Strona 1 z 1

skok cisnienia zaraz po odpaleniu

: pt lut 27, 2009 22:15
autor: DANIEL LHR
witam
mam zalozone w golfie 1z turbo od awx oraz komputer z afn passata b5 . mam taki objaw ze zaraz po odpaleniu jak wyjerzdzam do roboty na 1 i 2 biegu czuc ze turbo sporo pompuje (pedal gazu jest ledwo muskany) przy 2000 obr cisnienie wzrasta do ok 0,4 bara a pozniej nagle spada i jakby dopiero wtedy zaczyna ecu poprawnie regulowac cisnienie.
Wydaje mi sie ze wystepuje to tylko jezeli jest niska temperatura na zewnątrz , bo jesli silnik jest cieply to nic takiego sie nie dzieje
oczywiscie geometria nie jest zapieczona
dodam ze przeplywka dosc sporo mierzy ok 530 mg / suw na jalowych , niestety nie pamietam ile jest zaraz po odpaleniu . czyzby sterownik wyczówal wieksze obciązenie i podnosil cisnienie?
czy ktos sie spotka z tym u siebie?

: sob lut 28, 2009 21:48
autor: Dario84
Mialem to samo, pomoglo wydluzenie sztangi o 1 obr.

: ndz mar 01, 2009 00:19
autor: DANIEL LHR
sztange juz wczesniej wydłuzylem o jeden obrót jak trylko zalozylem to turbo bo bardzo pompowalo od dolu
i bylo widac plombe z farby tak ze tam nikt nie krecil , byla tylko czyszczona profilaktycznie

dzziwne jest to ze na zimmym przez chwile komputer nie zmniejsza cisnienia wspolczynnik ok 20% dopiero jak cisnienie dojdzie na 0,4 bar to wystepuje nagly jego spadek i juz wtedy reguluje

sprobuje jeszcze ze sztanga jak bedzie czas , dzieki

: ndz mar 01, 2009 14:44
autor: Dario84
Jesli zaworek i geometria sprawna na 100% to tylko sztanga pomoze, ale musisz byc pewien na 100% (z zaworkami zdarza sie ze nowe sa zepsute, mielismy juz tak).

: ndz mar 01, 2009 16:59
autor: DANIEL LHR
nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy bo jak auto lekko cieple to cisnienie jest dokladnie takie jak zadane
problem wystepuje tylko przy pierwszym uruchomieniu rano , nawet nie wiem czy to jest usterka czy moze tak ma byc ,
Ale wydaje sie to troche nie zdrowe takie cisnienie 0,4 bar w minute po odpaleniu przy powolnym rozpedzaniu

: ndz mar 01, 2009 17:26
autor: krzys-jeruzal
U mnie jest normalnie.jak delikatnie przyspieszam to o.2 bara jest przy 2000

: ndz mar 01, 2009 23:02
autor: Dario84
Takie zachowanie turbo tez moze byc spowodowane przez zacinajace sie ostatnie 2-4mm kierownic, aktualnie teraz mam taki przypadek.