Przekładka 1.9 TDI 1Z do zupełnie innego auta

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Przekładka 1.9 TDI 1Z do zupełnie innego auta

Post autor: seaseacker » wt cze 30, 2009 10:16

Witajcie,
mam w planach przekładkę silnika 1.9 TDI 1Z do innego auta...
kwestię mechaniczną pomijam, bo z tym problemu mieć nie będę...
zostaje kwestia elektryczna...
odrazu mówię, że chcę to zrobić sam, bo lubię takie rzeczy robić.
mam kompletny samochód (rozbitek) i co potrzebuję wyjąć z niego, chodzi mi o kable, moduły, komputer itede... aby móc to zaadoptować do innego auta.
na pewno będzie inny licznik, całkowicie mechaniczny ( kwestię obrotomierza narazie zostawiam, powinienem sobie z tym poradzić), poduszek nie będzie, z klimą sobie poradzę...

noo czyli ogólnie, co potrzebuję wyjąć w wersji minimalnej, aby silnik chciał chodzić i gdzie się dane moduły znajdują...
ewentualnie (ale to już szczyt marzeń) które piny są od czego przy liczniku, bo chociażby kontrolkę świec żarowych muszę podpiąć :grin:
no i kwestia immobilizera, da się to jakoś obejść, czy po prostu przykleić kostkę z kluczyka do pierścienia i się cieszyć? :grin:

z góry dzięki za pomoc...
parę tematów przeglądnąłem, ale w większości robi to ktoś inny i jest tylko wzmianka o swapie...
a taki temat pewnie innym też się przyda.

pozdrawiam,



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt cze 30, 2009 10:39

Auto ma byc z grupy VAG? czy jakies inne?


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » wt cze 30, 2009 11:03

auto to Jeep Cherokee w dieslu z 92 roku...
jedyna elektryka silnika w tym aucie to grzanie świec i elektrozawór na pompie wtryskowej :grin:
czasu mam dużo, bo auto ciągle jeździ.. jak silnik padnie, to wtedy wsadzę ten z VW...
a teraz chcę po prostu wszystko powoli przygotować, zrobić flanszę do skrzyni, bo skrzynia zostanie z Jeepa.... ale jak mówię, z mechaniką sobie poradzę...



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » wt cze 30, 2009 21:19

wszystko się da
Mój tata wsadził ARL-a ze skrzynią 6 VW do Pontiaca Transsport

Zespól wszedł przy stosunkowo małej rzeźbie
półośki dorabiane na zamówienie, ( wewn przegób VW , zewnętrzny Pontiac)
elektrykę też się dało połączyć,
Wiązka z VW jest łączona z wiązką Pontiaca, tak że wszystko działa (kontrolki, obrotek, itd) na ori liczniku Pontiac, Mamy w Bielsku-Białej (daleko nie masz) takiego elektryka magika, Jedynie mogę Ci pomóc dając na pw jego nr tel, jak będziesz poważnie zainteresowany, ale impreza tania nie jest,

Obrazek


Obrazek


Ale do jeepa to chyba trzeba by się bawić z samym silnikiem,
I proponowałbym coś mocniejszego niż 90ps
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:21 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt cze 30, 2009 22:03

mariachi, czemu taki maly coolerek?


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » wt cze 30, 2009 22:12

Matijas pisze:mariachi, czemu taki maly coolerek?
Była rozważana zmiana na duży ale jeździliśmy z vagiem i temperatura w dolocie jest zaskakująco niska, może dla tego że umieszczony jest centralnie na wlocie powietrza,
Poza tym to nie jest auto do ścigania się i deptania tylko 7 osobowy rodzinny van.

Pierwotnie była tam wsadzona 115-ka , zczipowana z czasem na 140parę, aż w końcu 2 miesiące temu zagościł seryny ARL, i tak już chyba zostanie .
Ten siliniczek dużo lepiej radzi sobie z prawie 1700kg niż seryjny 2.3 137ps
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:18 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » wt cze 30, 2009 23:22

silnik mam za darmo, więc dlatego go wsadzam...
mój silnik ma 97km i 233 Nm...
seryjny jeepa ma 87km i 166 Nm.. więc różnica duża w momencie...
i tego mi brakuje w tym starym silniku... momentu... bo 87 koni nawet mi wystarcza do moich potrzeb, tylko momentu brak...
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 00:09 przez seaseacker, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości