Passat B5 ze SWAP-em silnika, wnętrza, skrzyni, ...
: pn cze 22, 2009 22:42
Duża część ludzi z tego forum zna ten wóz - to były samochód Witka vel Rogala. Tak się złożyło, że jego nowym posiadaczem będzie mój ojciec.
Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN.
Dotychczasowe modyfikacje:
- SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury),
- turbina GT1749VA,
- skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm,
- cała elektryka przerobiona pod PD,
- środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową),
- climatronic,
- ksenony,
- radio 2 DIN Delta 6,
- szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8,
- zawias VW + amory Koni Sport,
- hamulce przednie 312 mm,
- przewody hamulcowe w oplocie stalowym,
- wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem,
- intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej,
- koła 16" z Skody Superb.
Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto.
Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie długości 1200 km - 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM.
Oto i wykresik:
Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL:
Brudas w całości:
Motorownia:
Banan do lansu:
Dawca banana (a może Rogala) :polew: :
Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN.
Dotychczasowe modyfikacje:
- SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury),
- turbina GT1749VA,
- skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm,
- cała elektryka przerobiona pod PD,
- środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową),
- climatronic,
- ksenony,
- radio 2 DIN Delta 6,
- szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8,
- zawias VW + amory Koni Sport,
- hamulce przednie 312 mm,
- przewody hamulcowe w oplocie stalowym,
- wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem,
- intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej,
- koła 16" z Skody Superb.
Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto.
Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie długości 1200 km - 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM.
Oto i wykresik:
Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL:
Brudas w całości:
Motorownia:
Banan do lansu:
Dawca banana (a może Rogala) :polew: :