Strona 1 z 2
[mk4] EGR kit
: pt kwie 10, 2009 15:44
autor: czajaa22
: pt kwie 10, 2009 16:02
autor: bradley
Sam bede robil cos takiego;) Kolektor mam z AJMa, do tego trzeba zrobic flansze na 3 sruby i rurke fi 50 na rure przylaczeniowa od IC i w tej rurce maly wypust zeby podpiac wezyk cisnieniowy idacy do komputera (bo niestety takie cos jest w starym kolektorze a w nowym tego nie ma). Cala instalacja EGR idzie out a w tymczasowym kolektorze wydechowym wyjscie na EGR zaslepic podkladka
: pt kwie 10, 2009 17:47
autor: Maciek19
po co to robić skoro można to wyłączyć elektornicznie? nierozumiem...
a jak juz ktoś bardzo chce wydać kase to u prawie każdego tunera można za 150 zł wspawać kawałek rurki... -ale i tak trzeba to wyłączyć w elektonice bo bedzie srał błędami
: pt kwie 10, 2009 18:41
autor: Dario84
Dokladnie EGR mozna wylaczyc w sofcie, druga sprawa i moje osobiste zdanie jest takie ze brak EGRa powoduje znaaacznie dluzszy czas nagrzewania samochodu do 90st szczegolnie w PD.
ASZ z EGRem lapal 90st po ok 10km od domu, warunki ok 0st C, AJM lapal 90st po ok 20km w tych samych warunkach... moim zdaniem warto przeczyscic raz na 50kkm dolot niz meczyc sie 20km z niedogrzanym silnikiem (juz nie wspomne o wiekszym spalaniu podczas tych 20km).
Zrobisz jak zechcesz...
: pt kwie 10, 2009 21:01
autor: Adrian1980
ja taki kit zrobilem sobie sam, bardzo prosta robota... bylem zmuszony tym ze zmienialem kolektor na taki z AXR a tam jest wieksza srednica egr i ten z ALH nie pasował... Vag nie wywala mi zadnych błędów, podcisnienia zaślepione...
: pt kwie 10, 2009 21:19
autor: Dario84
Nie bedzie wywalal bledow dopoki nie odlaczysz elektrycznie zaworka.
: pt kwie 10, 2009 21:38
autor: czajaa22
Tak koeldzy wszystk osie zgadza tylko jeszcze jedna sprawa kktora troche mnei zniechecila do zastosowania takeigo kitu. Cztalem o tym sporo na forum leona pare ludzi na tym juz jezdzi i z racji na to ze nei ma EGRa nei ma klapki zamykajacej doplyw powietrza podczas gaszenia auta i wystepuje problem szarpniecia silnika podczas tego gaszenia. Lepiej chyba wylaczyc poprostu EGR i zaslepic go.
: pt kwie 10, 2009 22:34
autor: Dario84
Klapa gaszaca swoja droga...
: pt kwie 10, 2009 22:38
autor: czajaa22
Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.
: pt kwie 10, 2009 23:58
autor: Dario84
czajaa22 pisze:Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.
Jak wylaczysz i zaslepisz egr to problem z nagrzewaniem bedzie nadal.
: sob kwie 11, 2009 09:59
autor: wesol
Co do odlaczenia EGRa mam male pytanko. Sterowany jest elektrycznie i do niego ida dwa przewody czy wiecej? Nie mozna by wstawic cos zamiast niego. Do opla sie wstawia "egr cheater" ale w vagu chyba wystarczy wstawic opornik symulujacy podlaczenie egra? Musze zerknac jak to jest w moim AHFie.
: sob kwie 11, 2009 10:47
autor: bradley
A co w przypadku gdy mk3 nie ma klapy gaszacej?
Czy po elektrycznym i mechanicznym odlaczeniu EGRa komputer zglupieje?
: sob kwie 11, 2009 11:24
autor: czajaa22
Dario84 pisze:czajaa22 pisze:Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.
Jak wylaczysz i zaslepisz egr to problem z nagrzewaniem bedzie nadal.
Ok to co radzisz tylko czyszczenie i nic pozatym? Wiele tunerow po modyfikacjach odlacza EGR, moj AHf tez bedzie przechodzil w lato grubsze mody wiec pewnie tuner pewnie go wylaczy?
: sob kwie 11, 2009 14:09
autor: Szumal
Dario ja mam odłączonego EGRa i nie zauważyłem dłuższego nagrzewania się silnika chociaż to co mówisz ma sens bo EGR dostarcza do kolektora ssącego ciepłe spaliny do powtórnego przepalenia. A nie jest przypadkiem tak że EGR włącza się głównie na postoju na obrotach jałowych a podczas jazdy nie? Inna sprawa że u mnie siedzi VP w PD może być to bardziej odczuwalne.
Ja mam do pracy 15 km i czy był mróz -20 czy -10 to zawsze zdąży złapać 90 stopni. teraz robi to juz po ok 5 km. A masz na krućcu wodnym wystającym z głowicy podgrzewacz?
I jeszcze jedna kwestia - w sumie mi nic żadnych błędów nie wywala, mam mechanicznie odłączony wężyk podciśnieniowy od gruszki sterowania EGRa ale nie wiem czy mam to wyłączone również softem - można to jakoś sprawdzić VAGiem?