Strona 1 z 1
1z+0,216
: śr kwie 08, 2009 20:03
autor: klopsik127
Koledzy chce zamontowac koncowki 0,216 do mojego 1z ale mam dylemat czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280. Nie wiem jaka opcja jest leprza a szkoda mi troche czasu na testy.Mnie osobiscie wydaje sie ze lepiej pozostac przy seryjnym cisnieniu(mniej pracy).I jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw? Prosze o pomoc.
: śr kwie 08, 2009 21:13
autor: cowboy
klopsik127 pisze:czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280
seryjne jest chyba 190/300, chyba że 1Z mają mniejsze i o tym nie wiem ?
ja wszystkim robie 220/300 i jakoś jeżdżą
klopsik127 pisze:jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw?
w dieslu nie ma stukowego
większa dziura powoduje że czas wtrysku jest krótszy, choć wyzsze cisnienie również ma na to wpływ i to własnie krótszy wtrysk powduje bardziej gwałtowne spalanie ropy i w efekcie "twardszą" prace silnika
na słabej pompie 1Z przy wyższych cisnieniach czasem trzeba dłużej zakręcić żeby odpalił
pamiętaj tez o tym ze mało który warsztat potrafi wyregulować to drugie cisnienie
- ja polecam zakład w Nadarzynie
: śr kwie 08, 2009 21:59
autor: klopsik127
Kolego mnie chodzi o to czy zostawic seryjne cisnienie 190/300 nie wiem jaki bedzie efekt.Widze ze troche w tym siedzisz moze znasz takie przypadki.A warsztat Nadarzynie ile birze za ustawienie jesli mozna wiedziec
. Koles w Poznaniu zawołal 60zl za sztuke.
: śr kwie 08, 2009 22:02
autor: cowboy
klopsik127 pisze:Kolego mnie chodzi o to czy zostawic seryjne cisnienie 190/300 nie wiem jaki bedzie efekt.Widze ze troche w tym siedzisz moze znasz takie przypadki.A warsztat Nadarzynie ile birze za ustawienie jesli mozna wiedziec
. Koles w Poznaniu zawołal 60zl za sztuke.
ustaw sobie 220/300 i bedziesz zadowolony
w Nadarzynie biora po 50 PLN od sztuki tylko terminy napięte
kup u mnie 216 to koncówki 750 PLN a regulacja 200 PLN
: śr kwie 08, 2009 22:10
autor: klopsik127
kolego ja już mam końcówki
.Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej ale dzięki
ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro
: śr kwie 08, 2009 23:04
autor: Pruszkowiak
klopsik127, po ustawieniu dawki i kąta wtrysku wszystko OK i jeśli chodzi o zapalanie to trwa to prawie nie zauważalnie dłużej.
U mnie na ciśnieniu 220/300 spisują się te wtryski rewelacyjnie.Wiem że Bogdan nie odwala szopki i jak regulować to tylko u niego.Reguluj na 220/300
: śr kwie 08, 2009 23:13
autor: yanosho
klopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300
po co kombinować z ciśnieniami
cowboy, zna temat od podszewki i na jego wtryskach o ciśnieniu 220/300 lata połowa tego forum i wszyscy są zadowoleni
: czw kwie 09, 2009 08:54
autor: cowboy
klopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro
szukasz jak to się mówi dziury w dupie
nie bedzie żadnej znaczącej róznicy bo zmieniasz cisnienie wtrysku pilotującego a wtrysk zasadniczy pozostanie bez zmian
wydasz 2x240 PLN za dwukrotną regulację i nie przyczynisz się tym do rozwoju tuningu
powiem Ci że Twoje wtryski mają pewnie teraz 165/265 Bar (jeśli mają przebie około 250 tys km) więc i tak będzie róznica
ps. poproś żeby warsztat pokazał Ci pomiar
obydwu ciśnień
w koncu płacisz niemało za to
klopsik127 pisze:Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej
daj znać gdzie można tanio dostać - może więcej osób z forum skorzysta ?
: czw kwie 09, 2009 09:03
autor: bradley
Po prostu bedzie bardziej podkapcal na mniejszym cisnieniu.
cowboy pisze:wydasz 2x240 PLN
Ja wydalem niecala stowke w Boschu za przekladke z regulacja
: czw kwie 09, 2009 09:09
autor: cowboy
bradley pisze:Ja wydalem niecala stowke w Boschu za przekladke z regulacja
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi wychodzi sam
i jest w tym sporo prawdy, dopóki nie trzeba zrobić z wtrysków 190/300 hybryd 220/300 bo po ustawieniu pierwszego stopnia drugi wychodzi z dupy
przeważnie z podniesieniem pierwszego podnosi się i drugie ale bywają jaja, zwłaszcza jak przekładka i trzpień wylatane..
ja widziałem juz rózne cuda, przysłał mi kolega wtryski z profesjonalnego serwisu i lały wszedzie a nie przez koncówke
nie piszę tego że tylko Bogdan to potrafi, ale po prostu znam przypadki z wielu profesjonalnych warsztatów Boscha że okazywało sie ze drugi stopien lezy i kwiczy
w ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji
: czw kwie 09, 2009 10:06
autor: bradley
w ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji
Tylko autem potrzebuje jezdzic
Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie
), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
Korekcje sa w miare:
: czw kwie 09, 2009 10:16
autor: cowboy
bradley pisze:Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie
), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
dokładnie to o czym pisałem wczesniej
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to
podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi
wychodzi sam
bradley pisze:Korekcje sa w miare:
korekcje Ci nic nie powiedzą
bo jeśli wszystkie wyszły podobnie np (strzelam) 220/280 Bar to korekcje będą podobne
dobra nie ma co straszyć dzieci czarną wołga
bo te 20 Bar spadku to nie ma tragedii ale jesli spadki są juz po 40 Bar to zaczynają wtryski lać i zaczyna sie kopcenie i brak mocy