Strona 1 z 2

Po zmianie wtrysków na 216 głośna praca

: śr mar 25, 2009 12:02
autor: dzygit
Zmieniłem wtryski w swoim 1Z na 216 zbudowane na korpusach od 1Z. Po założeniu sprawdziłem Vagiem i kąt wtrysku przestawił się z 51 na 30.Ustawiłem znowu na 51.Dawkę paliwa zmieniłem z 3,4 do 3,8.Odpalanie auta jak zimne ok, bezdymnie.Wrażenia z jazdy bardzo dobre,wyraźnie lepiej się odpycha.Tylko jak silnik jest zimny to bardzo głośno chodzi przy dodawaniu gazu.Powiedział bym że chodzi "twardo" po rozgrzaniu problem ustępuje.Czy to może być wina:
1. złego kąta wtrysku?
2.źle poskładane wtryski(lub muszą się ułożyć)?
3.nie wydala pompa wtryskowa?
4.czy po zmianie wtrysków KONIECZNA jest korekta softu?
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje.

: śr mar 25, 2009 12:09
autor: cowboy
twarda praca wynika z krótszego czasu wtrysku

wieksza dziura, wieksze cisnienie = krótszy wtrysk

: śr mar 25, 2009 12:20
autor: dzygit
Czyli mam się nie przejmować?I cieszyć się z jazdy?

: śr mar 25, 2009 12:52
autor: Pruszkowiak
dzygit, u mnie też tak było na początku

Po 1-2 tys km wtryski się ułożyły i jest OK :bigok:

Acha korekta softu w pełni wykorzysta potencjał wtrysków 216 :helm:

: śr mar 25, 2009 13:32
autor: Dario84
Dokladnie nowe koncowki musza sie ulozyc przez ok 500-1000km.

: śr mar 25, 2009 14:14
autor: dzygit
Powiem tak.Przed zmianą wtrysków miałem włożony czip z allegro(gotowiec) pod konkretny sterownik.Jeździłem z nim 1,5 roku, zrobiłem jakieś 30tyś.km.Bezproblemowo.Golf 3 na takim samym "programie" po hamowni pokazał 109KM i 260Nm.Więc zakładam że mam podobnie.Teraz włożyłem wtryski i jest jeszcze lepiej, tylko to walenie z rana.Ale jak mówicie koledzy że tak ma być , to tak zostawiam.Mam tylko na podmianę "młodszą" pompę z Bory.Może będzie jeszcze lepiej?!? Jak wyczytałem na forum w tej pompie jest Wysoka Fala.Jak założę ,podzielę się wrażeniami. :hmm: Obrazek

: śr mar 25, 2009 14:40
autor: MZiobro
u mnie z 216 też pracuje bardziej "twardo" nawet po rozgrzaniu dżwięk jest poprostu inny ale nie męczący.....na wysokich obrotach w porównaniu do seryjnych wtrysków silnik dosłownie "ryczy" w stos. do seryjnego TDI :grin:

: śr mar 25, 2009 14:57
autor: Szumal
czy jest gdzieś wyjaśnione albo ktoś może wyjaśnić co to są te fale w pompie? nie lubie czytać o czymś o czym nie mam zielonego pojęcia...

: śr mar 25, 2009 16:15
autor: Dario84
fala to czesc w pompie ktora odpowiada za nacisk tloczka w glowicy wytwarzajac cisnienie.

Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro.

: śr mar 25, 2009 17:21
autor: cowboy
schemat pompy - mozna rysować strzałki :)

Obrazek

: śr mar 25, 2009 18:36
autor: dzygit
Dario84 pisze:Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro
cztery posty wyżej wkleiłem wykres z tego golfa.Jak kupiłem czipa i wystawiłem komentarz , gość się odezwał na maila i pytał co i jak.Później zakupił ten wynalazek od tego samego sprzedawcy i hamował auto a mi przysłał wykres.Chyba nie wygląda najgorzej?

: śr mar 25, 2009 23:28
autor: _mumin_
dzygit pisze:
Dario84 pisze:Ja bym sie przyjrzal temu chipowi z allegro
cztery posty wyżej wkleiłem wykres z tego golfa.Jak kupiłem czipa i wystawiłem komentarz , gość się odezwał na maila i pytał co i jak.Później zakupił ten wynalazek od tego samego sprzedawcy i hamował auto a mi przysłał wykres.Chyba nie wygląda najgorzej?
No najlepiej też nie ... dowalone momentu przy 2k rpm ... a potem koniec zabawy idziemy do domu :green_fuck: a poza tym to po samym wykresie nie można osądzić programu ...
trzeba by zajrzeć do środka .

: śr mar 25, 2009 23:41
autor: bradley
_mumin_ pisze:************ momentu przy 2k rpm ... a potem koniec zabawy idziemy do domu :green_fuck:
Na tym turbulum nie da sie ustabilizowac plasko momentu obrotowego.