, 2009 07:28
autor: dawid018
wyczos pisze:glownie zalezy mi na tym dolocie co z tym zrobic???
często wymieniaj seryjny filtr.to wszystko.
wyczos pisze: jeśli chodzi o wydech to sportowy kolektor do TD to raczej nie istnieje
więc zrób go sobie sam.

poczytaj troche na forum.o modzeniu TD jest podwieszony temat i można by z niego książkę napisać.

: pt lip 03, 2009 10:21
autor: wyczos
Wychodzi na to czytając inne fora to ten OIL CATCH TANK nie jest wart swojej ceny, i najlepiej samemu cos wykombinowac. Wiem, że w innym temacie już było o filtrach stożkowych, gdzie ktoś chciał wpakować stożek do 60 Km silnika, albo z małym turbo(lol). teoretycznie montuje się je w przypadku dużych turbin, gdzie filtr powietrza musi przepuścić większość jego ilość. Mój silnik to JR z intercoolerem z Garretem T3. Czy przy takim konkretnym turbo jak T3 to jest opłacalny zabieg czy dopiero przy większych turbinach to sięsprawdza ?? Mówię o konkretnym stożku K&N, który odpowiednio konserwowany zatrzymuje 99,5% pyłów ( seria 98.8%) i ma duuuużo mniejsze opory przepływu powietrza ( seria 12 Mb, stożek K&N 1- 2 Mb !!!)

: czw lip 09, 2009 06:56
autor: BENITO
Lepiej zamontuj już wkład do puszki K&N, a najlepiej wymień puchę filtra na taką z SB, tu jest filtr o większej powierzchni, więc i opory mniejsze.

: czw lip 09, 2009 19:39
autor: Krzylu
wyczos, poczytaj sobie na forum o DOWNPIPE w TD
każdy TD ma zwężkę zaraz za turbina tzn średnica wydechu jest nieco mniejsza niż reszta układu,takie przewężenie co powoduje,że trochę układ wydechowy jest zapchany

: czw lip 16, 2009 16:24
autor: wozekGTD
Ja sprawdzalem efekty stozka "no name" na zgrzanym silniku SB g-techem pro, dodam tylko, że stozek nie byl odizolowany. Mimo wszystko na kolach wyszlo mi ponad 3KM wiecej co przy lekkim autku jest calkiem odczuwalne w stosunku do seryjnego filtra w bardzo dobrym stanie:D. No i super slychac turbo- mysle ze nawet dla samego brzmienia sie oplaca :chytry:

: ndz sie 30, 2009 21:15
autor: Dziku VR6
To czyli mozna sie spodziewac fakiegos efektu np jak mam turbine K24?

: śr wrz 02, 2009 22:42
autor: wozekGTD
Wg mnie sie oplaca, ja jezdze na takim filtrze i wszystko chodzi elegancko, dzwiek super, osiagi lepsze szczegolnie jak ciagnie zimne powietrze :chytry:

: czw wrz 03, 2009 21:30
autor: Dziku VR6
Jak nie moc to chociaż dla samego dzwieku :grin: spróbuje zalozyc, mam dostęp do takich filtrów za mniej niz cena rynkowa to co mi tam:D
Tylko teraz zakladac taki :Obrazek

czy niby jak jest wazne zimne powietrze to zalozyc taki:
Obrazek
Obrazek
"Stożkowy filtr powietrza. Wykonany w technologii gazy bawełnianej otoczony kloszem ochronnym redukującym powstawanie ciepła. Zapewnia dostarczenie chłodnego strumienia powietrza do silnika."

: pt wrz 04, 2009 10:10
autor: wozekGTD
Ja bym zakladal ten drugi bo jest odizolowany i nie trzeba kombinowac z przegrodami w silniku itp. Mniej zabawy :chytry:

: pt wrz 04, 2009 17:12
autor: Dziku VR6
wozekGTD pisze:Ja bym zakladal ten drugi bo jest odizolowany i nie trzeba kombinowac z przegrodami w silniku itp. Mniej zabawy :chytry:
I chyba go właśnie założę i sprawdzę :bigok: