Strona 1 z 1

Przekładka 1.9 TDI 1Z do zupełnie innego auta

: wt cze 30, 2009 10:16
autor: seaseacker
Witajcie,
mam w planach przekładkę silnika 1.9 TDI 1Z do innego auta...
kwestię mechaniczną pomijam, bo z tym problemu mieć nie będę...
zostaje kwestia elektryczna...
odrazu mówię, że chcę to zrobić sam, bo lubię takie rzeczy robić.
mam kompletny samochód (rozbitek) i co potrzebuję wyjąć z niego, chodzi mi o kable, moduły, komputer itede... aby móc to zaadoptować do innego auta.
na pewno będzie inny licznik, całkowicie mechaniczny ( kwestię obrotomierza narazie zostawiam, powinienem sobie z tym poradzić), poduszek nie będzie, z klimą sobie poradzę...

noo czyli ogólnie, co potrzebuję wyjąć w wersji minimalnej, aby silnik chciał chodzić i gdzie się dane moduły znajdują...
ewentualnie (ale to już szczyt marzeń) które piny są od czego przy liczniku, bo chociażby kontrolkę świec żarowych muszę podpiąć :grin:
no i kwestia immobilizera, da się to jakoś obejść, czy po prostu przykleić kostkę z kluczyka do pierścienia i się cieszyć? :grin:

z góry dzięki za pomoc...
parę tematów przeglądnąłem, ale w większości robi to ktoś inny i jest tylko wzmianka o swapie...
a taki temat pewnie innym też się przyda.

pozdrawiam,

: wt cze 30, 2009 10:39
autor: Matijas
Auto ma byc z grupy VAG? czy jakies inne?

: wt cze 30, 2009 11:03
autor: seaseacker
auto to Jeep Cherokee w dieslu z 92 roku...
jedyna elektryka silnika w tym aucie to grzanie świec i elektrozawór na pompie wtryskowej :grin:
czasu mam dużo, bo auto ciągle jeździ.. jak silnik padnie, to wtedy wsadzę ten z VW...
a teraz chcę po prostu wszystko powoli przygotować, zrobić flanszę do skrzyni, bo skrzynia zostanie z Jeepa.... ale jak mówię, z mechaniką sobie poradzę...

: wt cze 30, 2009 21:19
autor: mariachi
wszystko się da
Mój tata wsadził ARL-a ze skrzynią 6 VW do Pontiaca Transsport

Zespól wszedł przy stosunkowo małej rzeźbie
półośki dorabiane na zamówienie, ( wewn przegób VW , zewnętrzny Pontiac)
elektrykę też się dało połączyć,
Wiązka z VW jest łączona z wiązką Pontiaca, tak że wszystko działa (kontrolki, obrotek, itd) na ori liczniku Pontiac, Mamy w Bielsku-Białej (daleko nie masz) takiego elektryka magika, Jedynie mogę Ci pomóc dając na pw jego nr tel, jak będziesz poważnie zainteresowany, ale impreza tania nie jest,

Obrazek


Obrazek


Ale do jeepa to chyba trzeba by się bawić z samym silnikiem,
I proponowałbym coś mocniejszego niż 90ps

: wt cze 30, 2009 22:03
autor: Matijas
mariachi, czemu taki maly coolerek?

: wt cze 30, 2009 22:12
autor: mariachi
Matijas pisze:mariachi, czemu taki maly coolerek?
Była rozważana zmiana na duży ale jeździliśmy z vagiem i temperatura w dolocie jest zaskakująco niska, może dla tego że umieszczony jest centralnie na wlocie powietrza,
Poza tym to nie jest auto do ścigania się i deptania tylko 7 osobowy rodzinny van.

Pierwotnie była tam wsadzona 115-ka , zczipowana z czasem na 140parę, aż w końcu 2 miesiące temu zagościł seryny ARL, i tak już chyba zostanie .
Ten siliniczek dużo lepiej radzi sobie z prawie 1700kg niż seryjny 2.3 137ps

: wt cze 30, 2009 23:22
autor: seaseacker
silnik mam za darmo, więc dlatego go wsadzam...
mój silnik ma 97km i 233 Nm...
seryjny jeepa ma 87km i 166 Nm.. więc różnica duża w momencie...
i tego mi brakuje w tym starym silniku... momentu... bo 87 koni nawet mi wystarcza do moich potrzeb, tylko momentu brak...