Strona 1 z 1
Izolacja kolektora dolotowego ?
: ndz maja 31, 2009 21:32
autor: Tobi80
Jak sądzicie ma to sens ? odizolowanie termiczne kolektora dolotowego od głowicy w TDI ( coś w stylu Power Gasket ) i owinięcie go taśmą termoizolacyjną , bo jak widzę kolektor wydechowy umiejscowiony pod dolotowym to chyba aż się prosi o taki zabieg !
: ndz maja 31, 2009 21:40
autor: sagon
Lepiej już owijać wydechowy.To ma większy sens.Ssący i tak nagrzewa się od głowicy,więc wiele mu to nie pomorze.
: ndz maja 31, 2009 21:49
autor: Tobi80
Właśnie chodzi o to żeby dolotowy od głowicy się nie nagrzewał .
: ndz maja 31, 2009 22:01
autor: sagon
To jedynie jakaś uszczelka,taka która będzie dobrym izolatorem.Ale i wydech też warto odizolować.
Osobiście myślałem nad czymś takim ,ale właśnie na wydechu.
Taka taśma kosztuje 70 zeta za kilka metrów,więc koszt niewielki.Trzeba by tylko kolektor wymontować.
: ndz maja 31, 2009 22:16
autor: Tobi80
Właśnie chodzi mi o przekładkę pod uszczelke i taśmę do izolowania tyko nie wiem czy w TDI to ma sens , w benzynach jest to często robione ale w TDI się jeszcze nie spotkałem z tym .....
: pn cze 01, 2009 08:40
autor: cowboy
Tobi80 pisze:taśmę do izolowania tyko nie wiem czy w TDI to ma sens , w benzynach jest to często robione ale w TDI się jeszcze nie spotkałem z tym .....
jak ktoś robi duże moce to warto zrobić kolektor wydechowy tzw barany oraz owinąć to taśmą...
w TDI jednak EGT (temperatura gazów wydechowych) jest mniejsza niz w benzynie i dlatego mało kto owija kolektor, zresztą mało kto ma rurowy, wiekszość ma seryjne żeliwa które nie ma za bardzo nawet jak owijać...
owijanie służy temu żeby obniżyć EGT
: wt cze 02, 2009 15:18
autor: aw69
nie kombinuj jak kon pod gorke
tyle tu na tym forum modzonych diesli powstalo i nikt takich patentow nie robi - odpusc sobie