Strona 1 z 1

1z+0,216

: śr kwie 08, 2009 20:03
autor: klopsik127
Koledzy chce zamontowac koncowki 0,216 do mojego 1z ale mam dylemat czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280. Nie wiem jaka opcja jest leprza a szkoda mi troche czasu na testy.Mnie osobiscie wydaje sie ze lepiej pozostac przy seryjnym cisnieniu(mniej pracy).I jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw? Prosze o pomoc.

: śr kwie 08, 2009 21:13
autor: cowboy
klopsik127 pisze:czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280
seryjne jest chyba 190/300, chyba że 1Z mają mniejsze i o tym nie wiem ?

ja wszystkim robie 220/300 i jakoś jeżdżą :)
klopsik127 pisze:jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw?
w dieslu nie ma stukowego :)

większa dziura powoduje że czas wtrysku jest krótszy, choć wyzsze cisnienie również ma na to wpływ i to własnie krótszy wtrysk powduje bardziej gwałtowne spalanie ropy i w efekcie "twardszą" prace silnika

na słabej pompie 1Z przy wyższych cisnieniach czasem trzeba dłużej zakręcić żeby odpalił

pamiętaj tez o tym ze mało który warsztat potrafi wyregulować to drugie cisnienie :) - ja polecam zakład w Nadarzynie

: śr kwie 08, 2009 21:59
autor: klopsik127
Kolego mnie chodzi o to czy zostawic seryjne cisnienie 190/300 nie wiem jaki bedzie efekt.Widze ze troche w tym siedzisz moze znasz takie przypadki.A warsztat Nadarzynie ile birze za ustawienie jesli mozna wiedziec :bajer: . Koles w Poznaniu zawołal 60zl za sztuke.

: śr kwie 08, 2009 22:02
autor: cowboy
klopsik127 pisze:Kolego mnie chodzi o to czy zostawic seryjne cisnienie 190/300 nie wiem jaki bedzie efekt.Widze ze troche w tym siedzisz moze znasz takie przypadki.A warsztat Nadarzynie ile birze za ustawienie jesli mozna wiedziec :bajer: . Koles w Poznaniu zawołal 60zl za sztuke.
ustaw sobie 220/300 i bedziesz zadowolony

w Nadarzynie biora po 50 PLN od sztuki tylko terminy napięte

kup u mnie 216 to koncówki 750 PLN a regulacja 200 PLN :P

: śr kwie 08, 2009 22:10
autor: klopsik127
kolego ja już mam końcówki :grin: .Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej ale dzięki :bajer: ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro

: śr kwie 08, 2009 23:04
autor: Pruszkowiak
klopsik127, po ustawieniu dawki i kąta wtrysku wszystko OK i jeśli chodzi o zapalanie to trwa to prawie nie zauważalnie dłużej.

U mnie na ciśnieniu 220/300 spisują się te wtryski rewelacyjnie.Wiem że Bogdan nie odwala szopki i jak regulować to tylko u niego.Reguluj na 220/300 :bigok:

: śr kwie 08, 2009 23:13
autor: yanosho
klopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300
po co kombinować z ciśnieniami cowboy, zna temat od podszewki i na jego wtryskach o ciśnieniu 220/300 lata połowa tego forum i wszyscy są zadowoleni :bigok:

: czw kwie 09, 2009 08:54
autor: cowboy
klopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro
szukasz jak to się mówi dziury w dupie

nie bedzie żadnej znaczącej róznicy bo zmieniasz cisnienie wtrysku pilotującego a wtrysk zasadniczy pozostanie bez zmian

wydasz 2x240 PLN za dwukrotną regulację i nie przyczynisz się tym do rozwoju tuningu :)

powiem Ci że Twoje wtryski mają pewnie teraz 165/265 Bar (jeśli mają przebie około 250 tys km) więc i tak będzie róznica :)

ps. poproś żeby warsztat pokazał Ci pomiar obydwu ciśnień :) w koncu płacisz niemało za to
klopsik127 pisze:Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej
daj znać gdzie można tanio dostać - może więcej osób z forum skorzysta ?

: czw kwie 09, 2009 09:03
autor: bradley
Po prostu bedzie bardziej podkapcal na mniejszym cisnieniu.
cowboy pisze:wydasz 2x240 PLN
Ja wydalem niecala stowke w Boschu za przekladke z regulacja ;)

: czw kwie 09, 2009 09:09
autor: cowboy
bradley pisze:Ja wydalem niecala stowke w Boschu za przekladke z regulacja ;)
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi wychodzi sam :)

i jest w tym sporo prawdy, dopóki nie trzeba zrobić z wtrysków 190/300 hybryd 220/300 bo po ustawieniu pierwszego stopnia drugi wychodzi z dupy :)

przeważnie z podniesieniem pierwszego podnosi się i drugie ale bywają jaja, zwłaszcza jak przekładka i trzpień wylatane..

ja widziałem juz rózne cuda, przysłał mi kolega wtryski z profesjonalnego serwisu i lały wszedzie a nie przez koncówke :)

nie piszę tego że tylko Bogdan to potrafi, ale po prostu znam przypadki z wielu profesjonalnych warsztatów Boscha że okazywało sie ze drugi stopien lezy i kwiczy

w ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji :)

: czw kwie 09, 2009 10:06
autor: bradley
w ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji :)
Tylko autem potrzebuje jezdzic :D

Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie ;) ), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
Korekcje sa w miare:
Obrazek

: czw kwie 09, 2009 10:16
autor: cowboy
bradley pisze:Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie ;) ), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
dokładnie to o czym pisałem wczesniej ;)
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi wychodzi sam :)
bradley pisze:Korekcje sa w miare:
korekcje Ci nic nie powiedzą :) bo jeśli wszystkie wyszły podobnie np (strzelam) 220/280 Bar to korekcje będą podobne

dobra nie ma co straszyć dzieci czarną wołga :) bo te 20 Bar spadku to nie ma tragedii ale jesli spadki są juz po 40 Bar to zaczynają wtryski lać i zaczyna sie kopcenie i brak mocy