k-meal pisze:Rozmawialem niedawno z Danielem z TTC i podobno trzeba wiedziec, ktore BKD brac, a ktore nie. W niektorych niby sa jakies problemy ze smarowaniem i silniki sie zacieraja.
Tak przynajmniej twierdzil Daniel.
Albo Daniel nie do końca wie o co chodzi, albo Ty nie do końca zrozumiałeś.
Generalnie silnik 2.0 TDI trzeba podzielić na dwie grupu:
1. Poprzeczne z wozów na płycie Golfa V - np. BKD, AZV, ...
2 Poprzeczne i wzdłużne z Passata B6, Audi A4, A6 np BKP, BLB, BPW,....
Pierwsze mają klasyczną pompę oleju napędzną łańcuszkiem, tak jak dawne 1.9 PD, jedynie koło napędzające pome oleju ma niej zębów jak np. ta z ASz/ARL.
Drugie mają walki wyrównoważające napędzane od wału korbowego, a dopiero od tych wałków napędzana jest pompa oleju poprzez
zabierak pompy oleju, czyli słynny imbusik. Wyrabia się jego gniazdo w wałku nawet po 120 kkm i obraca się bez oporu. Wówczas pompa oleju traci napęd i szlag trafia silnik.
Drugi podział to rodzaj głwicy - występują 8 i 16V.
Trzeci to zastosowane pompowtryskiwacze - w 8V są Boscha i takiej konstrukcji jak 1.9 PD. W 2.0 TDI występują pompowtryski Boscha i piezoelektryczne Siemens. 140 KM 16V mają przeważnie pompki Boscha (końcówki nr B lub G). Wyjątkiem są Passaty 140 KM - np. BKP - mają one pompki Siemensa.
170 16V PD mają pompki Siemensa i DPF.
Mechanicznie też jest parę różnic - w zalezności od tego czy silnik ma wałki czy nie występują różne wały korbowe. Przy silnikach 8V występują tłoki z przesuniętą na bok komorą spalania, w 16V jest ona centralna.
Mój przepis na mechanicznie bardzo mocny motor i łatwy do wysterownia - bierzemy np. silnik BMN, BMR z kutym wałem korbowym tylko z 4 przeciwciężarami, mocniejszymi tłokami bez podebrań na zawory, wzmocnioną głowicą.
Wyciągamy siedzące w nim pompki Siemensa, wkładamy Bosche z końcówką G, zmieniamy wiązkę w głowicy na taką od pompek Boscha. Na wylot montujemy dzielony kolektor np. z silnika BLB, BPW. Wieszamy na tym turbo np. GT2256 albo 2260. Robimy wylot przelotowy. Stroimy i powinno pęknąć ok 240-250 KM.
Da się to zrobić bo ja zamontowałem Passatowy motor BKP do swojego Audi A4 B7 z motorem BLB. Właśnie dociera się motor i za jakiś czas strojenie.
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncep ... 308.0.html