Strona 1 z 1

Chiptuning a DPF

: ndz maja 31, 2009 11:39
autor: Tomek_Golf_V
witam co myślicie o chiptuningu jeżeli jest filtr cząstek stałych. Wiele osób mówiło że filtr nie wytrzyma itd. Mój znajomy ma a3 ma filtr zrobił chip na 180 koni i nic się nie dzieje. Jeżeli dbam o auto wymiany oleju co 10tyś i nie mam zamiaru go katować tylko moc wykorzystywać od czasu do czasu to jest duże ryzyko że coś nie wytrzyma??
może ma ktoś filtr cząstek stałych i zrobił chip i może coś powiedzieć na ten temat?
dodam tylko że chodzi o golfa 5 2.0 tdi. Pozdrawiam

: pn cze 01, 2009 08:45
autor: cowboy
Tomek_Golf_V, poszukaj w sieci jest dużo o modach BMN

DPF nie przeszkadza, bardziej limitery termiczne

auto w serii zwykle ma około 180KM, po wirusie wychodzi około 205KM (nieststy wieksza moc ograniczają limitery)

Masters pisał żeby jeździć na zwykłym ON z Orlenu - nie stosować Shell V-Power czy BP ULitimate, bo na nich jest większe EGT i ECU obcina dawke przy pałowaniu przy wysokich rpm

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 08:47 ]
przy duzej ilości jazdy po miescie często trzeba wypalać DPF - jest jakas procedura ze sie jedzie na 3 biegu ale to chyba juz Ci się kiedyś włączyło
o ile sie nie mylę jest chyba jakiś wskaźnik zasyfienia DPFa ?

: pn cze 01, 2009 09:36
autor: GMS
wskażnika zapchania dpf-a nie ma w blokach pomiarowych można odczytać jego napełnienie, natomiast gdy fitr jest (pełny) i potrzeba jego oczyszczenia komputer sygnalizuje to kontrolką i wtedy trzeba zrobić procedurę.
Jeżeli auto jest użytkowane tylko w mieście i na krótkich odcinkach to napewno nastąpi sytuacja gdzie komputer będzie sie domagał oczyszczenia filtra...
program można robić spokojnie znam kilka aut gdzie jest zrobiony i problemów z nimi nie ma, oczywiście byle kto nie może tego robić...
pozdrawiam

: pn cze 01, 2009 11:12
autor: cowboy
GMS pisze:program można robić spokojnie znam kilka aut gdzie jest zrobiony i problemów z nimi nie ma
ja osobiście najwiecej wykresów w necie widziałem od Masters'a - pierwszy zaczął robić BMNy i chyba najlepiej ma rozkminiony temat tych limiterów

: pn cze 01, 2009 12:42
autor: homsky

: pn cze 01, 2009 16:47
autor: Tomek_Golf_V
a czy wiecie coś może na taki temat bo też było dużo o tym w necie o tej całej regenracji filtra itd i jeżeli się tego zaniecha już całkowicie auto zgaśnie ratunkiem jest tylko komputer to czy taki filtr jest już do wywalenia i koszt ok 3500zł (tak mniej więcej podają koszt dpf-a) czy może da się go ejszcze uratować. Znaczy chodzi mi o to czy jedynym ratunkiem jest serwis VW gdzie wiadomo ile za to policzą;] czy można jeszcze jakoś uratować ten dpf??

: wt cze 02, 2009 14:33
autor: GMS
Właśnie te auta robił Masters o których pisałem.
co do awaryjnego odpalenia auta to z tego co sie orntuje to są jakieś specjalne kody do tego i ponoc można wtedy oczyścic filtr, jeszcze są jakieś ponoć inne sposoby bardziej druciarskie...