Strona 1 z 1

Swap czy mody ?

: pt kwie 17, 2009 23:52
autor: GsBeetle
Witam.

Chodzi mi ostatnio po glowie taka mysl i nie daje spac..

Mam alh + program ale juz nie wystarcza i zastanawiam sie co wyjdzie lepiej taniej i mniej awaryjnie Czy dokladac wtryski + chlodzenie + turbo czy zrobic swap na tdi 130km i dac program ?

Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
Jak by to wygladalo z awaryjnoscia pozniej aktualnie jest 200.000km zbliza sie wymiana rozrzadu czyli jakis 1000 zl do tego dolozyc wszystkie graty to bedzie myse spora suma kolo 3000zl czy nie lepiej wstawic silnik z miejszym przebiegiem okolo 100.000km od jakiegos anlika itp. ze skrzynia 6bieg.?

Mysle ze koszty byly by zblizone, jak by to wogole wspolgralo mysle ze silniki tdi sa na zasadzie plug&play, nie jestem znawca tego tematu a raczej ejstem zielony ale rozmiarami chyba by sie zmiescil ?
Z gory dzieki za pomocne wypowiedzi :)

Pozdro

: sob kwie 18, 2009 00:12
autor: yanosho
Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
sugeruje pozostanie przy swoim ALH bo swap to już spore koszta

: sob kwie 18, 2009 00:30
autor: GsBeetle
a jak to bdzie wygladac gdzy nakula sie wiecej kilometrow i do tego caly ten zestaw:)
Co bezie trzeba wymienic ( czy jakis grubszy remont silnika? )

Dodam ze aktualnie nic sie nie dzieje w samochodzie rowno pracuje nie ciagnie oleju nie kopci nie mam zadnych zastrzezen ;) Jedynie co to przy niskich obrotach jak go ciagne 1100-1250 slychac taki dzwiek jak by gdzis cos latalo ale przy 1300-1400 to juz ustaje i jest gladka cisza

: sob kwie 18, 2009 00:39
autor: yanosho
jeśli będziesz miał rękę na pulsie (dobra oliwa, filtry, i trochę umiaru w butowaniu itd.) nie powinno być problemów

: ndz kwie 19, 2009 16:33
autor: Matijas
GsBeetle pisze:Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
W ALH taka moc to: wtryski 0.216 (ok. 1k uzywki w dobrym stanie), turbo (jakas hybryda tez ok 1K z gwarancja), do tego obowiazkowo FMIC (robiac samemu to koszt czesci i jakies spawanie ok: 500zl), no i na koniec strojenie ok 1k w zaleznosci od regionu moze byc wiecej lub mniej, no i jeszcze takie *#cenzura#* jak wyciecie kata, ew. hamulce. Razem wychodzi kwota rzedu: 3.5kPLN, zakladajac ze sam sobie zmienisz wtryski , turbo i wyrzezbisz sobie FMIC`a :bigok:


Biorac pod uwage swap`a to za silnik z osprzetem trzeba te 3K spokojnie dac + ew. nieoczekiwane rzeczy no i koszt swapa, ktorego raczej sam nei zrobisz skoro mowisz ze jestes zielony :bigok:, wiec z 3.5k zrobi sie jakies 5-6k za zaswapowanie silnika.

Reasumujac, jesli masz zdrowy motor to przy moc w jaka celujesz zostan przy nim :bigok:

: pn kwie 20, 2009 08:58
autor: cowboy
Matijas pisze:wtryski 0.216 (ok. 1k uzywki w dobrym stanie)
za 1K to ma nówki sztuki ode mnie :) pod warunkiem że odda mi swoje stare wtryski :)

150KM powinno wyjść na tym co jest z 216tkami ale juz sprzęgło moze sie buntowac

160@340 wyjdzie jak dołozysz turbinke z ARL i FMIC

: pn kwie 20, 2009 17:08
autor: GsBeetle
Przy jakiej mocy powinienem zmienic sprzeglo ? i jezeli to na jakie z jakiegos innego modelu ?czy musi to byc nowe jakies specjalnie pod moc ..

napewno nie bede wykonywac sam wolal bym kupic wszystkie graty ( tj. wtryski, turbo, ic i ew. sprzeglo ) i wszystko za jednym zamachem zamontowac i zhamowac auto .. :] najblizej mam do gdanska pozniej poznan, warszawa itd.. Teraz czy mozna dopasowac ic od innego auta i tylko orurowanie zrobc ? Jak z wydechem czy tez trzeba powiekszyc srednice wylotowa ?

Wynika na to ze lepiej zostac przy tym silniku;)


Do jakiej mocy wystarczaja 216 od cowboy''a ?

jakie turbo jezeli juz o tym mowa .. ( znalezione na forum )

wszystkie turbiny bez kolektora to jest z wirnikami:
arl,gt 17/20,18/20 1100 zł detal ------ lista 900 zł
gt 18/22 detal 1200 zł------------------lista 1000 zł
z kolektorem arl detal 1100 zł --------lista 900 zl
pozostałe detal 1400 zł ---------------lista 1100 zł

z tego co przeczytalem w innym temacie to najlepiej kupic or. ARL ?

Intercooler
Albo oferta silvercrostuning
www.silvercrosstuning.com

Ceny dla nas:
Intercooler L - 550zł
Intercooler S - 400zł

czy wystarczy S ? ( Do tego musze doliczyc orurowanie ? )

Chcialbym zlozyc taki light'owy setup nie wiem ile moge uzyskac na z (ALH+TURBO+IC+216+SOFT) ?Ale chcial bym zeby nie bylo to wyzylowane tylko pozostalo z pewnym zapasem dzialalo dlugo i bezawaryjnie auto nie jest raczej butowane czesto tylko czasami jak ktos zdenerwuje ;) aha i co zrobic ze skrzynia mam 5b.. za malo czesto robie trase i przydaly by sie dluzsze biegi zeby zbic troche na (spalaniu) i halasie ? Czytalem o zmianie na jakas 5b od innego modelu ? czy wogole do alh podeszla by 6b?

: pn kwie 20, 2009 21:18
autor: rob555
GsBeetle pisze:?Ale chcial bym zeby nie bylo to wyzylowane tylko pozostalo z pewnym zapasem dzialalo dlugo i bezawaryjnie
Na takim setupie 150-160KM w zaleznosci od egz z plaskim momentem i wszystko bangla :pub:

: pn kwie 20, 2009 22:42
autor: GsBeetle
Rob555 do ciebie mi najblizej :grin:

: wt kwie 21, 2009 08:35
autor: cowboy
GsBeetle pisze: Do jakiej mocy wystarczaja 216 od cowboy''a ?
ca 185 KM z pompą 11mm i 165KM z pompą seryjną 10mm
wszystkie turbiny bez kolektora
raczej szukaj z kolektorem do siebie - najlepiej z ARL-a :)

jedno jest pewne na pczątek musisz założyć 216 i zrobić program żeby mieć te 150KM

potem możesz wymienić turbo i zainstalować FMIC

: wt kwie 21, 2009 16:45
autor: GsBeetle
http://moto.allegro.pl/item612144125_ch ... _nowa.html

czy mozna wzucic taki cooler i do tego dac orurowanie ?