Strona 1 z 2

Passat B5 ze SWAP-em silnika, wnętrza, skrzyni, ...

: pn cze 22, 2009 22:42
autor: jaro4444
Duża część ludzi z tego forum zna ten wóz - to były samochód Witka vel Rogala. Tak się złożyło, że jego nowym posiadaczem będzie mój ojciec.
Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN.
Dotychczasowe modyfikacje:
- SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury),
- turbina GT1749VA,
- skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm,
- cała elektryka przerobiona pod PD,
- środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową),
- climatronic,
- ksenony,
- radio 2 DIN Delta 6,
- szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8,
- zawias VW + amory Koni Sport,
- hamulce przednie 312 mm,
- przewody hamulcowe w oplocie stalowym,
- wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem,
- intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej,
- koła 16" z Skody Superb.

Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto.


Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie długości 1200 km - 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM.

Oto i wykresik:
Obrazek

Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL:

Obrazek

Brudas w całości:

Obrazek

Motorownia:

Obrazek

Banan do lansu:

Obrazek

Obrazek

Dawca banana (a może Rogala) :polew: :

Obrazek

: pn cze 22, 2009 23:04
autor: CrocodileReggae
A co na to tata?

: pn cze 22, 2009 23:18
autor: Szumal
sory jaro ale czasem mam wrażenie że cieprpisz na jakieś tuningowe ADHD :grin:
po co było ładowac tam 2.0 TDI skoro stanęło na 160 koniach? Może nie jestem zbytnio zorientowany ale czy takie silniki leża w dzisiejszych czasach na ulicy? nie prościej i taniej było zapodać sprawdzonego i trwałego AWXa który z turbem GT1749VA miałby bezproblemowo podobną moc?

Tak poza tym fajna sprawa taki pasek ;)

: pn cze 22, 2009 23:34
autor: jaro4444
Szumal pisze:sory jaro ale czasem mam wrażenie że cieprpisz na jakieś tuningowe ADHD :grin:
po co było ładowac tam 2.0 TDI skoro stanęło na 160 koniach? Może nie jestem zbytnio zorientowany ale czy takie silniki leża w dzisiejszych czasach na ulicy? nie prościej i taniej było zapodać sprawdzonego i trwałego AWXa który z turbem GT1749VA miałby bezproblemowo podobną moc?

Tak poza tym fajna sprawa taki pasek ;)
Więc silnik BGW to AWX rozwiercony do 2.0 - równie trwały, kulturalniej pracujący i świeższy bo z 2005 r. To nie jest padlina typu BPW z wałkami wyrównoważającymi i zabierakiem pompy oleju, a sprawdzona i zajebiście mocna konstrukcja.
Po to choćby BGW, by nie być sztampowym jak inni :grin:
Tak na poważnie to motor ma niecałe 90 kkm i warto było nad nim popracować (znajdź AWX-a z takim przelotem :green_fuck: ). Takie same motory były bazą jednych z najmocniejszych w Polsce TDI - Rogala i chyba u Compotów.
Poza tym 2.0 to zawsze troszkę lepsze przebiegi i płynniejsza praca przy tych samych parametrach zewnętrznych.
Skończyło się na 163 KM, ale na absolutnym lajcie i absolutnie bez dymu - jak przystało na Starszego Pana, który będzie śmigał tym wozem.
CrocodileReggae pisze:A co na to tata?
Na razie jeździł nim tylko na rozruchowym programie i tylko przez chwilę. W środę odbiera gotowego parcha ode mnie ;)

: wt cze 23, 2009 08:41
autor: cowboy
jaro4444, gratki !

no tak BGW sa obecnie najmocniejsze... ale czekam az ktoś dłubnie 16V na 300KM

w razie czego pompki da sie mocniejsze zrobić... a wałki... hm wałki moze nie byłyby potrzebne :chytry:

a propos, to znaczy że Witek ten silnik 280KM bedzie pakował do jakiejś lżejszej budy ?

ps. czy jest jakies 2.0 TDI 16V wzdłużne, które nie ma tego nieszczesnego zabieraka i wałków ?

: wt cze 23, 2009 08:47
autor: Szumal
z góry sorry za OT ale troche gubie sie troche w tych nowszych TDI wiec zadam pytanie:
czy wzorem BGW czyli silnika wzdłuznego jest poprzeczny silnik montowany w golfach V i tego typu autach na bazie ASZta? Myślałem ze wszystkie 2.0 TDI to nowe konstrukcje nie majace nic wspolnego ze starymi poczciwymi 1.9 ale jezeli jest inaczej to baaardzo fajnie :grin:

: wt cze 23, 2009 08:57
autor: jaro4444
cowboy pisze:jaro4444, gratki !
w razie czego pompki da sie mocniejsze zrobić... a wałki... hm wałki moze nie byłyby potrzebne :chytry:
a propos, to znaczy że Witek ten silnik 280KM bedzie pakował do jakiejś lżejszej budy ?
ps. czy jest jakies 2.0 TDI 16V wzdłużne, które nie ma tego nieszczesnego zabieraka i wałków ?
Aby wyjść poza jakieś 230 KM to potrzebny jest wałek sportowy, później pomki większe jak AL, porting, ....
Silnik ten co miał 280 KM ma już więcej i już jeździ w pewnej wściekłej niebieskiej Octavii by DGW ;)
Wzdłużnych nie ma są poprzeczne np. BKD.
Szumal pisze:czy wzorem BGW czyli silnika wzdłuznego jest poprzeczny silnik montowany w golfach V i tego typu autach na bazie ASZta? Myślałem ze wszystkie 2.0 TDI to nowe konstrykcje nie majace nic wspolnego ze starymi poczciwymi 1.9 ale jezeli jest inaczej to baaardzo fajnie
Szumal czy silnik poprzeczny czy wzdłużny nie ma to żadnego znaczenia - zmieniasz michę, smok pompy oleju, pokrywę zaworów, wkładasz albo wyjmujesz łożysko igiełkowe w wale i ogień masz zmianę z poprzecznego na wzdłużny :helm:

Silniki 2.0 TDI już opisywałem parę razy. :jezor:
Generalnie są z wałkami wyrównoważającymi (Passat B6, A4, A6) albo bez wałków (Golf V, Leon II, Octavia II) oraz 8 i 16V.
Silnik 8V i bez wałków czyli np. BMM z Golfa V to praktycznie identyczna konstrukcja jak stare 1.9 poza czujnikiem wału korbowego, który jest w tylnym uszczelniaczu, a nie w bloku.
Dlatego jak chcesz 2.0, które pasuje P&P np. zamiast ATD, to przerabiasz BGW na poprzeczny i ogień :grin:

: wt cze 23, 2009 08:59
autor: cowboy
jaro4444 pisze:Aby wyjść poza jakieś 230 KM to potrzebny jest wałek sportowy, później pomki większe jak AL, porting, ....
jaro4444, ja mam na mysli 2.0 16V !!

szkoda że ten silnik poszedl do octavi DGW w tym sensie że jednak cięzka ta buda... choć nie wiem czy zmyslam ale tam ma byc zdaje sie 4x4
jaro4444 pisze:Wzdłużnych nie ma są poprzeczne np. BKD.
a da się BKD wsadzić wzdłużnie ?

: wt cze 23, 2009 09:02
autor: aw69
to znaczy że Witek ten silnik 280KM bedzie pakował do jakiejś lżejszej budy ? ]
Silnik juz jeździ w innej budzie....czy lżejszej ? moze delikatnie. Poki co 13,68 targa na ćwiare zobaczymy czy bedzie lepiej :)

Jaro wyprzedzil mnie z postem :)

: wt cze 23, 2009 09:05
autor: jaro4444
cowboy pisze:a da się BKD wsadzić wzdłużnie ?
Cały klub A4 tak robi, za moją namową, jak im padną BLB :bigok:
cowboy pisze:jaro4444, ja mam na mysli 2.0 16V !!
2.0 16V to już są porobione na ponad 250 KM bez sportowych wałków i na seryjnych pompkach.
Pompki 03G 130 073 B lub G mają zajefajną wydajność, a głowica 16 V niezły przepływ - szkoda, że lubi czasem pęknąć :chytry:

: wt cze 23, 2009 09:09
autor: Szumal
własnie znalazłem ze golfie V bedzie też chyba AZV :grin:

: wt cze 23, 2009 09:12
autor: jaro4444
Szumal pisze:własnie znalazłem ze golfie V bedzie też chyba AZV
Sprecyzuj o co Ci chodzi ;)

: wt cze 23, 2009 09:16
autor: Szumal
no pytałem czy na wzór wzdłużnego BGW jest jakiś poprzeczny w golfach V, no i jest to AZV
A czym sie rózni w takim razie AZV od BMM? Bo oba sa niby na bazie ASZ/AWX tylko jeden ma 136 drugi 140 KM. BMM jest bez DPFa?

: wt cze 23, 2009 09:20
autor: jaro4444
Szumal z Golfa V żaden 2.0 TDI nie będzie Ci chodził na sterowaniu EDC15 i EDC15+ bo mają inne czujniki położenia wału korbowego!!!

BGW jest ostatnim silnikiem VW mocnej konstrukcji, mogącym chodzić na EDC15, bez wałków wyrównoważających i pojemności 2.0.

W A4 B7 jest jeszcze bardzo podobny motor 2.0 8V BPW ale ma już wałki i zabierak pompy oleju.

Identyczny jak BGW jest jeszcze BGH montowany do Passata B5 FL 2004-2005 r. na rynek USA.