Strona 1 z 6

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

: pt lut 27, 2009 22:00
autor: twardy82
Witam
Chcialbym kupic pompowtryski 038130073AL nowe ,,jako ze jest trudno o takie w dobrej cenie zastanawiam sie czy nie wystarczyly by inne .....????

celuje w moc ok 200 km

jakie ewentualnie polecilibyscie inne slabsze i do jakiej mocy starczaja ???

jezeli ktos kupowal lub ma namiary na nowe Al w dobrej cenie to prosze o info ...

pozdrawiam

: pt lut 27, 2009 22:12
autor: cowboy
twardy82, jest mozliwość przerobienia pompowtrysków podobnie jek wtrysków do TDI VP

wymieniasz koncówke na wydajniejszą :) znajomy tak ma zrobione, wstawił do pompek ATD końcówki o wydajności takiej jak AL

producent końcówek włoski FIRAD - auto dostału koksu i powera takiego że Masters musiał korygowac soft :) , zrobiło juz ponad 40 tys km w prawie 3 lata i wszystko jest OK

wymiane i regulację robił zakład w Nadarzynie - koszt wymiany 2xdroższy niz we wtryskach 2 - spręzynowych bo 100 PLN od sztuki

jeśli byłoby zapotrzebowanie to moge zrobić seryjną produkcję :) byc moze znajda się osoby które chciałyby sobie zregenerować pompki a przy okazji zwiekszyć potencjał :)

kosztu końcówek nie podam teraz ale moge dla Ciebie rozeznac temat....

wydaje mi się że bedzie juz coraz mniej dobrych ALek na rynku a i starsze modele mają niedomagające pompki wiec koszty regeneracji / wyminay rzędu 1200 PLN chyba byłyby konkurencyjne do uzywek ?

: sob lut 28, 2009 13:01
autor: mahoo
cowboy pisze:kosztu końcówek nie podam teraz ale moge dla Ciebie rozeznac temat....
myślę że więcej ludzi rozgląda się za AL'kami, więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:

: sob lut 28, 2009 18:47
autor: cowboy
mahoo pisze:myślę że więcej ludzi rozgląda się za AL'kami, więc rozpoznaj temat w miarę możliwości
zrobię to w nadchodzącym tygodniu..

w przypadku pompowtrysków raczej na 99% bedzie to regeneracja przysłanych do mnie pompek..

w sumie pompowtrysk to żadne halo, tez ma końcówke jak zwykły wtrysk z TDI na pompie :)

Obrazek

jednak jak widac no powyższej fotce wiecej elementów które można źle poskładac :P :grin:

: ndz mar 01, 2009 19:28
autor: Turbonalepa
Rozeznaj (jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".

Pozdrawiam.

: ndz mar 01, 2009 20:22
autor: aiv
I mnie rowniez to interesuje :]

: pn mar 02, 2009 09:46
autor: cowboy
mahoo pisze:więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:
Turbonalepa pisze:(jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".
aiv pisze:I mnie rowniez to interesuje :]
Turbonalepa, mahoo, aiv,

Panowie cena na dzis to około 1100 PLN

cena obejmuje wymianę końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach.

stockowo silnik 101KM ma np otworki 0,150mm, a te końcówki FIRAD które ja proponuję mają dziury 0,195mm, czyli takie jak w pompkach w silnikach ASZ i ARL o oznaczeniu AL

ponieważ trzeba to zamawiać (wstępnie około 3 tygodni), to proszę o decyzję

kto chce być królikiem doświadczalnym ? dla pierwszej osoby rabat i koszt 1000 PLN :)

od razu mówię nie bardzo znam się na PD więc trzeba sobie we własnym zakresie zorganizować wymianę i adaptację pompek... moze okazać się że będzie tak dużo powera, że będzie konieczny remap ECU... trzeba to przetestować :)

: pn mar 02, 2009 10:33
autor: mirass
cowboy pisze:
mahoo pisze:więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:
Turbonalepa pisze:(jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".
aiv pisze:I mnie rowniez to interesuje :]
Turbonalepa, mahoo, aiv,

Panowie cena na dzis to około 1100 PLN

cena obejmuje wymianę końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach.

stockowo silnik 101KM ma np otworki 0,150mm, a te końcówki FIRAD które ja proponuję mają dziury 0,195mm, czyli takie jak w pompkach w silnikach ASZ i ARL o oznaczeniu AL

ponieważ trzeba to zamawiać (wstępnie około 3 tygodni), to proszę o decyzję

kto chce być królikiem doświadczalnym ? dla pierwszej osoby rabat i koszt 1000 PLN :)

od razu mówię nie bardzo znam się na PD więc trzeba sobie we własnym zakresie zorganizować wymianę i adaptację pompek... moze okazać się że będzie tak dużo powera, że będzie konieczny remap ECU... trzeba to przetestować :)

remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku. Druga sprawa że pompka do zmiany końcówki musi być sprawna.

pozdr

: pn mar 02, 2009 11:03
autor: cowboy
mirass pisze:remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
no widzisz, ja sie tam nie znam :) wiem że robi się adaptację jak się zakłada inne pompki..
mirass pisze:cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku
cena jest 1100, a w ramach promocji 1000 :) czy jest atrakcyjna to się okaże...
mirass pisze:pompka do zmiany końcówki musi być sprawna
no własnie jak ktoś ma słabszego PDeka z małym przebiegiem i ma pewne pompki, to jak chce podnieść moc to moze być interesująca sprawa, bo ilość tych sprawnych AL-ek jest ograniczona na rynku

pierwsza z brzegu aukcja
http://moto.allegro.pl/item549076640_po ... _seat.html

350 PLN za sztuke co daje 1400 za komplet uzywek w niewiadomo jakim stanie - jest róznica :)

: pn mar 02, 2009 12:40
autor: mirass
cowboy pisze:
mirass pisze:remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
no widzisz, ja sie tam nie znam :) wiem że robi się adaptację jak się zakłada inne pompki..
mirass pisze:cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku
cena jest 1100, a w ramach promocji 1000 :) czy jest atrakcyjna to się okaże...
mirass pisze:pompka do zmiany końcówki musi być sprawna
no własnie jak ktoś ma słabszego PDeka z małym przebiegiem i ma pewne pompki, to jak chce podnieść moc to moze być interesująca sprawa, bo ilość tych sprawnych AL-ek jest ograniczona na rynku

pierwsza z brzegu aukcja
http://moto.allegro.pl/item549076640_po ... _seat.html

350 PLN za sztuke co daje 1400 za komplet uzywek w niewiadomo jakim stanie - jest róznica :)
sorki..ceny nie doczytałem

co do tych pompek już po zdjęciu widzę ze są sprzed 2003 roku, więc z 200 tys. km mają nalatane a z takim już loteria fantowa

czekam na wyniki prac :pub:

: pn mar 02, 2009 12:52
autor: cowboy
mirass pisze:sorki..ceny nie doczytałem
cena jest taka niska bo końcówki FIRAD, gdyby to był BOSCH to cena byłaby 2x wyższa :)

ale jak napisałem sprawdzone są w boju i skoro u kolegi jezdzą prawie 3 lata to myślę ze powinno to wypalić..
czekam na wyniki prac :pub:
zobaczymy jak to wygląda w porównaniu do AL.... zawsze ktoś pierwszy musi zrobić testy :)

może się ktoś zdecyduje, kto od razu będzie robił auto u jakiegoś tunera, wtedy warto shamować serie + remap, potem przysłać pompki do mnie i shamować ponownie serie + remap

dla pierwszego śmiałka promocja 1000 PLN ale tak jak mówie musze dopiero zorganizować te FIRADy :)

: pn mar 02, 2009 16:47
autor: Turbonalepa
Czyli co, znaczy, że jak mam swoje po 3xx kkm albo 4xx kkm to nie startować z wymianą (na jednym garze mam BIP'a powyżej 30) i są jakieś niedomagania z odpalaniem (najprawdopodobniej oringi na pompkach) a jeżeli nawet zaryzykuje to dam rade sam je spowrotem założyć i się dokulać do mirass'a na remap??

Z tym dokulaniem chodzi mi czy da się je założyć i ustawić i jakoś jechać, czy laweta i remap bo se moge przelotowy układ korbowo-tłokowy przez przypadek zafundować?? :helm:

: pn mar 02, 2009 17:33
autor: cowboy
Turbonalepa pisze:Czyli co, znaczy, że jak mam swoje po 3xx kkm albo 4xx kkm to nie startować z wymianą (na jednym garze mam BIP'a powyżej 30) i są jakieś niedomagania z odpalaniem (najprawdopodobniej oringi na pompkach)
no własnie w takich chyba trzeba wymienić końcówke, przecież co się najwięcej zużywa ? własnie końcówka rozpylacza a więc owtorki i wyklepuje się iglica
przycierająca się iglica może powodowac wydłuzenie BIP

Obrazek

http://www.boschautoparts.co.uk/pdf/3-934584-41-1.pdf
Turbonalepa pisze:jeżeli nawet zaryzykuje to dam rade sam je spowrotem założyć i się dokulać do mirass'a na remap??
moim zdaniem powinno banglać, oznacz sobie kolejność pompek i bedzie dobrze..
jeżeli załozy się na serię to powinno byc dobrze, jesli jednak masz juz chiptuning to moze byc naprawde dużo koksu i remap konieczny a jazda muskając gaz :)

Turbonalepa, słuchaj nie miałem wiekszej styczności z PDekami ale jutro może podjade do Bogdana to pogadam z nim dokładnie na ten temat.. wiem że ma stanowisko do testowania pompek (siedzi tam czapka z PD), zagadam co tam robi : pewnie czysći, wymienia oringi itp..

nie chce wciskać kitu ale tak jak mówie taki setup juz hula :) i myślę że prochu nie trzeba odkrywać... podobnie jak TDI VP tez były informacje że tłoki spłyną, aż w końcu zaczeli to ludzie wkładać nawet na serie 1Z i okazało się że auta jeżdzą... ja zrobiłem około 50 kompletów i z tego co wiem to wszyscy są zadowoleni :)

postaram się wkrótce zebrać więcej informacji, fajnie byłoby żeby ktoś to potestował i napisał swoje wrażenia z pełną diagnostyka i hamownią przed i po...

: pn mar 02, 2009 20:24
autor: mahoo
cowboy, dzięki za głębsze info :helm:

jednak jeśli chodzi o testowanie czegoś takiego, wydaje mi się że powinien się tego podjąć któryś z tunerów, lub ktoś mieszkający blisko tunera, co prawda wkrótce mam zamiar zmienić turbo i zrobić program (najlepiej za jedną wizytą), ale z pompkami mi się nie spieszy, i tak najpierw musiałbym się uporać z FMIC'kiem więc nie widzę za bardzo sensu żeby z tego powodu zostawiać auto na parę dni 60km od domu, bo tyle mam do Aligatora, do Compsportu B-B w sumie też coś podobnego :pub:

może takie rozwiązanie też ma sens:
ewent. przyjmujesz zaliczkę, kupujesz używki od AJM/ATD/itp, przerabiasz/regenerujesz, sprzedajesz gotowe, ewent. przyjmujesz stare po demontażu w rozliczeniu