Strona 1 z 2
AHU modyfikacje
: wt mar 31, 2009 23:47
autor: haliG
Witam,
mam silnik AHU 90km. Zrobilem w nim program oraz wtryski od 110km i wyszło 116km narazie nie mam kasy na dalsze mody. czy istnieje mozliwosc dolozenia jeszcze rezystora?? czy zmieni to cos w silniku??
Re: AHU modyfikacje
: wt mar 31, 2009 23:51
autor: rob555
haliG pisze:Witam,
mam silnik AHU 90km. Zrobilem w nim program oraz wtryski od 110km i wyszło 116km narazie nie mam kasy na dalsze mody. czy istnieje mozliwosc dolozenia jeszcze rezystora?? czy zmieni to cos w silniku??
To troche mizernie jak na wtryski od 110...kto robil softa? Bo soft + rezystor to raczej porazka...lepiej w sofcie to zrobic.
: śr kwie 01, 2009 09:17
autor: haliG
No własnie nie ważne kto robil.. w kazdym badz razie koles ktory bardzo czesto wypowiada sie na forum i uczestniczy w forum
MOze i troche malo ale nie jest zle
w kazdym badz razie pasuje mi troszke wiecej mocy i nie wiem co robic... :/ czy korekta softu?? jak kasa by byla. czy tez rezystor i pomeczyc sie troche do przyplywu $$$
: śr kwie 01, 2009 09:28
autor: cowboy
powtórzę po raz eNty
moc w TDI bierze się głównie z paliwa
więc u Ciebie wyszło 116KM bo albo wtryski juz słabe albo pompa juz nie wyrabia
gdyby wtryski AFN były OK i pompa zdrowa to powinno być ze 120-125KM
haliG pisze:własnie nie ważne kto robil.. w kazdym badz razie koles ktory bardzo czesto wypowiada sie na forum i uczestniczy w forum
zapytaj sie tunera dlaczego mało mocy jest...
czy auto dymi ?
: śr kwie 01, 2009 09:50
autor: haliG
było 120km na pierwszym modzie ale wydawalo mi sie ze duzo dymu bylo.. i pozniej wszlo 116. a przy tem modzie czasami pusci baka :/ ale to normalne... jak sprawdzic czy pompa jest cos nie tak??
: śr kwie 01, 2009 13:01
autor: Dario84
kto robil softa ??
wyglada na to jak by nie bylo ruszone cisnienie doladowania, powinno wyjsc miedzy 120 a 130KM spokojnie.
Mechanicznie jest wszystko sprawne ?? Byla diagnostyka VAGiem przez tunera ??
: śr kwie 01, 2009 13:10
autor: bradley
Wy byscie chcieli odrazu po 140 KM
Pamietajcie ze to jest AHU, to jest to samo co 1Z tylko swiezsze. U mnie wyszlo 125/288 na 216 i programie ale z padajacym przeplywomierzem powyzej 3tys. Mariachi mial w serii po 216 troche mniej ode mnie niz ja po programie. Mozna przyjac ze te 130KM bedzie po programie i 216.
Wtryski z AFNa bo pewnie mniejsze cisnienia a to ma wplyw na dymienie i program nie da wam 130KM w silniku 1Z czy AHU no chyba, ze podleje sie astronomiczne ilosci paliwa i turbulum rozbuja w kraine wiecznego odlotu
1Z i AHU to nie jest to samo co AGR (tam pompa jest mocniejsza a tez 10).
: śr kwie 01, 2009 13:15
autor: Dario84
Kolego 1Z samym softem sie robi na 110-115KM na ori gratach.
: śr kwie 01, 2009 13:23
autor: bradley
Dario84, kolega slaw71 z forum vento ma AHU+216 i program i wydmuchalo 130KM i 290NM (inercja). Silnik ma pewny maly przebieg 135tys km.
Te 120KM powinno byc z AFN+program a ze mu dymi to wina wtryskiwaczy, ze cisnienia pospadaly.
: śr kwie 01, 2009 13:59
autor: goodhope
chiptunera pytają
chiptuner odpowiada
same wtryski w tym aucie dały "kosmiczne" 8PS i 13Nm
dla teoretyków pokroju xxx i innych ciekawych takich szczegółów, potrafiących z nich wyciągnąć rzeczowe wnioski wyczerpująca odpowiedź :
moment celowo cięty, by się przesadnie nie rozdymiał. Poza tym większy moment oznaczałby niższą moc, z racji zadyszki sprężarki.
Jest na poziomie 47mg.
Moc, pomimo 51mg, wymagał ingerencji w napięcie nastawnika.
Obecnie już na 4,32V, bazowo przy 3,8mg na jałowym. Przy podejściu do granicznego 4,5V niemal wszystko szło w wydech.
Ciśnienie doładowania dźwignięte do 1,15bara.
Do osiągnięcia max 122-123PS, było by jedynie zostawiając te graniczne 4.5V i klepiąc nastawnik na 2mg.
Za samochodem wyglądało by to tragicznie ale ...zawsze było by się czym na forum pochwalić.
Jest jeszcze jeden sposób na osiągnięcie z tego egzemplarza 120-125PS bez efektów wizualnych ... , wyhamować mega bogatą serię
...bo z pustego to i Salomon nie naleje
jakieś jeszcze pytania ?
: śr kwie 01, 2009 14:55
autor: rob555
no
goodhope to zmienia postac rzeczy...ale widze ze z klientem nie odbyles powaznej rozmowy na temat rezystorkow
bo wtedy takich rzeczy by tutaj nie poruszal.
Ja stawiam ze wtryski ktore zapodal wlasciciel sa do d.... bo jesli pompa trzyma kat wtrysku, dolot jest szczelny, turbo pompuje tyle ile ma to 120KM bez wiekszego dymienia sie robi.
: śr kwie 01, 2009 15:10
autor: cowboy
rob555 pisze:Ja stawiam ze wtryski ktore zapodal wlasciciel sa do d....
możliwe... ale dały 8 KM czyli tyle ile dają zwykle 205 tki w 1Z przyrostu
moze Goodhope napisze ile miała seria
bo jeśli 85KM+ 8KM wtryski = 93KM to przyrost 13KM po delikatnym sofcie wydaje się OK
goodhope, mam nadmiarowy komplecik 216-stek .... wiec może by Ci się przydał na taką okoliczność klientów chcących mieć 125KM w starym 1Z
: śr kwie 01, 2009 16:21
autor: goodhope
seria była OK
wtryski ...
nie wiem jak z ciśnieniem
ale znam pochodzenie, auto trzymało serię.
jednak jak się okazuje z lubianego tutaj dodawania, 2+2 nie zawsze wychodzi 4.
Na temat rezystorków (tych stosowanie odrazu wybił bym z w parze z softem z głowy) jak i apetytu na więcej nie było mowy.
Z założenia miało być bezpiecznie i tanio (moment został celowo obniżony o 10Nm)... bo babciom sterydów się nie dawkuje. Mogą powodować w skrajnych wypadkach zawał serca.
Oczywiście, zawsze można było podlać do granic dostępności ropą, poddmuchnąć do 1,4bara i ...wypuścić z zacnym wynikiem 28x/12x.
Jednak 12 letnie auto... w nie wiadomo jakim by było stanie, w razie "kuku", w takiej sytuacji pozostawiło by dozę niesmaku ...czy oby potrzebnie.
Dla mnie udana modyfikacja, to nie taka której cyferką można się pochwalić na forum, ale taka, która jedyny nasz kontakt z klientem zapewni w relacji podziękowania za soft, a nie wątpliwości co do następstw/usterek/niedogodności jakie za sobą wniosła.
O tym, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, wiemy wszyscy, ale tak i pomysł z rezystorem za 5 gr jak i pytanie o niego w tych okolicznościach publicznie na forum wydaje się być wyjątkowo nietrafione.