Strona 1 z 2

2.0 TDi oznaczenia

: czw lut 26, 2009 21:01
autor: mocarz
Witam!!
Chciałbym do mojej trójeczki wsadzić silnik 2.0 TDi ale niewiem zbytnio jakie są tam oznaczenia. Szukał bym najmocnejszej wersji z skrzynią 6cio biegową. Z góry dzięki za pomoc. :bigok:

: czw lut 26, 2009 21:08
autor: Dario84
Szukaj BKD 140KM, najwiecej da sie z niego wykrzesac, poza tym droga do duzych mocy w tym silniku jest juz utorowana.

Jesli chcesz mocna seria to BMN 170KM, ale silnik drogi i oprocz programu niewiele da sie zdzialac, przeszkadza fap.

: czw lut 26, 2009 21:22
autor: k-meal
Rozmawialem niedawno z Danielem z TTC i podobno trzeba wiedziec, ktore BKD brac, a ktore nie. W niektorych niby sa jakies problemy ze smarowaniem i silniki sie zacieraja.
Tak przynajmniej twierdzil Daniel.

Pozdr.

: czw lut 26, 2009 21:47
autor: jaro4444
k-meal pisze:Rozmawialem niedawno z Danielem z TTC i podobno trzeba wiedziec, ktore BKD brac, a ktore nie. W niektorych niby sa jakies problemy ze smarowaniem i silniki sie zacieraja.
Tak przynajmniej twierdzil Daniel.
Albo Daniel nie do końca wie o co chodzi, albo Ty nie do końca zrozumiałeś.
Generalnie silnik 2.0 TDI trzeba podzielić na dwie grupu:
1. Poprzeczne z wozów na płycie Golfa V - np. BKD, AZV, ...
2 Poprzeczne i wzdłużne z Passata B6, Audi A4, A6 np BKP, BLB, BPW,....

Pierwsze mają klasyczną pompę oleju napędzną łańcuszkiem, tak jak dawne 1.9 PD, jedynie koło napędzające pome oleju ma niej zębów jak np. ta z ASz/ARL.

Drugie mają walki wyrównoważające napędzane od wału korbowego, a dopiero od tych wałków napędzana jest pompa oleju poprzez zabierak pompy oleju, czyli słynny imbusik. Wyrabia się jego gniazdo w wałku nawet po 120 kkm i obraca się bez oporu. Wówczas pompa oleju traci napęd i szlag trafia silnik.

Drugi podział to rodzaj głwicy - występują 8 i 16V.
Trzeci to zastosowane pompowtryskiwacze - w 8V są Boscha i takiej konstrukcji jak 1.9 PD. W 2.0 TDI występują pompowtryski Boscha i piezoelektryczne Siemens. 140 KM 16V mają przeważnie pompki Boscha (końcówki nr B lub G). Wyjątkiem są Passaty 140 KM - np. BKP - mają one pompki Siemensa.
170 16V PD mają pompki Siemensa i DPF.

Mechanicznie też jest parę różnic - w zalezności od tego czy silnik ma wałki czy nie występują różne wały korbowe. Przy silnikach 8V występują tłoki z przesuniętą na bok komorą spalania, w 16V jest ona centralna.

Mój przepis na mechanicznie bardzo mocny motor i łatwy do wysterownia - bierzemy np. silnik BMN, BMR z kutym wałem korbowym tylko z 4 przeciwciężarami, mocniejszymi tłokami bez podebrań na zawory, wzmocnioną głowicą.
Wyciągamy siedzące w nim pompki Siemensa, wkładamy Bosche z końcówką G, zmieniamy wiązkę w głowicy na taką od pompek Boscha. Na wylot montujemy dzielony kolektor np. z silnika BLB, BPW. Wieszamy na tym turbo np. GT2256 albo 2260. Robimy wylot przelotowy. Stroimy i powinno pęknąć ok 240-250 KM.

Da się to zrobić bo ja zamontowałem Passatowy motor BKP do swojego Audi A4 B7 z motorem BLB. Właśnie dociera się motor i za jakiś czas strojenie.
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncep ... 308.0.html

: czw lut 26, 2009 23:24
autor: k-meal
Mozliwe, ze cos mi sie juz pomieszalo, ale gadalismy tylko o BKD. Rozmawa byla w zwiazku ze swapem BKD do calibry.

: czw lut 26, 2009 23:34
autor: krzys-jeruzal
niektórzy myślą ze zrobić swap to jest 2 dni roboty włożyć sinik a do tego skrzynie 6 trzeba policzyć ile to wyjdzie i ile wart jest samochód...

dużo jest tematów założonych chce włożyć taki czy taki silnik i na tym temacie sie kończy w samochodzie jaki był taki jest...

: pt lut 27, 2009 10:15
autor: jaro4444
krzys-jeruzal pisze:niektórzy myślą ze zrobić swap to jest 2 dni roboty włożyć sinik a do tego skrzynie 6 trzeba policzyć ile to wyjdzie i ile wart jest samochód...

dużo jest tematów założonych chce włożyć taki czy taki silnik i na tym temacie sie kończy w samochodzie jaki był taki jest...

Dlatego ja osobiście jeśli piszę o jakimś rozwiązaniu to jest ono przetestowane na mojej własnej skórze. Piszę więc o tym co wiem, a nie mi się wydaje. :chytry:

: pt lut 27, 2009 10:45
autor: cowboy
krzys-jeruzal pisze:niektórzy myślą ze zrobić swap to jest 2 dni roboty włożyć sinik
staszek z Zakopca wsadził BKD do golfa III w dwa dni :P

: pt lut 27, 2009 15:16
autor: jaro4444
cowboy pisze:staszek z Zakopca wsadził BKD do golfa III w dwa dni
A kto powiedział, że to niemożliwe? ;)

Punkty bazowe, dzwon skrzyni biegów, duża część magistrali chłodzenia jest identyczna jak w 1.9 TDI. Mechaniczne robi się to wszystko bardzo prosto.
Dochodzi tylko walka z elektyką i elektroniką. To zajmuje trochę czasu i tu najłatwiej walnąć babola.

: pt lut 27, 2009 17:13
autor: mocarz
Dzięki za odpowiedzi a więc poradzcie, którego silnika najłatwiej wyciągnąć 400 KM ??

: pt lut 27, 2009 17:18
autor: jaro4444
mocarz pisze:więc poradzcie, którego silnika najłatwiej wyciągnąć 400 KM ??
Rakietowego :chytry: :grin:

: pt lut 27, 2009 17:51
autor: grzegorzp
mocarz pisze:Dzięki za odpowiedzi a więc poradzcie, którego silnika najłatwiej wyciągnąć 400 KM ??
przez ile minut?

: sob lut 28, 2009 22:09
autor: yanosho
mocarz pisze:Dzięki za odpowiedzi a więc poradzcie, którego silnika najłatwiej wyciągnąć 400 KM ??
dobre dobre :prayer:
jeżeli myślisz poważnie o takim wyniku to w gamie silników 2.0 TDI nieosiągalne :panna:

: sob lut 28, 2009 22:38
autor: krzys-jeruzal
jaro4444 pisze:Dlatego ja osobiście jeśli piszę o jakimś rozwiązaniu to jest ono przetestowane na mojej własnej skórze. Piszę więc o tym co wiem, a nie mi się wydaje.
Ja do ciebie tego nie pisałem , bo akurat ty piszesz konkretne rzeczy
cowboy pisze:staszek z Zakopca wsadził BKD do golfa III w dwa dni
Ale to fachowiec od tych rzeczy...