Strona 1 z 2

[TDI PD][MK4] AJM, modyfikacje.

: sob mar 14, 2009 21:25
autor: aiv
Witam.
Seria wyszla 119ps, i teraz tak.
Chce podniesc moc, nie od razu, krok po kroku.(kolejnosc ma znaczenie)
-FMIC.
-Wieksze pompki.
-Program.
-Turbo
-Korekta programu.
-Sprzeglo
-wydech 2,5'' na dwoch przelotach. (albo na koncu, albo gdzies w trakcie)

Ile mozna sie spodziewac po takich modyfikacjach? Czy silnik to wytrzyma? Chce osiagnac 200PS, ale nie wiem czy to mozliwe. Moze polecacie inna kolejnosc modyfikacji, ewentualnie inne mody? Modyfikacje beda przeprowadzane w pewnych odstepach czasu.
Nie chce swapa.

Pare pytan technicznych.
1. Turbo od T4 czy ASZ/ARL? Czy turbina od T4 pasuje P&P czy trzeba jak w turbo od ASZ/ARL kupowac wezyk, przejsciowke do IC, a moze cos wiecej?
2. Pompki od ARL wystarcza, czy celujac w ta moc jakies inne polecacie?
3. Sprzeglo od Sharana czy jakies inne?
Wiecej pytan jak mi sie cos przypomni :]

: sob mar 14, 2009 21:33
autor: Dario84
Wiec tak do 200KM potrzebujesz FMIC, pompki AL, turbo arl lub lepsze (gt18/22), program

Teraz tak czy zadowoli Cie 200KM czy chcesz isc dalej, jesli Cie zadowoli 190-200KM to pompki AL, fmic, turbo arl

Jesli wiecej to pompki AL, turbo hybryda gt18/22 (do ok 210KM) lub turbo GT22 (ok 220KM i wiecej), wydech min 2,5"

Napisz jaka masz skrzynie 5 czy 6 bieg, wyjasni troche temat Twojego sprzegla.

: sob mar 14, 2009 21:35
autor: aiv
6 biegowa DRW
mysle ze 200++, jak szalec to szalec :]

: sob mar 14, 2009 21:35
autor: Dario84
1. Turbo T4 nie pasuje pnp
2. AL wystarcza
3. Napisz jaka masz skrzynie to wiele wyjasni

Kolejnosc mozna ustalic jak zdecydujesz w jaka moc chcesz isc dokladnie

[ Dodano: 14 Mar 2009 20:39 ]
Wiec jak masz 6b to na razie bym zostawil sprzeglo bo jest 240mm, mocne.

1 Najpierw proponuje zrobic FMIC,
2 pozniej zmienic pompki na AL i od razu wystroic (na ori programie bedzie za duzo paliwa)
3 Zmiana turbo na GT2256 lub GT2260 (wiekszy lag niz na 56) i od razu wydech 2,5",
Strojenie wszystkiego razem

Mozemy wykonac takie przerobki :)

[ Dodano: 14 Mar 2009 20:40 ]
Do tego wszystkiego potrzebne byly by takze wskazniki egt, boost, temp oil

: sob mar 14, 2009 21:43
autor: aiv
A jakich mocy sie spodziewac mozna?

: sob mar 14, 2009 21:50
autor: Dario84
ok 220-230 km

: sob mar 14, 2009 22:41
autor: Gruby_malbork
nie będę zakładał nowego tematu więc napiszę tu...
Ile mogę ,,wycisnąć'' z silnika AVX i jakim kosztem? (Vw Passat) seryjnie 131 KM mam już chip'a i jest 150 z małym hakiem.

: ndz mar 15, 2009 01:06
autor: aiv
A z jakich aut szulac GT22? Sprinter? X5?

: ndz mar 15, 2009 01:36
autor: uysy
GoBoss_malbork pisze:nie będę zakładał nowego tematu więc napiszę tu...
Ile mogę ,,wycisnąć'' z silnika AVX i jakim kosztem? (Vw Passat) seryjnie 131 KM mam już chip'a i jest 150 z małym hakiem.
Dario Ci zaraz wszystko wyliczy :bigok: Z dokładnością co do konia i niutka :)

: ndz mar 15, 2009 11:56
autor: Dario84
GoBoss_malbork pisze:nie będę zakładał nowego tematu więc napiszę tu...
Ile mogę ,,wycisnąć'' z silnika AVX i jakim kosztem? (Vw Passat) seryjnie 131 KM mam już chip'a i jest 150 z małym hakiem.
Cos kiepski ten program chyba ze mial byc jakis mega bezpieczny do jezdy dlugo z vmax po autobahnach :).

Wszystko zalezy jakie chcez osiagnac moce, AWX to dobry motor na mody ale w Passku jest malo miejsca na sprezare, mozna zapodac z audi 170.

Na pewno trzeba zrobic FMIC :).
uysy pisze:Dario Ci zaraz wszystko wyliczy Z dokładnością co do konia i niutka
Takie rzeczy to tylko w erze :bajer:

aiv, musisz sie liczyc z tym ze ajm to slaby motor i w kazdej chwili na takim setupie mozesz miec awarie, ajm ma slabsze tloki i korby od 130,150PD.

: ndz mar 15, 2009 14:12
autor: aiv
Dario84, to na ile bezpiecznie mozna wyciagnac? 200? Jezdze autem codziennie, wiec na awarie wieksze nie mam czasu :]

: ndz mar 15, 2009 14:52
autor: _mumin_
W miarę bezpiecznie to zrobił bym okolice 190 - 200 KM na Gt18/22 albo turbo z silnika 2.0TDI BRD.

: sob kwie 11, 2009 11:59
autor: PELE
Dario84 pisze:1. Turbo T4 nie pasuje pnp
2. AL wystarcza
3. Napisz jaka masz skrzynie to wiele wyjasni

Kolejnosc mozna ustalic jak zdecydujesz w jaka moc chcesz isc dokladnie

[ Dodano: 14 Mar 2009 20:39 ]
Wiec jak masz 6b to na razie bym zostawil sprzeglo bo jest 240mm, mocne.

1 Najpierw proponuje zrobic FMIC,
2 pozniej zmienic pompki na AL i od razu wystroic (na ori programie bedzie za duzo paliwa)
3 Zmiana turbo na GT2256 lub GT2260 (wiekszy lag niz na 56) i od razu wydech 2,5",
Strojenie wszystkiego razem

Mozemy wykonac takie przerobki :)

[ Dodano: 14 Mar 2009 20:40 ]
Do tego wszystkiego potrzebne byly by takze wskazniki egt, boost, temp oil
tak z ciekawości napisz mi jaki jest koszt już ze wszystkim? w innym temacie wspominałem, ze swojim AJM szykuje się robić wirusa i pewnie nakręce się na dalsze prace. chcę swoje AJM jak dobrze pójdzie podkręcić do 180 km, nie więcej. Nie znam się na mechanice więc chcę oddać auto w dobre ręce. Skontaktuj się ze mną na PW i mniej więcej określ rząd wartości takiej przeróbki ( części, Twoja praca itp )

: sob kwie 11, 2009 21:26
autor: Dario84
Poszlo PW