Strona 1 z 3
OIL CATCH TANK
: śr maja 20, 2009 13:53
autor: cowboy
jakie są plusy i czy są jakies minusy ?
planuje sobie w wolnej chwili puścić rurę z odmy OUT
czy dużo tam oleju dmucha, trzeba założyć jakiś pojemnik ?
czy puszczenie w atmosfere odmy wystarczy na odpowietrzenie silnika - wszak turbina zasysa i w dolocie jest podcisnienie ?
czy warto isć w jakiś profejsonalny separator i robic powrót do dolotu ?
czy olac ten temat całkowicie
?
: śr maja 20, 2009 14:09
autor: bradley
: śr maja 20, 2009 14:20
autor: GMS
mój koleszka miał w dłubanym TDI odmę puszczoną na zewnątrz po pałowaniu fajnie się dymiło i smierdziało
: śr maja 20, 2009 16:52
autor: andrew.zbyrko
Kiedyś na anglojezycznym forum wyczytałem jak jakiś tuner pisał że do modzonych siników nie wolno stosować catch oil, ani odpinać odmy od dolotu, niestety nie wiem dlaczego, w zamian proponował inne rozwiązanie: węże ze skrzyni korbowej i pokrywy zaworów były jakoś inaczej podłączone, na przykładzie jakieś hondy.
: śr maja 20, 2009 19:59
autor: Adrian1980
: śr maja 20, 2009 21:58
autor: k-meal
W moim aucie odma jest wywalona na zewnatrz wezem ogrodowym.
Malo to ekologicznie, no ale co zrobic. Minusem jest podobno to, ze jak nam waz w zimie zamarznie to mamy zonka. Poki co kilka zim minelo i jest dobrze.
: śr maja 20, 2009 22:59
autor: GMS
właśnie zapomniałem dopisać mojemu innemu koleszcze w 2.2T taki wąż ogrodowy zamarzł, skończyło się nie grożnie bo tylko dymieniem z wydechu przez turbinę bez żadnych konsekwecji, a z kolei na innym forum ktos tam pisał że mu odma zamarzła wywaliło uszczelke z pod dekla zaworów i olej poszedł na kolektor wydechowy, wybuchł dekatny pożar w komorze silnika więc radzę uważać
: śr maja 20, 2009 23:12
autor: andrew.zbyrko
Moim skromnym zdaniem robienie wolnego wyprowadzenia odmy do błąd, szczególnie jak silnik wprowadza sie na wysokie obroty, odpowietrzenia ze skrzyni korbowej może byc za małe, a w przypadku wpiecia w dolot mamy małe podcisnienie.
nie wspominając że komus zamarznie w zimie filterek od odmy
jak kolega
GMS, pisze...
z drugiej strony jak nie ma duzych ubytków oleju przez odme to po co robić catch oil, jak olej i tak sie spali w cylindrze??
: śr maja 20, 2009 23:23
autor: Szumal
wg mnie gra nie warta świeczki. poza czystością w dolocie nic sie tym nie zyskuje a troche oliwy z powietrzem dostającej sie do cylindrów napewno nie zaszkodzi.
: śr maja 20, 2009 23:28
autor: andrew.zbyrko
Szumal pisze:troche oliwy z powietrzem dostającej sie do cylindrów napewno nie zaszkodzi.
niektórzy twierdza że dla benzyny taka mgiełka oleju pomaga w smarowaniu...
: śr maja 20, 2009 23:47
autor: Adamm
dodatkowo taka mgielka wylapuje drobiny kurzu i inne syfy ktore sie kleja do scianeg a nie ida w turbo
: śr maja 20, 2009 23:53
autor: andrew.zbyrko
Adamm pisze:dodatkowo taka mgielka wylapuje drobiny kurzu i inne syfy ktore sie kleja do scianeg a nie ida w turbo
nie wiem jak to wygląda w korektorze dolotowym i na zaworach, ale w dolocie przynajmniej u mnie jest tylko delikatny film olejowy [żdnej gestej mazi itp.] a oleju wcina mi ok 100 - 200 ml na 5k km, dodam że czesto kręce motor do 5k RPM
: czw maja 21, 2009 00:08
autor: GMS
z odmy oprucz mgiełki olejowej wydobywają sie gazy które raczej mało maja w sobie tlenu a co może negatywnie wplywać na osiągi... więc robi sie dylemat jaka odmę zastosować
: czw maja 21, 2009 00:20
autor: andrew.zbyrko
GMS pisze:z odmy oprucz mgiełki olejowej wydobywają sie gazy które raczej mało maja w sobie tlenu a co może negatywnie wplywać na osiągi...
to jest argument za.
tylko jaka część % tych gazów ma się w stosunku do powietrza pobieranego przez silnik?