Strona 1 z 2

Awaria TDI 160KM AFN

: sob kwie 25, 2009 20:47
autor: Marcin_ko7
Witam
miałem przed chwila nie przyjemna sytuacje... ;/
robiłem radio i pojechałem sie przejechac zobaczyc czy nie gubi fal... troche za bardzo przybutowałem na nierozgrzanym silniku i efekt był taki ze wbijam 3ke a tu zero mocy... Patrze na wskaznik cisnienia a tam wskazowka sie wogole nie rusza... dojechałem do domu... patrze pod maske niby wszystko w porzadku... zgasiłem silnik poczekałem pare minut... poogladałem dokładniej i zapaliłem ponownie... dodaje gazu i patrze ze wskaznik sie poruszył wiec jade zobaczyc... auto zbiera sie juz normalnie... (tak mi sie wydaje)
Wydaje mi sie że auto grzeje sie szybciej... Sprawdze to jutro jak ostygnie silnik.
Co mogło sie stac ?
Co musze sprawdzic ? Odkrecic pokrywe silnika i zobaczyc czy cos tam sie nie stało ?
W następnym tygodniu jade pod warszawe (około 400km) i nie chcę żeby spodkała mnie jakas nie przyjemna sytuacja...

: sob kwie 25, 2009 20:59
autor: agrala
prawdopodobnie zlapales notlauf - turbina dala wiesze cisnieni niz bylo zadane i ECU wszedl w stan awaryjny
ponowne odpalenie samochodu powoduje przejscie w normalny tryb pracy
nie ma sie co tum przejmowac, chyba ze zacznie sie powtarzac wtedy trzeba zobaczyc czy sie nie zapiekaja kierownice w turbinie
co do grzania auta to pewnie twoja psychika

: sob kwie 25, 2009 21:10
autor: Marcin_ko7
agrala pisze:co do grzania auta to pewnie twoja psychika
Pewnie tak :)
Szybciej dowiedziałem sie ze to notlauf od poprzedniego włascicela czyli Matijas-a ale dzieki za pomoc.

: ndz kwie 26, 2009 03:32
autor: grzesiek1990
Sorry za OT ale ... Matijas kupiłes cos??

: ndz kwie 26, 2009 10:16
autor: ArtBiGT
kupił Leona TS w ARLu.

: ndz kwie 26, 2009 20:46
autor: miqs
kolego przegoń auto porządnie po rozgrzaniu silnika. Każdy bieg do 4500 obrotów. Mi pomogło od 3 miesięcy nie było notlaufu :)

: ndz kwie 26, 2009 22:42
autor: Szumal
dokladnie tak jak pisze kolega wyzej. mi zdazylo sie zlapac dwa razy notlaufa jak przez dlugi okres nie katowalem fury. odkad regularnie daje mu buta problem nie wystepuje :grin:

: pn kwie 27, 2009 22:18
autor: micky
Ty juz masz czym sie bujac ;) ja po virusie czesciej korzystam z pedalu gazu ;D

: wt kwie 28, 2009 12:07
autor: Marcin_ko7
Dopiero go kupiłem wiec musze go jeszcze wyczuc... kazdy bieg do 4,5t obrotow... to chyba na autobani :D max jechałem 190 ale to chyba nie było 4,5t bo na 5-tym biegu... Przy takiej predkosci nie patrzyłem na obrotomierz :P

: wt kwie 28, 2009 17:43
autor: dzidzion
przy 190km/h miales jakies 4100rpm :)
przeciagniecie fury pozwala popracowac kierownicom i calemu systemowi VNT w calym zakresie(rozruszac sie), a wysokie obrotki i szpryca wypalaja sadze w calym wylocie, czyli rowniez w turbince.
wbrew pozorom przeganianie fury a dokladniej TDI-ka wcale nie jest szkodliwe-wrecz przeciwnie....od czasu do czasu trzeba zapodac w palnik!!!

: wt kwie 28, 2009 20:46
autor: Marcin_ko7
To ile taki golfik pojdzie ? :P

: wt kwie 28, 2009 21:56
autor: dzidzion
licznikowe 215-225km/h ale palowanie powyzej 200 przez dlugi czas powoduje generowanie duzych temperatur....olej osiaga 120 i wiecej C, robi sie mega rzadki i coraz slabiej smaruje
reasumujac...wysokie predkosci, wysokie obroty w TDI utrzymywane dlugo = klopoty:przytarcie wału, turbinki, wysranie uszczelki pod glowica..
diesle nie lubia wysokich obrotow !!!
hardcorowe zylowanie na wysokich obrotach w celu osiagania magicznej predkosci powyzej 200km/h nie jest zalecane na dluzszych odcinkach trasy
wysokie obroty wymagaja odpowiedniej pielegnacji silnika=czytaj lej dobry olej syntetyczny (jego parametry nie sa tak mocno zalezne od temperatury jak to bywa w gorszych olejach) i przestrzegaj podstawowych zasad uzywania diesla z turbiną (nie palowac na zimnym i dac oddychnac-studzic po butowaniu)

: śr kwie 29, 2009 08:52
autor: Marcin_ko7
Teraz mam zalany 5w50 i chciałbym tylko na chwile zobaczyc ile pojdzie... nie mam zamiaru nawet 5minut jechac z vmax. Za tysiac km mam wymiane oleju i bede lac chyba 5w30

: śr kwie 29, 2009 16:05
autor: dzidzion
o olejach jest odrebny temat....dobry olej to olej syntetyczny...niejeden "syntetyk" 5w40 renomowanej firmy nie jest prawdziwym syntetykiem...polecam lekture o olejach
co do przejazdzki predkoscia MAX twojego auta to mozesz bezproblemowo sprawdzic...chodzi o to zeby nie jezdzil 200 nie wiadomo jakich odcinkow, zreszta 5-cio minutowa jazda z predkosciami w okolicach 200km/h to jakies 16km prostej :)
do osiagniecia v-max wystarczy ci jakies 3-4km prostej to i tak juz niezla zadyszka do silnika

chcesz latac 200 nalogowo to musisz dolozyc jakas chlodniczke oleju i lac dobry olej
ale mysle, ze nasze warunki drogowe na takie manewry nie pozwalaja :bigok: