Strona 1 z 2

Golf MK4 90Km do ilu i za ile ?

: śr cze 10, 2009 20:14
autor: admin911
Witam

Tak wiec jest golf Mk4 90KM, teraz pytanko jak rozsądnie podkręcić takie autko z przejechanymi 200 tys km, aby od razu nie eksplodował a zyskał co najmniej 30-40 mocnych koni więcej?
Pomysł jest następujący, możliwe wpięcie lepszej turbiny, tylko z czym wiąże sie wpięcie lepszej turbiny, potrzebny większy IC inny ecu(więcej bitowy), zmiana map?
Czy np. wymiana wtrysków i wgranie lepszej mapy? Co wy na to?
Wypiszcie swoje pomysły co byście sugerowali lub co byś sam zrobił na takim miejscu?
Propo kosztów to np 2tys zł, podajcie swoje ceny może być więcej lub mniej.

: śr cze 10, 2009 20:59
autor: morfeusz86r
program 1000zł +20km
wtryski 1200-1500 +20km
program + wtryski +40km
póżniej koszta rozną lawinowo, przydało by sie nowe sprzęgło + jednomasa ( 700zł)
fmic 300-1000zł albo i lepiej zalerzy od wyobrażni.
czyli wydajesz kolejny tysiąc a przyrostu mocy nie ma.
póżniej turbo 1000zł
pompa 11 (jak chcesz więcej niż 160-170km) 1500zł

: śr cze 10, 2009 21:43
autor: admin911
Czy mogłbyś podać mi jakie to wtryski? Oraz dlaczego sprzęgło jednomasowe? lepsze od dwumasowego? z tego co wiem to dwumas duzo drozszy. I co to za pompa 11 ?

: śr cze 10, 2009 21:46
autor: CrocodileReggae
samo turbo nic nie da
ale wtryski 216 od cowboya plus turbo hybrydowe plus soft - będzie śmigać
a potem 11 plus icek plus korekta no i sprzęgło jak padnie

: śr cze 10, 2009 22:05
autor: sagon
Wtryski,a raczej ich końcówki.Najpopularniejsze,to 216tki,czyli końcówki o średnicy 0.216mm.Poczytaj sobie temat poniżej,to dowiesz się o nich wszystkiego.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=189396

Sprzęgło jednomasowe dlatego,że jest to tańsze rozwiązanie,a spokojnie sobie przy większych mocach radzi.
Chyba,że stać cie na wydanie 1500 zeta i zakup dwumasowego np.od ASZta.
Pompa 11tka,to pompa o średnicy tłoczka 11mm.Najlepsza jaka wychodziła w 1.9 tdi i najwydajniejsza.Pozostałe,to 10tki.Te w silnikach 110 koni stykały do 160 ,a te w 90tkach do 150.Można na takiej 11tce w połączeniu między innymi z wtryskami 0.230mm zrobić i 200 koni.

: śr cze 10, 2009 22:22
autor: bradley
admin911 pisze:np. wymiana wtrysków i wgranie lepszej mapy?
I nic wiecej na 30-40KM wiecej.

[ Dodano: 10 Cze 2009 22:23 ]
Mam nadzieje, ze to nie ten sam golf z twojego opisu bo AHF to jest 110tka ;)

: śr cze 10, 2009 23:38
autor: Kaktus_dj
ja ze swojego AHF'a wykrzesałem 167 okupione to było: wtryskami 216, sprzęgłem( jednomas)Hybrydą od karambola( i niestety lagiem) i programem u Goodhope'a. koszt nie mały ale budyń przez jakiś czas był, teraz jak zwykle chce się więcej.

: czw cze 11, 2009 06:58
autor: Sztomel
jeśli sprawa dotyczy nie Twojego AHFa a silnika 90 KM to wszystko zależy czy jest to silnik ALH czy AGR, ten pierwszy ma turbo ze zmienną geometrią sterowane podciśnieniem więc tu wymiana turbo to tylko kosmetyka, jeśli silnik AGR to trzeba do nowej turbiny również dołożyć sterowanie do niej bo jest ona z zaworem upustowym wastegate (sterowanie ciśnieniowe) pierwsze silniki AGR posiadały zwykłe koło zamachowe, ALH już koło dwumasowe, które jest wrażliwe na większy moment obrotowy,
przy zmianie na pompę 11 czyli taką jaką ma ALH ze skrzynią automatyczną o oznaczeniu 038 130 107 J masz większe możliwości bo jest wydajniejsza od zwykłej o oznaczeniu 038 130 107 D - można na niej więcej wycisnąć z tym, że aby była w pełni wykorzystana to trzeba zapodać silnikowi wtryski dużo większe np. 230, trzeba trochę pochodzić by ją znaleźć ale opłaca się bo większość schrotów nawet nie wie ile się ceni za taką pompę i sprzedają ją po tej samej cenie co 10-tka. Z taką pompą i wtryskami 230 z silnika 90 KM można śmiało wykrzesać ponad 190 KM - oczywiście przy odpowiednim sofcie ale żeby tę moc utrzymać to silnik wymaga konkretnego FMICa czyli centralnego intercoolera o zwiększonej wydajności chłodzenia powietrza doładowanego. Cena programu to okolice 1000-1400 zł, (pompa 11, FMIC i wtryski) to już zależy w jakiej cenie je dorwiesz - jakby co to zobacz na mody kolegi trium aby ocenić wartość tych modyfikacji.

: pt cze 12, 2009 09:42
autor: QCHARZ
mam takie pytanko też posiadam golfa IV 90 ps i chciałem wymienic wtryski na 216tki oraz soft do tego, czy musze tez wymienić sprzegło czy będzie można jeździc na starym??

: pt cze 12, 2009 10:56
autor: bradley
Po to jest tuner zeby kontrolowal moment.

: pt cze 12, 2009 12:29
autor: jaro4444
sagon pisze:
Chyba,że stać cie na wydanie 1500 zeta i zakup dwumasowego np.od ASZta.
I gdzie to zamontujesz? Bo chyba nie do skrzyni 5b. :chytry:

: pt cze 12, 2009 12:54
autor: sagon
jaro4444 pisze:I gdzie to zamontujesz? Bo chyba nie do skrzyni 5b. :chytry:
No to mnie załamałeś.Miałem nadzieję,że taki zestaw da się upchać w mojej skrzyni (CYP).
Chciałem zapodać mocniejszego dwumasa,a tak kicha.Mój co prawda jeszcze żyje,ale jak długo?
Pozostaje zatem tylko jednomas.
Pozdro.

: pt cze 12, 2009 13:42
autor: jarucki
CrocodileReggae pisze:samo turbo nic nie da
ale wtryski 216 od cowboya plus turbo hybrydowe plus soft - będzie śmigać
a potem 11 plus icek plus korekta no i sprzęgło jak padnie
w ciepłe dni FMIC to podstawa!!! bo co z tego że będzie BIG Turbo i Więcej ropy!
Jak w myk auto będzie puchło!

: sob lut 13, 2010 19:35
autor: rolmik
panowie podepnę się do tematu chce zrobić moda na ok 120-140km (mam silnik AHL90 km)
ja czytam tematy to odnoszę wrażenie że na taką zabawę potrzebuje ok 2500-3000tyś
1400 zł wtryskiwacze 216 od cowboya
ok 1200 na wirusa
i czy coś jeszcze ????
proszę o poradę te 130-140 mi w zupełności na razie wystarczy i tak w okolicy nie ma gdzie przycisnąć bo droga jak szwajcarski ser lub miśki za zakrętem

a i 2 sprawa co to jest ten FMIC