Strona 1 z 4
Lepsze sprzęgło do Mk4 ARL+
: sob lut 28, 2009 19:15
autor: Maciek19
Witam, mam mały problem ponieważ na 4 biegu między 2-3tys obrotów ślizga mi sie sprzęgło... na jakie lepsze wymienić?
na kpl. od Sharana? (a jak tak to ASZ?, ARL? czy BTB?) czy jakieś inne sportowe?
może wystarczy oddać np. do P. Radzikowskiego na wzmocnienie?
Pacjent to golf IV 110tys przebiegu 190KM i 395NM
podawajcie odrazu jakieś orientacyjne koszty jak znacie...
: sob lut 28, 2009 20:02
autor: jaro4444
Maciek19 pisze:Pacjent to golf IV 110tys przebiegu 190KM i 395NM
Tyle to wytrzymuje zwykły Sachs 240 mm z poprzecznych silników (ASZ, ARL, BLT, BPX)
Taki nowy to gdzieś ok 1400-1500 zł z dociskiem + 180 zł łożysko wyciskowe z siłownikiem.
Maciek19 pisze:na kpl. od Sharana? (a jak tak to ASZ?, ARL? czy BTB?)
Lepszy będzie LUK z Sharana ASZ, BTB. ARL nigdy nie było w Sharanie.
Jak nie masz zamiaru podniosić więcej mocy to zwykłe sprawne sprzęgło z ARL wystarczy.
: sob lut 28, 2009 20:11
autor: Maciek19
własnie boje sie troche wymienić na to takie samo jak mam żeby znowu sie tak nie zrobiło... a do tego z sharana to trzeba też chyba koło 2-masowe wymienić- nie ?
: sob lut 28, 2009 20:19
autor: Gobo90
a moze warto zmienić na jednomas ?
: sob lut 28, 2009 20:36
autor: Maciek19
Gobo90 pisze:a moze warto zmienić na jednomas ?
coś wiecej na ten temat? co to da? ile kosztuje? efekty uboczne?
: sob lut 28, 2009 21:13
autor: jaro4444
Zaraz zaraz czy masz skrzynię zmienioną na 6b?
: sob lut 28, 2009 21:28
autor: Dario84
Kolega ma sprzeglo 240 wiec jednomas nie podejdzie bo 1z i g60 sa 228mm.
Najlepsze wyjscie to wymiana na dwumas + sprzeglo z sharana, lub zmiana sprzegla na nowe ori i zdjecie troche momentu tak do 380-390Nm.
: sob lut 28, 2009 21:32
autor: jaro4444
Dario84 pisze:Kolega ma sprzeglo 240 wiec jednomas nie podejdzie bo 1z i g60 sa 228mm.
Zadałem wyraźne pytanie - czy ma skrzynie 6b?
: ndz mar 01, 2009 00:42
autor: luki-TDI
jaro4444 pisze:
Lepszy będzie LUK z Sharana ASZ, BTB. ARL nigdy nie było w Sharanie.
Jak nie masz zamiaru podniosić więcej mocy to zwykłe sprawne sprzęgło z ARL wystarczy.
A BTB to jaki motor niby jest jak nie 150konny
[ Dodano: 28 Lut 2009 23:43 ]
Co do sprzegła to już raz pisałem jakie trzeba założyć bo sam przetestowałem tylko ktoś nie skorzystał z szukajki
: ndz mar 01, 2009 01:03
autor: jaro4444
luki-TDI pisze:A BTB to jaki motor niby jest jak nie 150konny
Niby jest, ale to jest tak naprawdę ASZ po fabrycznym chipie. Ma turbinę KKK BV39B-050 03G253014C i pompki BE lub SX (tak samo jak ASZ z Sharana ma BA albo FX a nie AL jak w Golfie i pochodnych) - więc nadal uważasz, że to jest taki sam silnik jak ARL?
: ndz mar 01, 2009 11:06
autor: Maciek19
jaro4444 pisze:Dario84 pisze:Kolega ma sprzeglo 240 wiec jednomas nie podejdzie bo 1z i g60 sa 228mm.
Zadałem wyraźne pytanie - czy ma skrzynie 6b?
skrzyni nie zmieniałem bo była 6-biegowa
luki-TDI - to podziel sie wiedzą bo jakoś nie moge znaleść tego o czym mówisz...
: ndz mar 01, 2009 12:05
autor: jaro4444
Maciek19 pisze:luki-TDI - to podziel sie wiedzą bo jakoś nie moge znaleść tego o czym mówisz...
Komplet sprzegła do Sharana ASZ lub BTB (koło dwumasowe nr LUK 415 0203 10 + docisk z tarczą LUK 624 3034 09) lub nr VW zamach 038 105 266 AS (BA), tarcza 038 141 032 R, docisk 038 141 025 H
Suby do wału takie same jak Sachs, do docisku są dłuższe i dobrze je dokupić w ASO.
: ndz mar 01, 2009 12:09
autor: Maciek19
dzieki
a coś takiego może by sie nadało:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
http://moto.allegro.pl/item553206414_sp ... _nowe.html
chyba lepiej cenowo to wychodzi...
czyli takie 2 rzeczy jak na aukcjach poniżej wystarczą do ilu NM?
http://www.allegro.pl/item553135126_kol ... 9_tdi.html
http://www.allegro.pl/item563846499_spr ... tanio.html
Lepiej te LUKa z sharana czy Sachsa Performance?
: ndz mar 01, 2009 13:41
autor: jaro4444
Tak a gdzie masz nowy dwumas do tego kompletu?
Z tego co wiem trzyma do 450 Nm.