Strona 1 z 2

[ MK1 ]4x4 jak ?

: ndz mar 01, 2009 15:45
autor: TDIoman
Witam
Mam pytanie czy w MK1 z silnikiem 1.9 TDI max 200 km napęd na 4x4 jest niezbędny aby przenieść ten moment obrotowy na asfalt ? pytam bo planuje budowę mk1 z PD tylko nie wiem jak z przeniesieniem tej mocy, cały napęd 4motion z mkIV mam tanio do kupienia ale z tym na pewno było by sporo roboty, czy napęd syncro z mk1 lub mk2 poradziłby sobie z taką mocą ?
Marzy mi się w tym aucie skrzynia automatyczna też z golfa mkIV czy jest to wykonalne ?

: ndz mar 01, 2009 18:01
autor: morfeusz86r
wszystko jest wykonalne. ile masz kasy na projekt?

: ndz mar 01, 2009 18:18
autor: Gobo90
ja mam ponad 200 koni w corrado tdi i jest straszna kicha z trakcją wiec 4x4 to prawie mus w lekkim mk1

: ndz mar 01, 2009 21:02
autor: TDIoman
chce zamknąć się w kwocie 20 tyś zł
chce to zrobić dokładnie bez lipy stąd koncepcja tego 4x4 a zarazem nie chciałbym też ingerować w szkielet auta tzn spawać, wycinać, wstawiać itd bo chyba trzeba trochę przerabiać budę pod taki napęd, tunel itd...

: ndz mar 01, 2009 21:11
autor: morfeusz86r
w mk1 to bez wspawania tyłu i tunelu to nie ma szans.
syncro 300km powinno przenieść bez problemu. jak masz 20 tyś to proponuje kupić mk4 anglika asz, turbo gt22. mk2 syncro. jak wszystko przełożysz sam sprzedasz reszte z mk4 to w 20tyś powinneś sie zamnknąć nie licząć niespodziewanych zakupów. jak jeszcze chcesz gwint, pomalować to i coś tam jeszcze to 30tyś trzeba mieć

: ndz mar 01, 2009 21:14
autor: TDIoman
a co z MK2 ? dużo mniej roboty ? czy to samo ? może najlepiej kupić mk2 z syncro w orginale ?

: pn mar 02, 2009 00:51
autor: kompot
Na pewno zdecydowanie lepiej niż ciąć Mk1. Poza tym Syncro to całkiem wytrzymały napęd.

: pn mar 02, 2009 14:20
autor: TDIoman
no ale mk2 to nie mk1 z drugiej strony lipa z tym cieciem bo nie chce ingerować w szkielet auta zbytnio

a co z automatyczną skrzynią biegów w mk1 lub mk2 z golfa mk4 jak z montazem ?

: pn mar 02, 2009 19:18
autor: morfeusz86r
jak VW wyprodukuje ci na specjalne zamówienie szkrzynie automatyczną z wyjściem na tylny wał to sie da założyć. bo ja jeszcze nie widziałem mk4 w automacie z napędem na 4 koła. chyba że DSG należy do automatów

: pn mar 02, 2009 19:58
autor: uysy
Dałbym sobie spokój z pchaniem się wydumkę 4x4 Docelowa moc nie jest jakaś oszałamiająca, więc dobra szpera wystarczy by ją ogarnąć.
No chyba, że ma to być sztuka dla sztuki... Ale auto złapie przez napędy duuużo więcej masy, zacznie się ta różnica masa/trakcja niwelować... Problemów po drodze sporo... No i budżet za mały.

: czw mar 05, 2009 22:23
autor: beny841
powiem Ci tak, że 20 klocków na pewno nie starczy na pd w mk1 i 4x4 wiec obrazu sobie daj spokój z tym 4x4

ja z doświadczenia dodam ze mam PD-ka w mk1 i jeszcze parę frykasów. i powiem ci ze owe 20 klocków to dużo dużo za mało jeśli będziesz robić porządnie, no chyba ze planujesz wsadzić tylko silnik i już nie ruszając hamulców, zawieszenia, blacharki itp. to wtedy powinno wystarczyć. Dodam Ci jeszcze ze nie liczę siana za prace ponieważ wszystko wykonane wspólnymi siłami rodziny MDtuning :helm: :green_fuck:

: czw mar 05, 2009 22:31
autor: daniel1d
morfeusz86r pisze:jak VW wyprodukuje ci na specjalne zamówienie szkrzynie automatyczną z wyjściem na tylny wał to sie da założyć. bo ja jeszcze nie widziałem mk4 w automacie z napędem na 4 koła. chyba że DSG należy do automatów
Skrzynia DSG z gofa r32 na 4 koła jest..200 koni to nie jest aż tak wielka moc wiadomo na mokrym byly by duże kłopoty z trakcją ale na suchym było by duzo lepiej..
Pamiętam że zrobienie napędu na 4koła to dodatkowe kilogramy i napęd na 4 koła na początku jest dobry ale potem jak już ruszysz to już są straty mocy na napędzie..

: czw mar 05, 2009 22:37
autor: Xabingo
TDIoman, kupuj MK2 z napędem 4x4 i wpakuj mu tego mocnego diesla.
Do MK2 dołożysz 20 tyś - lakier nowy, aluski, usunięcie rdzy i innych wad i samochód jak ta lala.
MK2 rządzi! :bigok:

: czw mar 05, 2009 22:49
autor: Fido_dido
20 tys swap na tdi nowy lakier aluski ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

powodzenia życzę :)