Strona 1 z 2

MK III 1z SWAP NA 170km

: sob cze 20, 2009 15:05
autor: iguana31
Witam.
Znajomy ma do sprzedania silnik ( z osprzętem i półosiami) ze skrzynią DSG z passata 170KM, chce to wcisnąć do 1Z, podejdzie ? /prosze o jakieś informacje czy ktoś już na forum przerabiał, ewentualnie linki, namiary na forumowiczów, w szukajce nic nie znalazłem interesującego

Mam również prośbe na priv co do cen za w/w silnik ze skrzynią, ile coś takiego kosztuje, bo na allegro wstępnie około 13tyś i nie ma tego za dużo, jaką realne cene może dostać sprzedający za coś takiego ( jestem na etapie ustalenia ceny ze sprzedającym )

: sob cze 20, 2009 15:24
autor: Dario84
Zupelnie nieoplacalny i bez sensu swap...

: sob cze 20, 2009 16:00
autor: iguana31
Prosiłbym o bradziej praktyczne rady, minimalne pojęcie mam, wiem, ze najprościej i najtaniej to opornik, pózniej 216 + program, itd chciałem poprostu wymienić silnki na świeższy i szukałem wstępnie BLT ( chyba najświeższa 130 ) ale kumpel ma 2.0 Tdi 170PS w przybliżonej cenie i dlatego urodził się ten post.

z porzedniej wypowiedzi wniskuje że sie da więc zawęże temat:
jakie koszta mnie czekają poza silnikiem i skrzynią około ...? tyś( nie bede robił nic sam - niestety)

: sob cze 20, 2009 20:26
autor: jaro4444
Kolego czy Ty w ogóle orientujesz się jak skomplikowany osprzęt ma motor 2.0 170 KM? Nie dość, że DPF, to piezowtryski i sterownik Siemensa. Te silniki już w seryjnych nastawach stwarzają zajeb... problemy - zapycha się DPF, wtryski tracą wydajność i moc spada np. w okolice 130 KM, pękają głowice, wyrabia się zabierak pompy oleju... :grrr:

Trochę w życiu pomodziłem, ale uważam taką przekładkę za pozbawioną sensu.
Chcesz zrobić coś sensownego to poszukaj motoru BGW (ostatni wypust Passata B5 FL) 2.0 TDI 136 KM, kup od niego słupek, może być bez pompek, zapodaj wałek sportowy, pompki AL, GT2256 albo jak głodnyś mocy to GT2260, FMIC, osprzęt z PD, chłodnicę oleju zewnętrzną z termostatem, sprzęgło jednomas + G60 lub VR6, skrzynie 5 jak masz, mocne heble np. 312 w oparciu o zaciski z Golfa IV + tarcza 312 mm.
Wysterujesz to wszystko EDC15+ i będzie ok 220-240 KM. Śmigać będziesz jak dziki i bez problemów.
Zobacz wątek o SWAP-ie ASZ do G III opisywany przez AW69...

P.S. Z BLT jest tak, że ma kiepskie pompki w serii (BA) i są problemy z osprzętem bo w Ibizie z BLT jest elektryczne wspomaganie, więc nie ma miejsca na pompę wspomagania na łapie osprzętowej. Poza tym ma bardziej do tyłu silnika cofniętą obudowę fitra oleju (na małe wkłady) - więc są później problemy z dopasowaniem osprzętu od PD do 2005 r. włącznie.

: wt cze 23, 2009 16:16
autor: gregorian21
jaro4444, więc swap do Mk3 silnika BLT, to wyłącznie od Golfa lub polo, czy fabii?? Czy są jeszcze jakieś wyjątki? Pytam bo interesuje mnie taka operacja, a jeszcze jedno, czy da się to upchnąć do MK3 z turbo rzędu gt22 ??

: wt cze 23, 2009 16:25
autor: aw69
jaro4444, więc swap do Mk3 silnika BLT, to wyłącznie od Golfa lub polo, czy fabii?? Czy są jeszcze jakieś wyjątki? Pytam bo interesuje mnie taka operacja, a jeszcze jedno, czy da się to upchnąć do MK3 z turbo rzędu gt22 ??
niema to najmniejszego znaczenia z jakiego silnika bedziesz mial silnik BLT....aczkolwiek licz sie z tym ze w polo i fabi bylo elektryczne wspomaganie co wiąże sie z dołozeniem innej łapy osprzetowej silnika do ktorej trzeba dołozyć pompe wspomagania. Bez problemu upchniesz do budy golfa 3 gt22....Teraz jestem w trakcie swapu takiego BLT z Polo do Golfa IV z AHF

: wt cze 23, 2009 17:19
autor: gregorian21
aw69, powiedz jakie granice są rozsądnej zapłaty za silnik BLT, bo dzwoniłem do człowieka i zaproponował 4500zł za silnik z osprzętem , bez skrzyni, pólosi, sprzęgła, i elektyki....

: wt cze 23, 2009 19:41
autor: aw69
kolega ktoremu robie swap zaplacil za BLT 3200 zl z osprzetem bez skrzyni bez półosi.... ale z wiazka elektryczna i z komputerem, natomiast teraz jezdzilem z kolega do szczecina i kupilismy ASZ z 2004 roku ze skrzynia 6 komputerem wiązką tez z osprzetem ale bez turbiny i zaplacilismy 2000 zl. A wiec ceny sa rozbierzne.

: wt cze 23, 2009 20:10
autor: gregorian21
A jeszcze jedno. Silnik wiadomo, najlepiej jak najmłodszy, z najmniejszym przebiegiem. Do jakiego przebiegu kalkuluje się, z założeniem, że chcesz go grubo modzić, kupić motor??Przykładowo, czy taki 150tyś, który ori ma 130km to nie jest już z deka po przejściach??

: wt cze 23, 2009 21:40
autor: Cinek
adaś, a ten silnik to na giełdzie od niemca czy jak ? bo za taką kase to sam bym wziął

: śr cze 24, 2009 06:40
autor: wesol
Cinek pisze:adaś, a ten silnik to na giełdzie od niemca czy jak ? bo za taką kase to sam bym wziął
Wlasnie daj najkies namiary skad brales bo ja mam rzut beretem do Szczecina. Od osoby prywatnej czy jakiejs firmy handlujacej czesciami- silnikami??

: czw cze 25, 2009 09:43
autor: MiChAoS
trzeba szukac okazji na allego :) ja trafilem caly komplet ARL tylko bez skrzyni, z kompem wiazka dolotem calym zaworkami pedalami kompletnymi itp itd za 3200 z 2001roku :) wiec wszystko da sie kupic tylko trzeba czekac na okazje i wszystko siedzi w mk3 wraz z gt22 :bajer:

: czw lip 02, 2009 18:51
autor: andrew19_86
gregorian21 pisze:Przykładowo, czy taki 150tyś, który ori ma 130km to nie jest już z deka po przejściach??
taki przebieg dla TDI to żaden przebieg :helm:

: sob lip 04, 2009 18:32
autor: gregorian21
taki przebieg dla TDI to żaden przebieg :helm:
Jesteś pewien?? Nawet jak chcesz 130to konny motor kręcić powyżej 200km??