AHU modyfikacje

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

haliG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz

AHU modyfikacje

Post autor: haliG » wt mar 31, 2009 23:47

Witam,
mam silnik AHU 90km. Zrobilem w nim program oraz wtryski od 110km i wyszło 116km narazie nie mam kasy na dalsze mody. czy istnieje mozliwosc dolozenia jeszcze rezystora?? czy zmieni to cos w silniku??



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AHU modyfikacje

Post autor: rob555 » wt mar 31, 2009 23:51

haliG pisze:Witam,
mam silnik AHU 90km. Zrobilem w nim program oraz wtryski od 110km i wyszło 116km narazie nie mam kasy na dalsze mody. czy istnieje mozliwosc dolozenia jeszcze rezystora?? czy zmieni to cos w silniku??
To troche mizernie jak na wtryski od 110...kto robil softa? Bo soft + rezystor to raczej porazka...lepiej w sofcie to zrobic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

haliG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: haliG » śr kwie 01, 2009 09:17

No własnie nie ważne kto robil.. w kazdym badz razie koles ktory bardzo czesto wypowiada sie na forum i uczestniczy w forum :) MOze i troche malo ale nie jest zle :P w kazdym badz razie pasuje mi troszke wiecej mocy i nie wiem co robic... :/ czy korekta softu?? jak kasa by byla. czy tez rezystor i pomeczyc sie troche do przyplywu $$$



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 01, 2009 09:28

powtórzę po raz eNty

moc w TDI bierze się głównie z paliwa

więc u Ciebie wyszło 116KM bo albo wtryski juz słabe albo pompa juz nie wyrabia

gdyby wtryski AFN były OK i pompa zdrowa to powinno być ze 120-125KM
haliG pisze:własnie nie ważne kto robil.. w kazdym badz razie koles ktory bardzo czesto wypowiada sie na forum i uczestniczy w forum
zapytaj sie tunera dlaczego mało mocy jest...

czy auto dymi ?



haliG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: haliG » śr kwie 01, 2009 09:50

było 120km na pierwszym modzie ale wydawalo mi sie ze duzo dymu bylo.. i pozniej wszlo 116. a przy tem modzie czasami pusci baka :/ ale to normalne... jak sprawdzic czy pompa jest cos nie tak??



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr kwie 01, 2009 13:01

kto robil softa ??

wyglada na to jak by nie bylo ruszone cisnienie doladowania, powinno wyjsc miedzy 120 a 130KM spokojnie.

Mechanicznie jest wszystko sprawne ?? Byla diagnostyka VAGiem przez tunera ??
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 13:05 przez Dario84, łącznie zmieniany 3 razy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 01, 2009 13:10

Wy byscie chcieli odrazu po 140 KM ;)

Pamietajcie ze to jest AHU, to jest to samo co 1Z tylko swiezsze. U mnie wyszlo 125/288 na 216 i programie ale z padajacym przeplywomierzem powyzej 3tys. Mariachi mial w serii po 216 troche mniej ode mnie niz ja po programie. Mozna przyjac ze te 130KM bedzie po programie i 216.
Wtryski z AFNa bo pewnie mniejsze cisnienia a to ma wplyw na dymienie i program nie da wam 130KM w silniku 1Z czy AHU no chyba, ze podleje sie astronomiczne ilosci paliwa i turbulum rozbuja w kraine wiecznego odlotu ;)

1Z i AHU to nie jest to samo co AGR (tam pompa jest mocniejsza a tez 10).


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr kwie 01, 2009 13:15

Kolego 1Z samym softem sie robi na 110-115KM na ori gratach.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 01, 2009 13:23

Dario84, kolega slaw71 z forum vento ma AHU+216 i program i wydmuchalo 130KM i 290NM (inercja). Silnik ma pewny maly przebieg 135tys km.

Te 120KM powinno byc z AFN+program a ze mu dymi to wina wtryskiwaczy, ze cisnienia pospadaly.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr kwie 01, 2009 13:59

chiptunera pytają


chiptuner odpowiada


same wtryski w tym aucie dały "kosmiczne" 8PS i 13Nm

dla teoretyków pokroju xxx i innych ciekawych takich szczegółów, potrafiących z nich wyciągnąć rzeczowe wnioski wyczerpująca odpowiedź :

moment celowo cięty, by się przesadnie nie rozdymiał. Poza tym większy moment oznaczałby niższą moc, z racji zadyszki sprężarki.
Jest na poziomie 47mg.
Moc, pomimo 51mg, wymagał ingerencji w napięcie nastawnika.
Obecnie już na 4,32V, bazowo przy 3,8mg na jałowym. Przy podejściu do granicznego 4,5V niemal wszystko szło w wydech.

Ciśnienie doładowania dźwignięte do 1,15bara.

Do osiągnięcia max 122-123PS, było by jedynie zostawiając te graniczne 4.5V i klepiąc nastawnik na 2mg.
Za samochodem wyglądało by to tragicznie ale ...zawsze było by się czym na forum pochwalić.

Jest jeszcze jeden sposób na osiągnięcie z tego egzemplarza 120-125PS bez efektów wizualnych ... , wyhamować mega bogatą serię :grin:

...bo z pustego to i Salomon nie naleje


jakieś jeszcze pytania ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 14:13 przez goodhope, łącznie zmieniany 7 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr kwie 01, 2009 14:55

no goodhope to zmienia postac rzeczy...ale widze ze z klientem nie odbyles powaznej rozmowy na temat rezystorkow :) bo wtedy takich rzeczy by tutaj nie poruszal.
Ja stawiam ze wtryski ktore zapodal wlasciciel sa do d.... bo jesli pompa trzyma kat wtrysku, dolot jest szczelny, turbo pompuje tyle ile ma to 120KM bez wiekszego dymienia sie robi.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 14:57 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 01, 2009 15:10

rob555 pisze:Ja stawiam ze wtryski ktore zapodal wlasciciel sa do d....
możliwe... ale dały 8 KM czyli tyle ile dają zwykle 205 tki w 1Z przyrostu

moze Goodhope napisze ile miała seria :) bo jeśli 85KM+ 8KM wtryski = 93KM to przyrost 13KM po delikatnym sofcie wydaje się OK

goodhope, mam nadmiarowy komplecik 216-stek .... wiec może by Ci się przydał na taką okoliczność klientów chcących mieć 125KM w starym 1Z :)



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr kwie 01, 2009 16:21

seria była OK

wtryski ...
nie wiem jak z ciśnieniem
ale znam pochodzenie, auto trzymało serię.

jednak jak się okazuje z lubianego tutaj dodawania, 2+2 nie zawsze wychodzi 4.

Na temat rezystorków (tych stosowanie odrazu wybił bym z w parze z softem z głowy) jak i apetytu na więcej nie było mowy.

Z założenia miało być bezpiecznie i tanio (moment został celowo obniżony o 10Nm)... bo babciom sterydów się nie dawkuje. Mogą powodować w skrajnych wypadkach zawał serca.

Oczywiście, zawsze można było podlać do granic dostępności ropą, poddmuchnąć do 1,4bara i ...wypuścić z zacnym wynikiem 28x/12x.
Jednak 12 letnie auto... w nie wiadomo jakim by było stanie, w razie "kuku", w takiej sytuacji pozostawiło by dozę niesmaku ...czy oby potrzebnie.

Dla mnie udana modyfikacja, to nie taka której cyferką można się pochwalić na forum, ale taka, która jedyny nasz kontakt z klientem zapewni w relacji podziękowania za soft, a nie wątpliwości co do następstw/usterek/niedogodności jakie za sobą wniosła.


O tym, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, wiemy wszyscy, ale tak i pomysł z rezystorem za 5 gr jak i pytanie o niego w tych okolicznościach publicznie na forum wydaje się być wyjątkowo nietrafione.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 16:31 przez goodhope, łącznie zmieniany 5 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości