Strona 1 z 2

[mk2] swap silnika TDI ASZ/ARL

: sob maja 09, 2009 10:33
autor: PiterGOLF
Witam wszystkich, potrzebowałabym małej porady co do swapu PD do mk2. Generalnie narazie w golfie jeszcze siedzi stary AFN, którego mialem modzić na więcej kuni, jednak że trafił mi sie kupiec za dobre pieniądze to rozpatruje opcje "swap poraz drugi". Mysle ze pieniadze które bym włozył w AFNa aby wycisnac z niego 180-200km sa podobne do kosztu swapa na PD do mk2. Teraz moje pytanie co jest potrzebne do takiego swapu? Oczywiscie silnik, skrzynia (6 biegów tylko przechodzi), biegowniki, pedały, wiązka elektr. silnika, komputer. Slyszalem, ze można podlaczyc instalcje z PD pod instalacje z mojego mk2 (wszystko z AFNa) bez zakładania zegarów od mkIV prawda? Koleszka ma Ventke z PD 101km i ma tak własnie zrobione i jakos hasa. Taka sama sytacja jest w ASZ/ARL ? Keolejne pytanie jak z półosiami i piastami. Heble w dwójce sa kompletne z g60 (piasty zwrotnice wszystko) bedzie to grało z półoskami z PD czy trzeba bedzie przerabiać? Chciałbym miec poprostu jakiś ogolny obraz takiej przeróbki, aby wiedziec co mnie czeka i o jakie cześci sie ubiegać jak bede szukał takiego mtoru jako kompletu. Za wszystkie info. serdeczne dzięki i pozdrooVWki

: sob maja 09, 2009 11:11
autor: _mumin_
Jeśli chcesz skrzynię 6 biegów to półośki musisz mieś z tego auta z tą skrznią .
Zegary mogą zostać stare jeśli Ci chodziły po AFNem . Nie wiem czy pedał gazu podejdzie od afna ...

: sob maja 09, 2009 11:34
autor: PiterGOLF
Z tego co wiem pedał gazu od AFNa nie podejdzie do PDka... Oki czyli półoski w 6sciu biegach sa inne... wydaje mi sie ze i tak trzeba bedzie toczyć... Mógłby mi ktos jeszcze napisać jak taki PDek wisi w MkIV?

Obrazek

Na zdjeciach tutaj mam nieco inny silniczek ale wydaje mi sie ze PD bedzie wisialo calkiem podobnie albo identycznie jakt ten z fotki. Z tego co wiem PD z przodu nie trzyma sie z przodu na poduszcze tylko jakos z tyłu. Mógłby mi ktos to jakos zobrazować albo przucic jakiegos screena z etki. Naprawde bede wdzieczny.

: sob maja 09, 2009 13:23
autor: Cinek
w czwórce VP też sie nie trzyma z przodu. dół z PD jest taki jak zwykły, więc problemu nie ma. u mnie wisi na tylnej łapie, przedniej ori i skrzyni. skrzynia 6 musi być z półośkami, jak 5 to nawet na seryjnej półośce pojedzie tylko przeguby/flansze inne. asz/arl jedzie po canie, więc z zegarami zwykłymi może nie bardzo chcieć działać, ale do zrobienia.
generalnie jak masz afna to z włożniem problem żaden, z elektryką troche ale jak bedą wiązki to luzik

: sob maja 09, 2009 15:52
autor: Matijas
Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?

: sob maja 09, 2009 16:29
autor: To_mas
Matijas pisze:Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?
6 biegowa większy wypas wg mnie :) Co do samego silnika to jak zawsze przy swapach :) posadzić go i zamocować to najmniejszy kłopot :PP shcodki się zaczynają przy elektryce wg mnie...

: sob maja 09, 2009 16:52
autor: Gobo90
do mk2 tak samo jak w corrado ja mam arla w corrado możesz pooglądać foty w projekcie.. co do skrzyni 6 gang ja odpuściłem za duzo przerabiania.. oprocz skrzyni potrzeba wybierak caly ze wszystkim, półosie, zawieszenie od vr6 bo tam sa inne przegoby zewnętrzne czyli wiaze sie z tym zmiana wozka, wahaczy, stabilizatora, zwrotnic, hamulcow, rozstawu na 5x100 i kół... ja pozostałem przy 5 biegowej i zawieszeniu z g60... co do silnika to wieszasz normalnie przednia pala wszyskot pasuje i tylan łapa tez tylko oryginalne turbo sie nie zmieści jak powiesisz silnik na tylenj łapie i będziesz musiał zmieniać turbo :) jak masz pytania to wal

: sob maja 09, 2009 17:16
autor: Fido_dido
To_mas pisze:
Matijas pisze:Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?
6 biegowa większy wypas wg mnie :) Co do samego silnika to jak zawsze przy swapach :) posadzić go i zamocować to najmniejszy kłopot :PP shcodki się zaczynają przy elektryce wg mnie...

Większy wypas bo ?


Mi sie ten większy wypas przestał podobać jak musiałem płacić 3 k za sprzegło z dwumasem do 6 biegówki


Piter zostawiasz swoja skrzynie sprzęgło z zamachem na lapy od afna pakujesz arl asz

pedału nie trzeba zmieniać Adam opalił na zwykłym afneskim i jeździ

kup arla odrazu bedzie lepiej masz lepsze turbo i pompki wydatek troche wiekszy ale zawsze potem problem z glowy

zeby z afna wycisnac 180 190 koni to trzeba lekko z 10 kola połozyc a nie znasz dnia ani godziny kiedy to sie wysra ;)

a arlu tylko program i z banki ;)

: sob maja 09, 2009 17:46
autor: morfeusz86r
pewnie znasz to mk1 z AVF i skrzynią 6b ale wrzuce dla innych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 610a9dd1a4

: sob maja 09, 2009 19:50
autor: MiChAoS
swap nie jest az tak skomplikowany, ja wrzucilem wlasnie do mk3 ARL-a, odkrecasz tylna lape z AFN-a (4 sruby i przykrecasz w to samo miejsce do ARL-a) zostawiasz skrzynie z AFN do skrzyni sa kolejne 2 lapy wiec masz juz 3 lapy w seryjnym miejscu jak mk3 zmieniasz kolo zamachowe na jednomas i sprzegielko z vr6 i smiga, pedalu nie musisz zminiac z AFNa bedzie dzialac (ja zminilem ale nie trzeba) zegary beda dzialac tzn mfa nie bedzie z tego co wiem i jakies tam kontrolki... ale obrotek itp smiga... jak ARL to T trzeba zminic bo T z arl-a ma wyprowadzenie z turbo w bok i wtedy lapy tylknej nie przykrecisz... jak cos to wal na PW jestem swierzo po zabiegu wiec jak cos to w czyms pomoge :) moj temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185488

: sob maja 09, 2009 23:47
autor: Fido_dido
turbo z arla pasuje na serie tylko trzeba jeden patent ;)

: ndz maja 10, 2009 00:49
autor: MiChAoS
nie no na patencie to wejdzie wszystko wiadomo :) wystarczy ciachnac ta odnoge i T z ARL zostanie :) :bigok:

: ndz maja 10, 2009 11:13
autor: PiterGOLF
Pierwsze co to dzięki wszystkim za udzielenie się w temacie. Wszystkie informacje sa mi naprawde pomocne.
Gobo90 pisze:co do skrzyni 6 gang ja odpuściłem za duzo przerabiania.. oprocz skrzyni potrzeba wybierak caly ze wszystkim, półosie, zawieszenie od vr6 bo tam sa inne przegoby zewnętrzne czyli wiaze sie z tym zmiana wozka, wahaczy, stabilizatora, zwrotnic, hamulcow, rozstawu na 5x100 i kół... ja pozostałem przy 5 biegowej i zawieszeniu z g60... co do silnika to wieszasz normalnie przednia pala wszyskot pasuje i tylan łapa tez tylko oryginalne turbo sie nie zmieści jak powiesisz silnik na tylenj łapie i będziesz musiał zmieniać turbo :) jak masz pytania to wal
Bardzo chciałbym mieć te 6gang i pojechac chociaz 230-240 tym swoim parchem. Mogę mieć po taniości cały zawias z ABFa nie bedzie to samo co VR?

Kolejne pytanie to jak z paliwem w PD? Pompa w zbiorniku i chlodnica paliwa? Wczoraj jeden znajomy mi oznajmił ze wystepuje takie zjawisko w PD. W starych TDI oczywiscie tego nie było...

Zależy mi zebym mógł w przyszłości załozyć tam jakies inne wieksze turbulum i wykręcić z niego co nie co. Dlatego jak ASZ to w jakich rocznikach Panowie wystepowały pompki AL? Bo rozumiem, że jeżeli pompki trafie AL to po zmianie turbiny na ARLowska bede mial ARLa (wiadomo IC w mk2 i tak bedzie rzezibone)

POZDRAvwIAM!!

: ndz maja 10, 2009 11:42
autor: Gobo90
tak jest chłodnica paliwa i powinieneś ja zalozyc pompy w zbiorniku nie musisz i bez niej jest ok :)