[mk2] swap silnika TDI ASZ/ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PiterGOLF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 00:43
Lokalizacja: VWolin
Kontakt:

[mk2] swap silnika TDI ASZ/ARL

Post autor: PiterGOLF » sob maja 09, 2009 10:33

Witam wszystkich, potrzebowałabym małej porady co do swapu PD do mk2. Generalnie narazie w golfie jeszcze siedzi stary AFN, którego mialem modzić na więcej kuni, jednak że trafił mi sie kupiec za dobre pieniądze to rozpatruje opcje "swap poraz drugi". Mysle ze pieniadze które bym włozył w AFNa aby wycisnac z niego 180-200km sa podobne do kosztu swapa na PD do mk2. Teraz moje pytanie co jest potrzebne do takiego swapu? Oczywiscie silnik, skrzynia (6 biegów tylko przechodzi), biegowniki, pedały, wiązka elektr. silnika, komputer. Slyszalem, ze można podlaczyc instalcje z PD pod instalacje z mojego mk2 (wszystko z AFNa) bez zakładania zegarów od mkIV prawda? Koleszka ma Ventke z PD 101km i ma tak własnie zrobione i jakos hasa. Taka sama sytacja jest w ASZ/ARL ? Keolejne pytanie jak z półosiami i piastami. Heble w dwójce sa kompletne z g60 (piasty zwrotnice wszystko) bedzie to grało z półoskami z PD czy trzeba bedzie przerabiać? Chciałbym miec poprostu jakiś ogolny obraz takiej przeróbki, aby wiedziec co mnie czeka i o jakie cześci sie ubiegać jak bede szukał takiego mtoru jako kompletu. Za wszystkie info. serdeczne dzięki i pozdrooVWki


Kupie, kompletne brązowe wnętrze do Golfa II CL 3d lub przedni fotel kierowcy i tylny lewy parapet (platikowy bez obszycia).

Golf Mk2 VR6 -------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=85276
Golf Mk2 CL 87' -----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=543320
https://www.facebook.com/przyborgarage

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » sob maja 09, 2009 11:11

Jeśli chcesz skrzynię 6 biegów to półośki musisz mieś z tego auta z tą skrznią .
Zegary mogą zostać stare jeśli Ci chodziły po AFNem . Nie wiem czy pedał gazu podejdzie od afna ...



Awatar użytkownika
PiterGOLF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 00:43
Lokalizacja: VWolin
Kontakt:

Post autor: PiterGOLF » sob maja 09, 2009 11:34

Z tego co wiem pedał gazu od AFNa nie podejdzie do PDka... Oki czyli półoski w 6sciu biegach sa inne... wydaje mi sie ze i tak trzeba bedzie toczyć... Mógłby mi ktos jeszcze napisać jak taki PDek wisi w MkIV?

Obrazek

Na zdjeciach tutaj mam nieco inny silniczek ale wydaje mi sie ze PD bedzie wisialo calkiem podobnie albo identycznie jakt ten z fotki. Z tego co wiem PD z przodu nie trzyma sie z przodu na poduszcze tylko jakos z tyłu. Mógłby mi ktos to jakos zobrazować albo przucic jakiegos screena z etki. Naprawde bede wdzieczny.


Kupie, kompletne brązowe wnętrze do Golfa II CL 3d lub przedni fotel kierowcy i tylny lewy parapet (platikowy bez obszycia).

Golf Mk2 VR6 -------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=85276
Golf Mk2 CL 87' -----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=543320
https://www.facebook.com/przyborgarage

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob maja 09, 2009 13:23

w czwórce VP też sie nie trzyma z przodu. dół z PD jest taki jak zwykły, więc problemu nie ma. u mnie wisi na tylnej łapie, przedniej ori i skrzyni. skrzynia 6 musi być z półośkami, jak 5 to nawet na seryjnej półośce pojedzie tylko przeguby/flansze inne. asz/arl jedzie po canie, więc z zegarami zwykłymi może nie bardzo chcieć działać, ale do zrobienia.
generalnie jak masz afna to z włożniem problem żaden, z elektryką troche ale jak bedą wiązki to luzik


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » sob maja 09, 2009 15:52

Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 09, 2009 16:29

Matijas pisze:Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?
6 biegowa większy wypas wg mnie :) Co do samego silnika to jak zawsze przy swapach :) posadzić go i zamocować to najmniejszy kłopot :PP shcodki się zaczynają przy elektryce wg mnie...



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob maja 09, 2009 16:52

do mk2 tak samo jak w corrado ja mam arla w corrado możesz pooglądać foty w projekcie.. co do skrzyni 6 gang ja odpuściłem za duzo przerabiania.. oprocz skrzyni potrzeba wybierak caly ze wszystkim, półosie, zawieszenie od vr6 bo tam sa inne przegoby zewnętrzne czyli wiaze sie z tym zmiana wozka, wahaczy, stabilizatora, zwrotnic, hamulcow, rozstawu na 5x100 i kół... ja pozostałem przy 5 biegowej i zawieszeniu z g60... co do silnika to wieszasz normalnie przednia pala wszyskot pasuje i tylan łapa tez tylko oryginalne turbo sie nie zmieści jak powiesisz silnik na tylenj łapie i będziesz musiał zmieniać turbo :) jak masz pytania to wal



Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » sob maja 09, 2009 17:16

To_mas pisze:
Matijas pisze:Nie lepiej zostawic ta skrzynie co masz?
6 biegowa większy wypas wg mnie :) Co do samego silnika to jak zawsze przy swapach :) posadzić go i zamocować to najmniejszy kłopot :PP shcodki się zaczynają przy elektryce wg mnie...

Większy wypas bo ?


Mi sie ten większy wypas przestał podobać jak musiałem płacić 3 k za sprzegło z dwumasem do 6 biegówki


Piter zostawiasz swoja skrzynie sprzęgło z zamachem na lapy od afna pakujesz arl asz

pedału nie trzeba zmieniać Adam opalił na zwykłym afneskim i jeździ

kup arla odrazu bedzie lepiej masz lepsze turbo i pompki wydatek troche wiekszy ale zawsze potem problem z glowy

zeby z afna wycisnac 180 190 koni to trzeba lekko z 10 kola połozyc a nie znasz dnia ani godziny kiedy to sie wysra ;)

a arlu tylko program i z banki ;)


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob maja 09, 2009 17:46

pewnie znasz to mk1 z AVF i skrzynią 6b ale wrzuce dla innych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 610a9dd1a4



Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Post autor: MiChAoS » sob maja 09, 2009 19:50

swap nie jest az tak skomplikowany, ja wrzucilem wlasnie do mk3 ARL-a, odkrecasz tylna lape z AFN-a (4 sruby i przykrecasz w to samo miejsce do ARL-a) zostawiasz skrzynie z AFN do skrzyni sa kolejne 2 lapy wiec masz juz 3 lapy w seryjnym miejscu jak mk3 zmieniasz kolo zamachowe na jednomas i sprzegielko z vr6 i smiga, pedalu nie musisz zminiac z AFNa bedzie dzialac (ja zminilem ale nie trzeba) zegary beda dzialac tzn mfa nie bedzie z tego co wiem i jakies tam kontrolki... ale obrotek itp smiga... jak ARL to T trzeba zminic bo T z arl-a ma wyprowadzenie z turbo w bok i wtedy lapy tylknej nie przykrecisz... jak cos to wal na PW jestem swierzo po zabiegu wiec jak cos to w czyms pomoge :) moj temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185488



Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » sob maja 09, 2009 23:47

turbo z arla pasuje na serie tylko trzeba jeden patent ;)


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Post autor: MiChAoS » ndz maja 10, 2009 00:49

nie no na patencie to wejdzie wszystko wiadomo :) wystarczy ciachnac ta odnoge i T z ARL zostanie :) :bigok:



Awatar użytkownika
PiterGOLF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 00:43
Lokalizacja: VWolin
Kontakt:

Post autor: PiterGOLF » ndz maja 10, 2009 11:13

Pierwsze co to dzięki wszystkim za udzielenie się w temacie. Wszystkie informacje sa mi naprawde pomocne.
Gobo90 pisze:co do skrzyni 6 gang ja odpuściłem za duzo przerabiania.. oprocz skrzyni potrzeba wybierak caly ze wszystkim, półosie, zawieszenie od vr6 bo tam sa inne przegoby zewnętrzne czyli wiaze sie z tym zmiana wozka, wahaczy, stabilizatora, zwrotnic, hamulcow, rozstawu na 5x100 i kół... ja pozostałem przy 5 biegowej i zawieszeniu z g60... co do silnika to wieszasz normalnie przednia pala wszyskot pasuje i tylan łapa tez tylko oryginalne turbo sie nie zmieści jak powiesisz silnik na tylenj łapie i będziesz musiał zmieniać turbo :) jak masz pytania to wal
Bardzo chciałbym mieć te 6gang i pojechac chociaz 230-240 tym swoim parchem. Mogę mieć po taniości cały zawias z ABFa nie bedzie to samo co VR?

Kolejne pytanie to jak z paliwem w PD? Pompa w zbiorniku i chlodnica paliwa? Wczoraj jeden znajomy mi oznajmił ze wystepuje takie zjawisko w PD. W starych TDI oczywiscie tego nie było...

Zależy mi zebym mógł w przyszłości załozyć tam jakies inne wieksze turbulum i wykręcić z niego co nie co. Dlatego jak ASZ to w jakich rocznikach Panowie wystepowały pompki AL? Bo rozumiem, że jeżeli pompki trafie AL to po zmianie turbiny na ARLowska bede mial ARLa (wiadomo IC w mk2 i tak bedzie rzezibone)

POZDRAvwIAM!!


Kupie, kompletne brązowe wnętrze do Golfa II CL 3d lub przedni fotel kierowcy i tylny lewy parapet (platikowy bez obszycia).

Golf Mk2 VR6 -------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=85276
Golf Mk2 CL 87' -----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=543320
https://www.facebook.com/przyborgarage

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » ndz maja 10, 2009 11:42

tak jest chłodnica paliwa i powinieneś ja zalozyc pompy w zbiorniku nie musisz i bez niej jest ok :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości