Tuning dolotu i wydechu GOLF 1.6 TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wyczos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 01, 2009 14:22
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Tuning dolotu i wydechu GOLF 1.6 TD

Post autor: wyczos » czw lip 02, 2009 00:01

Planuję zmodyfikować trochę mojego golfa i mam kilka pytań. Dolot to ma być stozek K&N odpowiednio odizolowany od silnika i rurą chromowaną aż do turbo. Tylko co ja mam zrobić z tymi gumowymi przewodami od kolektora i odmy ??? Od odmy to slyszalem o tych pojemnikach do ktorych olej scieka "oil catcher tank", czy są może inne alternatywy??? A ta od kolektora??? Czy powinna jednak być włączona w obieg powietrza??? A jeśli chodzi o wydech to sportowy kolektor do TD to raczej nie istnieje bo przeplyw spalin jest przez turbine, jedyne co to mozna go wypolerowac. Ale glownie zalezy mi na tym dolocie co z tym zrobic??? A i najważniejsze: czy ktoś wyprobował układy dolotowe firmy Mag Sport??

http://magsport.republika.pl/doloty.html



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lip 03, 2009 07:28

wyczos pisze:glownie zalezy mi na tym dolocie co z tym zrobic???
często wymieniaj seryjny filtr.to wszystko.
wyczos pisze: jeśli chodzi o wydech to sportowy kolektor do TD to raczej nie istnieje
więc zrób go sobie sam.

poczytaj troche na forum.o modzeniu TD jest podwieszony temat i można by z niego książkę napisać.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

wyczos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 01, 2009 14:22
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wyczos » pt lip 03, 2009 10:21

Wychodzi na to czytając inne fora to ten OIL CATCH TANK nie jest wart swojej ceny, i najlepiej samemu cos wykombinowac. Wiem, że w innym temacie już było o filtrach stożkowych, gdzie ktoś chciał wpakować stożek do 60 Km silnika, albo z małym turbo(lol). teoretycznie montuje się je w przypadku dużych turbin, gdzie filtr powietrza musi przepuścić większość jego ilość. Mój silnik to JR z intercoolerem z Garretem T3. Czy przy takim konkretnym turbo jak T3 to jest opłacalny zabieg czy dopiero przy większych turbinach to sięsprawdza ?? Mówię o konkretnym stożku K&N, który odpowiednio konserwowany zatrzymuje 99,5% pyłów ( seria 98.8%) i ma duuuużo mniejsze opory przepływu powietrza ( seria 12 Mb, stożek K&N 1- 2 Mb !!!)



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw lip 09, 2009 06:56

Lepiej zamontuj już wkład do puszki K&N, a najlepiej wymień puchę filtra na taką z SB, tu jest filtr o większej powierzchni, więc i opory mniejsze.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw lip 09, 2009 19:39

wyczos, poczytaj sobie na forum o DOWNPIPE w TD
każdy TD ma zwężkę zaraz za turbina tzn średnica wydechu jest nieco mniejsza niż reszta układu,takie przewężenie co powoduje,że trochę układ wydechowy jest zapchany



wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » czw lip 16, 2009 16:24

Ja sprawdzalem efekty stozka "no name" na zgrzanym silniku SB g-techem pro, dodam tylko, że stozek nie byl odizolowany. Mimo wszystko na kolach wyszlo mi ponad 3KM wiecej co przy lekkim autku jest calkiem odczuwalne w stosunku do seryjnego filtra w bardzo dobrym stanie:D. No i super slychac turbo- mysle ze nawet dla samego brzmienia sie oplaca :chytry:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » ndz sie 30, 2009 21:15

To czyli mozna sie spodziewac fakiegos efektu np jak mam turbine K24?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » śr wrz 02, 2009 22:42

Wg mnie sie oplaca, ja jezdze na takim filtrze i wszystko chodzi elegancko, dzwiek super, osiagi lepsze szczegolnie jak ciagnie zimne powietrze :chytry:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » czw wrz 03, 2009 21:30

Jak nie moc to chociaż dla samego dzwieku :grin: spróbuje zalozyc, mam dostęp do takich filtrów za mniej niz cena rynkowa to co mi tam:D
Tylko teraz zakladac taki :Obrazek

czy niby jak jest wazne zimne powietrze to zalozyc taki:
Obrazek
Obrazek
"Stożkowy filtr powietrza. Wykonany w technologii gazy bawełnianej otoczony kloszem ochronnym redukującym powstawanie ciepła. Zapewnia dostarczenie chłodnego strumienia powietrza do silnika."


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » pt wrz 04, 2009 10:10

Ja bym zakladal ten drugi bo jest odizolowany i nie trzeba kombinowac z przegrodami w silniku itp. Mniej zabawy :chytry:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pt wrz 04, 2009 17:12

wozekGTD pisze:Ja bym zakladal ten drugi bo jest odizolowany i nie trzeba kombinowac z przegrodami w silniku itp. Mniej zabawy :chytry:
I chyba go właśnie założę i sprawdzę :bigok:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości