[mk4] EGR kit

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

[mk4] EGR kit

Post autor: czajaa22 » pt kwie 10, 2009 15:44

Witajcie koledzy co myslicie o zastapieniu Egr takim oto kitem. Jak to wplynie na silnik czy to bedzie zdrowe dla silnika wiem ze na wyspach jest to bardzo popularne i wiekszosc uzytkownikow zaspepuje swoje EGry takimi zestawiami. Zobaczcie sami.

Obrazek Obrazek Obrazek


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt kwie 10, 2009 16:02

Sam bede robil cos takiego;) Kolektor mam z AJMa, do tego trzeba zrobic flansze na 3 sruby i rurke fi 50 na rure przylaczeniowa od IC i w tej rurce maly wypust zeby podpiac wezyk cisnieniowy idacy do komputera (bo niestety takie cos jest w starym kolektorze a w nowym tego nie ma). Cala instalacja EGR idzie out a w tymczasowym kolektorze wydechowym wyjscie na EGR zaslepic podkladka ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » pt kwie 10, 2009 17:47

po co to robić skoro można to wyłączyć elektornicznie? nierozumiem...
a jak juz ktoś bardzo chce wydać kase to u prawie każdego tunera można za 150 zł wspawać kawałek rurki... -ale i tak trzeba to wyłączyć w elektonice bo bedzie srał błędami


Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 18:41

Dokladnie EGR mozna wylaczyc w sofcie, druga sprawa i moje osobiste zdanie jest takie ze brak EGRa powoduje znaaacznie dluzszy czas nagrzewania samochodu do 90st szczegolnie w PD.

ASZ z EGRem lapal 90st po ok 10km od domu, warunki ok 0st C, AJM lapal 90st po ok 20km w tych samych warunkach... moim zdaniem warto przeczyscic raz na 50kkm dolot niz meczyc sie 20km z niedogrzanym silnikiem (juz nie wspomne o wiekszym spalaniu podczas tych 20km).

Zrobisz jak zechcesz...
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 18:41 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt kwie 10, 2009 21:01

ja taki kit zrobilem sobie sam, bardzo prosta robota... bylem zmuszony tym ze zmienialem kolektor na taki z AXR a tam jest wieksza srednica egr i ten z ALH nie pasował... Vag nie wywala mi zadnych błędów, podcisnienia zaślepione...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 21:19

Nie bedzie wywalal bledow dopoki nie odlaczysz elektrycznie zaworka.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pt kwie 10, 2009 21:38

Tak koeldzy wszystk osie zgadza tylko jeszcze jedna sprawa kktora troche mnei zniechecila do zastosowania takeigo kitu. Cztalem o tym sporo na forum leona pare ludzi na tym juz jezdzi i z racji na to ze nei ma EGRa nei ma klapki zamykajacej doplyw powietrza podczas gaszenia auta i wystepuje problem szarpniecia silnika podczas tego gaszenia. Lepiej chyba wylaczyc poprostu EGR i zaslepic go.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 22:34

Klapa gaszaca swoja droga...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pt kwie 10, 2009 22:38

Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 23:58

czajaa22 pisze:Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.
Jak wylaczysz i zaslepisz egr to problem z nagrzewaniem bedzie nadal.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9229
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob kwie 11, 2009 09:59

Co do odlaczenia EGRa mam male pytanko. Sterowany jest elektrycznie i do niego ida dwa przewody czy wiecej? Nie mozna by wstawic cos zamiast niego. Do opla sie wstawia "egr cheater" ale w vagu chyba wystarczy wstawic opornik symulujacy podlaczenie egra? Musze zerknac jak to jest w moim AHFie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob kwie 11, 2009 10:47

A co w przypadku gdy mk3 nie ma klapy gaszacej? ;)
Czy po elektrycznym i mechanicznym odlaczeniu EGRa komputer zglupieje?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » sob kwie 11, 2009 11:24

Dario84 pisze:
czajaa22 pisze:Dario84 chyba klapa to glowny problem chociaz niektorym nei przeszkadza takie gaszenie motoru z tego co czytalem no i tak jak pisales odnosnie nagrzewania auta. Zaslepimy i wylaczymy elektronicznie i bedzie luz.
Jak wylaczysz i zaslepisz egr to problem z nagrzewaniem bedzie nadal.
Ok to co radzisz tylko czyszczenie i nic pozatym? Wiele tunerow po modyfikacjach odlacza EGR, moj AHf tez bedzie przechodzil w lato grubsze mody wiec pewnie tuner pewnie go wylaczy?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob kwie 11, 2009 14:09

Dario ja mam odłączonego EGRa i nie zauważyłem dłuższego nagrzewania się silnika chociaż to co mówisz ma sens bo EGR dostarcza do kolektora ssącego ciepłe spaliny do powtórnego przepalenia. A nie jest przypadkiem tak że EGR włącza się głównie na postoju na obrotach jałowych a podczas jazdy nie? Inna sprawa że u mnie siedzi VP w PD może być to bardziej odczuwalne.

Ja mam do pracy 15 km i czy był mróz -20 czy -10 to zawsze zdąży złapać 90 stopni. teraz robi to juz po ok 5 km. A masz na krućcu wodnym wystającym z głowicy podgrzewacz?

I jeszcze jedna kwestia - w sumie mi nic żadnych błędów nie wywala, mam mechanicznie odłączony wężyk podciśnieniowy od gruszki sterowania EGRa ale nie wiem czy mam to wyłączone również softem - można to jakoś sprawdzić VAGiem?
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 14:10 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości