Poprawa hamowania

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

nemonix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:42
Lokalizacja: Kraków, Zawiercie
Kontakt:

Poprawa hamowania

Post autor: nemonix » czw cze 11, 2009 18:21

Mam pytanie czy da sie poprawic i uskutecznic jakos hamulce wymieniajac tarcze i klocki na inne nie zwiekszajac srednicy tarczy i nie zmieniajac układu hamulcowego?? jakie tarcze i klocki polecacie??



Awatar użytkownika
Marcin-Odra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: sob maja 26, 2007 14:53
Lokalizacja: SWD
Kontakt:

Post autor: Marcin-Odra » czw cze 11, 2009 18:33

Ekspertem nie jest od hamulców, ale z opinii innych to największą robotę robi porządny zacisk. Jak kupisz do tego dobre klocki to powinno być dużo lepiej.
Ja w przyszłym tygodniu zmieniam na tarcze ATE 312mm oraz klocki Ferado, gdyż najwięcej jest pozytywnych opinii na temat takiego zestawu.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » czw cze 11, 2009 18:45

nemonix, nie wiem jakie masz tarcze u siebie jaką średnice ale wiem że przy zmianie na 312mm felga min 16" wiele osób sobie chwali takie rozwiązanie, ale koszta nie są małe.

zobacz tu jest temat na leon clubie - http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=2659


Obrazek

nemonix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:42
Lokalizacja: Kraków, Zawiercie
Kontakt:

Post autor: nemonix » czw cze 11, 2009 18:46

no wlasnie ale ja raczej zaciskow zmieniac niechce bo to koszty wieksze chce jakies klocki i tarcze w seryjnym rozmierze...



gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » czw cze 11, 2009 19:55

Nemonix. Jeżeli masz na myśli przegrzewanie hamulców, co za tym idzie spadek ich skuteczności, możesz zmienić na produkty firmy EBC. Jest tam kilka kategorii, od zamienników zwykłych po profesjonalne. Wiem, że nawet kategorie wyżej niż standard, np. pakiet zielony, czy niebieski daje dużo większą skuteczność. Oczywiście za tym wszystkim w parze idzie cena, przykładowo, tarcza EBC 288mm do golfa g60 nacinana i nawiercana to koszt ponad 500zł.....

Pozdrawiam
Gregor



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw cze 11, 2009 20:16

nemonix pisze:no wlasnie ale ja raczej zaciskow zmieniac niechce bo to koszty wieksze chce jakies klocki i tarcze w seryjnym rozmierze...
Jakie znowu koszty.Zaciski od passata b5,pod tarcze 288 kupisz za 150 zeta już z jarzmami.Pełno tego na allegro.
Brat kupił do paska zaciski z jarzmami od 321tek za 80 zeta w kapitalnym stanie.Choć potrzebne były tylko jarzma.
Musisz wiedzieć,że na seryjnych spowalniaczach niczego wielkiego nie osiągniesz.Nawet po wymianie tarcz i klocków na lepsze.
Pomoże tylko swap na coś większego.Polecam komplet od paska.
Tarcze 288/25,to zatrzyma już Twoją furę szybko i bezpiecznie.
Teraz masz 280/22,dobre,ale są w serii montowane lepsze.
Ja mam teraz 256/20,a będę zakładał 288/25 od vr-a.Zaciski i jarzma od paska b5.
To dopiero hamuje.

[ Dodano: 11 Cze 2009 20:31 ]
http://moto.allegro.pl/item656329701_za ... at_b5.html
Tarcze polecam Mikody
http://www.mikoda.pl/public/sklep.php?C ... et&id=8243

[ Dodano: 12 Cze 2009 16:28 ]
Jest do sprzedania komplecik do golfa 288/25.Takie coś zdecydowanie poprawi skuteczność hamulcy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2926013#2926013
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 11:50 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.


AFN 165,5@380,8

mr.mark
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 18:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mr.mark » ndz cze 14, 2009 10:06

Ja do siebie zakupiłem komplet tarcz Mikoda (nacinano nawiercane) z klockami ferodo. Narazie nie powiem za duzo, za mało km przejechane. Hamuja narazie jak standardowe, moze jak sie mocniej depnie to odrazu ABS sie włancza. Puki co nie butuje po hamplach zeby sie ułozyły porzadnie.



nemonix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:42
Lokalizacja: Kraków, Zawiercie
Kontakt:

Post autor: nemonix » ndz cze 14, 2009 11:29

mr.mark, to jak sie ułozy wszystko to daj znac czy sa jakies róznice jak to hamuje :helm:



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz cze 14, 2009 12:06

Jak założy się to samo co było,chodzi o rozmiar,to znaczącej różnicy nie będzie.
Jedynie swap na większe poprawi jakość hamowania.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz cze 14, 2009 12:47

Ja jezdze na wszystkich tarczach mikody przód 280mm na 22 mm a tył standardowo tarcze w golfie czy wento wszystkie nacinane i nawiercasne.z 200km/h do 0 i pedał był twardy klocek to Textar a płyn Ferodo Dot 5.1.



Awatar użytkownika
czayen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: czayen » ndz cze 14, 2009 16:04

Witam.
Przepraszam, że się podepnę pod temat, ale czy taki zestaw http://moto.allegro.pl/item662278385_pa ... 288mm.html nadawałby sie do golfa 3 na zasadzie p&p czy jest z tym jednak dużo rzeźby?
Pytanie głównie do kolegi sagon, bo widać, że jest w temacie obeznany. Ale inni także mogą doradzić :bigok:



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz cze 14, 2009 16:14

czayen, zaciski te od paska z jazmami ale tarcze trzeba kupic od Vr6 288-25 i 28mm wysokosci.



mr.mark
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 18:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mr.mark » ndz cze 14, 2009 19:24

nemonix pisze:mr.mark, to jak sie ułozy wszystko to daj znac czy sa jakies róznice jak to hamuje
OK, zrobie jakies 500km to podpowiem czy czuje róznice.
sagon pisze:Jak założy się to samo co było,chodzi o rozmiar,to znaczącej różnicy nie będzie.
Jedynie swap na większe poprawi jakość hamowania.
Wiadomo ze znacznej róznicy nie bedzie ale po zastosowaniu lepszych tarcz i klocków hamowanie powinno byc skuteczniejsze do standardowego zestawu....



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz cze 14, 2009 22:21

czayen, zaciski podejda,tylko jest problem z tarczami,bo pod te zaciski,to tarcze takie jak napisał kolega krzys-jeruzal, tyle tylko,że są one na 5 otworów.
Ja u siebie zmieniam wszystko na zawiechę od gti,na 5 śrub.
Można zakupić takie tarcze,zaspawać otwory,wywiercić 4 nowe,wyrównać na tokarce i jeździć.
Do zrobienia.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości