Strona 1 z 3
Błędy po wstawieniu chipa
: wt maja 19, 2009 09:43
autor: MRCZ
Witam!
Kolega porosił mnie o sprawdzenie na vag-u parametrów swojego diesla 115KM w autamacie. Dodam, że kolega wstawiał chipa z wysyłki na odległość od jakiegoś tam gościa no i po wstawieniu tego chipa pojawiły się błędy 18256 (Jednostka kontrolna silnika – zapytanie), 18258 (Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika). Czy mogą to być błędy spowodowane złym softem?
Pzdr
MRCZ
: wt maja 19, 2009 09:56
autor: cowboy
MRCZ pisze:Czy mogą to być błędy spowodowane złym softem?
skoro sie bledy po chipie pojawily to jak najbardziej...wgrywanie chipa na odległość to zły pomysł
: wt maja 19, 2009 10:05
autor: To_mas
MRCZ pisze:Dodam, że kolega wstawiał chipa z wysyłki na odległość od jakiegoś tam gościa no i po wstawieniu tego chipa pojawiły się błędy 18256
no to ma full wypas chipa
) takich rzeczy sie nie robi.
Re: Błędy po wstawieniu chipa
: wt maja 19, 2009 10:25
autor: grzegorzp
MRCZ pisze:Witam!
Dodam, że kolega wstawiał chipa z wysyłki na odległość od jakiegoś tam gościa
MRCZ
jeżeli dostał wykres z hamowni do tego chipa to wszystko powinno być ok, a jak bez wykresu to może być źle,
niech jedzie zrobić program do dobrego tunera a nie kości od sterowania pralką wkłada do samochodu
: wt maja 19, 2009 10:27
autor: MRCZ
To_mas pisze: no to ma full wypas chipa
) takich rzeczy sie nie robi.
To_mas, cowboy dzięki za odpowiedzi. Tyle też wiem, że ma full wypas chipa
, ale czy wina stoi po stronie softu. Ze swojej strony podpowiedziałem koledze, żeby porosił klienta o wersje softu, jaka została wgrana na chipa i niech sobie porówna ze swoim softem lub wyśle panu do obrobienia swoją kość. Dodam, że auto chodzi dobrze wszystko wygląda ok oprócz błędów
: wt maja 19, 2009 10:27
autor: Zoltar
Soft od innego sterownika
: wt maja 19, 2009 19:25
autor: dzidzion
a podstawki byly czy lutowales?? bo mozliwe ze jakas nozka wisi w powietrzu...tzw .zimny lut
: wt maja 19, 2009 20:29
autor: MRCZ
dzidzion pisze:a podstawki byly czy lutowales?? bo mozliwe ze jakas nozka wisi w powietrzu...tzw .zimny lut
Ja nic nie robiłem. Kolega z tego co mówił dał do przelutowania bez podstawek Panu co całe życie lutownice w ręku trzymał
Spec od chipa twierdzi, że też może być zimny lut a odnośnie softu powiedział że "nie możliwe do tych modeli jest tylko jeden..."
: wt maja 19, 2009 22:08
autor: dzidzion
jak silnik pali to prawdopodobnie zimny lut bedzie na chipie H...niech lutmistrz podleje troszke cyna nozki od chipa H i powinno rozwiazac problem...wiem, bo tez tak mialem...tylko, ze ja cale zycie lutownicy nie trzymalem
: śr maja 20, 2009 07:53
autor: MRCZ
dzidzion pisze:jak silnik pali to prawdopodobnie zimny lut bedzie na chipie H...niech lutmistrz podleje troszke cyna nozki od chipa H i powinno rozwiazac problem...wiem, bo tez tak mialem...tylko, ze ja cale zycie lutownicy nie trzymalem
Tam jest tylko jeden eeprom 29F400 PSOP. No to kolega będzie musiał oddać do Pana z lutownicą w ręku na sprawdzenie
: śr maja 20, 2009 22:52
autor: rob555
Spece.....
Cieszyc sie ze odpala wogule
: czw maja 21, 2009 09:08
autor: MRCZ
rob555 pisze:Spece.....
Cieszyc sie ze odpala wogule
W ogóle to odpala i chodzi niby dobrze nie dymi, a to jakiego kolega sobie zrobił chipa to mnie to ....
Ogólnie wczoraj wyjął jeszcze raz sterowanik w celu sprawdzenia zimnych lutów, po kilku godzinach włożył go z powrotem no i błędy się skasowały odziwo
: czw maja 21, 2009 12:06
autor: Fahoo
Właśnie dlatego daje sie podstaki żeby awaryjnie powrócić do swoich kości-programu.Nie wierze że błędy nie powrócą.Poza tym sory ale trzeba być imbecylem żeby dawać program w ciemno i programować go w cudzysłowiu na uśrednionych nastawach-choć i tak ni ewiadomo co on tam zaprogramował jakie nastawy...nie ździwił bym sie, gdyby silnik za jakiś czas powiedział papaap...ciekawe jaki ma przebieg krzywej mocy, może zygzaki?
Osobiście wolał bym niej ale z lekka górka i przynajmniej sprzegło pożyje.
Jeszcze raz sory ale musiałem skrytykować pseudo tuningowca twego kolege i pseudo tunera na odległość.Ludzie nie róbcie tego swoim autom.
: czw maja 21, 2009 14:50
autor: MRCZ
Fahoo no z tego co kolega mówił, to pasek ciągnie lepiej na górze a dół jest raczej spokojny. Pan od "obróbki softu" powiedział, że przy zdrowej serii 145KM powinno być, więc duży zapas jest.