mity a rzeczywistość ... cyfry, cyferki, hamownie a hamownie

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

mity a rzeczywistość ... cyfry, cyferki, hamownie a hamownie

Post autor: goodhope » ndz lut 22, 2009 21:50

Na wstępie przepraszam że ci którzy tu zajrzeli muszą przez to przejść, ale na początek kilka słów wyjaśnień.

W pewnym wątku, poruszyłem temat, który być może (przywykłem) zrodził mi kolejną rzeszę przeciwników.

Tyczył on się potencjalnych wrodzonych gratisów jakie zjeżdzają już z przydziału jako seria z każdej taśmy produkcyjnej VW.
I nie ważne, czy to jest egemplarz mający lat naście, czy też lat kilka. Historia jest niemal zawsze taka sama. Auto musi mieć gratisy, w najgorszym wypadku trzyma serię.
O niedoborach nie ma właściwie mowy.

Zostałem posądzony o stronniczość, którą kierowany wszcząłem atak w kierunku określonej osoby.

Własnie dlatego że nie było to prawdą, poprosiłem o usunięcie wszystkich postów związanych z moją wypowiedzią.

Zgodnie z sugestią moderatora, (poniekąd by nie być też posądzony schowaniem głowy w piasek), zakładam nowy wątek tyczący się tego zagadnienia.

O dość kontrowersyjnym tytule, ale jednak oddającym w pełni sens moich wypowiedzi.
Tylko w takiej postaci, jest on w stanie oddać cały ich sens .
Nigdy nie negowałem umiejętności chirurga plastycznego który podjał się zabiegu wydłużania.
A jedynie sposobu, w jaki coponiekórzy określają efekt operacji, pomiarem przed i po zabiegu.

Do rzeczy.
Utarło się w naszych polskich kręgach, że właściwie większosć diesli poruszających się po polskich drogach, a już zwłaszcza produkcji niemieckiej, musi mieć od fabryki gratisy.
Grupa VW stanowi jego główny człon.
Niczym Don Kichot, podjąłem walkę z wiatrakami, w celu zwalczenia tego utartego trędu.

Zaznaczam, że wspomniany wątek nie tyczy się modyfikacji i ich zagadnień bardzo proszę tu nie poruszajmy.

Oczywiście tak jak każdy kierowca jest inny, tak i sposób eksploatacji ich jest różny.
Więc można spotkać samochody z gratisami, trzymające wzorową serię, jak i takie, które z serią problemy mają.

Wyniki bardzo gratisowych serii, dochodzących nawet do 20% w stosunku do danych katalogowych, stały się codziennością.

Aby nie być jak już wcześniej wspomniałem, posądzanym o stronniczość, zacznę od sugestii związanej z zupełnie innym produktem pomiarowym.
Uderzę z tzw. grubej rury ;)
W tej chwili mogę zostać uznany za Antychrysta :hmm: ... trudno :bajer:

Wszelkie pomiary w końcu negowane co do rzeczywistego odniesienia, prędzej czy później odnoszone są zawsze do pomiarów "MAHY"
Maha, postrzegana w Polsce, jako wzór hamowni podwoziowych, której wyniku w żaden sposób zfałszować ani też podważyć nie można.

I bardzo dobrze, że takowy wzór istnieje.
Choć czy słusznie został wystawiony ponad nieboskłon ?

Może to nie problem możliwości maczania paluchów, ale niesprzyjającej atmosfery ?...

W końcu w naszych polskich warunkach spotkanie PD105 z serią na poziomie 115 i więcej już nie mówiąc o momencie rzędu 270-280Nm to nie problem. A właściwie codzienność.
110tki z serią na poziomie 120PS i 250Nm ...to nic wielkiego. PD100 z mocą seryjną poniżej 110PS i momentem poniżej 250Nm spotkać to rzadkość.
PD140 musi mieć moc powyżej 150PS i moment powyżej 340Nm... inaczej "ma problemy z turbiną" ;).... itd itp...
I pewnie tak jest, bo w końcu wszystkie zadbane VW mają gratisy, bo to właściwie dobre silniki są...
I dla niedowiarków powie tak niemal każda Maha w Polsce.


Niestety, jak się okazuje Słowacy tyle szczęścia nie mają.
Pomimo, że posiadają najdroższą wersję Mahy LPS3000, zastanie gratisów rzędu 5PS i 10Nm, to właściwie rzadkość.
Wcale nie niespotykana, ale jak to w życiu. Tu seria, tam gratis, a tu nie dobór... Jednak poziomy rzędu 10% z przydziału jest własciwie nieosiągalny.
Na początek, wrzucę link do największej znanej mi, publicznie zamieszczonej bazy pomiarów dokonanych na Maha LPS3000 różnych marek.
Pomiary rózne, bardziej i mniej udane. manuali i automatów. Modyfikacje róznego poziomu, ale o nich ten wątek ma nie mówić.
Interesują nas wyłącznie potencjalne gratisy z przydziału.

słowaccy pechowcy

Być może inni znają podobne linki i pozbieramy to wszystko do kupy, wyciągając w końcu konstruktywne wnioski.
Czy mamy tyle szczęścia że skupiamy najlepsze i najzdrowsze auta grupy VAG (ale nie tylko!)w Europie, czy też powinniśmy doszukiwać się przyczyny gdzie indziej ...

zapraszam do lektury
oraz gorącej dyskusji

pozdrawiam
goodhope
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 22:32 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lut 22, 2009 22:49

Goodhope już nie raz zaczynałeś na innych forach, teraz tu. Jeszcze nie sprecyzowałeś celu swojej pogadanki, ale wiemy co się zaraz ukaże. :chytry:

Aby uprzedzić Twoje wynurzenia od razu odeślę zaciekawionych do źródła:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... af35b496e5


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn lut 23, 2009 00:05

Tak czy siak, niewazne czy goodhope, ma racje, czy tez nie, jestem ciekaw dyskusji. Chcialbym by byla merytoryczna - a moze to moje pobozne zyczenia? :D

BTW, dyskusja z forum Mastersowego wiele tez wyjasnia
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 00:10 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pn lut 23, 2009 00:41

dla mnie to takie pitolenie, napisz co masz i do kogo bo tak to gadasz o jakimś linczu, że Cie wszyscy napadną, kurcze jak Kaczyński z manią prześladowczą,
napisz w prost o co Ci chodzi a nie jakieś podchody robisz

co do mahów i nie mahów, to moje doświadczenia są takie, że na maha u mastersa miałe około 15% więcej niż seria a w mr-motors miałem około 5% więcej niż seria
nie wiem co to znaczy ale jak chcesz by się dzielić doświadczeniami to się dzielę.

z mojego doświadczenia wynika że minaralna pokazuje 4-6% mniej niż maha mastersa

ps.
druga sprawa że samochodzy na F to na tych według Ciebie zawyżających hamowniach wykazują braki w serii, to niba jak to wytłumaczysz?
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 00:49 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn lut 23, 2009 00:45

A czy w Polsce nie ma ani jednej hamowni silnikowej? Politechnika Warszawska taką przypadkiem nie dysponuje? Daweoo FSO czy tam chevrolet na Żeraniu? przeciez musza gdzieś hamować silniki zeby potem wbijać cyferki do katalogów i to wg sciśle okreslonych norm. To może się tunerzy zrzuca wymontuja jakąś motorownie i porównaja wyniki podwoziowej z silnikowa o ila tamta jest wogole bardziej dokladna i utna raz na zawsze wszelkie spekulacje na ten temat.

Goodhope moze i to co piszesz ma jakiś sens ale powiem Ci ze widzialem wiele wykresów z Mineralnej jak jeszcze Rogala tam nie bylo i naprawde mało które autka oprócz VAGów TDI generowały tam gifty od fabryki a M Grabowski ktory był chyba właścicelem hamowni nie chipował TDI w ilościach przemysłowych wiec chyba nie mial cisnienia na poprawianie humoru swoim klientom - wrecz przeciwnie był zawsze szczery az do bólu. A jezeli zdarzylo sie juz tak ze jakies autko trzymalo ponad serie na tej hamowni albo mody w nim poczynione daly wymierny rezultat to i na nocnych spotaach czy oficjalnych zawodach takie autka naprawde byly szybsze od reszty czego wiele razy byłem naocznym świadkiem.

Druga sprawa jezeli chodzi o gifty aut z koncernu VAG - czy nie jest przypadkiem tak ze silniki 1.8T 150 i 180 KM maja niedobory mocy albo trzymają serie lub słabą serie na tych samych hamowniach na których TDI generują gifty? To jak to możliwe jeżeli nasze hamownie tak kłamią i to na plus??
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 00:49 przez Szumal, łącznie zmieniany 3 razy.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Re: mity a rzeczywistość ... cyfry, cyferki, hamownie a hamo

Post autor: grzegorzp » pn lut 23, 2009 01:11

jak dla mnie to w tym temacie trzeba mówić o faktach a nie "ogólnie"
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 06:07 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn lut 23, 2009 01:51

widzę że wielu dopatruje się i to zupełnie nie udolnie interpersonalnych rozgrywek.

Nie słusznie.

Widzę że ciągle wałkowany jest ten sam wątek z forum mastersa.
Widzę także, że kto naprawdę chciał, z owej urwanej dyskusji wyciągnął wnioski, a kto niechce, wniosku rozsądnego nie wyciągnie. Tak i stamtąd, jak i stąd.
Dlatego takim osobom proponuję dla ich kardiologicznego zdrowia tutaj nie zaglądać.

Choć tam już napisałem wyraźnie.
Nie wiem jak mam napisać by dotarło do co poniektórych. Spróbuję raz jeszcze.
Nie piję do nikogo, do niczego. Nie oceniam cudzej roboty. Założony temat ma tylko odnosić się do ciekawego zjawiska jakie zauważyłem, jak się okazuje oczywiście nie tylko ja.

Klimat aut francuskich jest ciekawą sprawą.
Jako że jest to niejako mój konik (czego niektórzy nie potrafią zrozumieć, trudno ale tak mam), mogę czuć się upowazniony do wypowiedzi w tym temacie.

...zauważcie jednak jedną istotę rzeczy.
Będzie to monolog...gdyż "żaden prawdziwy fachman, nie tyka samochodów na literę F" :)


Dlaczego takie rzeczy zauważa się dopiero teraz. Skoro jeśli się dzieją dzieją się od dłuższego czasu ? A może nic się nie dzieje, conajwyżej wyłącznie w mojej głowie ? (obiecuję że karzę się zbadać)
Dlatego, że takie grupowe mody, mają jedną charakterystyczną cechę.
Stanowią jednolitą bazę wykresów z pomiarów i są zestawione w jednym temacie.
Tak jak każdorazowe pomiary jednej firmy, przeplatają się z pomiarami z innej, wrzucine tu i ówdzie, giną w tłumie...tak tu mamy wgląd do kilku, kilkunastu pomiarów jeden za drugim.


p.s.
atmosfera... miało zabrzmieć raczej humorystycznie, w sensie "nie sprzyjająca atmosfera w pracy wpływa na spadek produktywności w firmie" ... :) ...
natomiast co do możliwości o których wspomniałeś.
sonda, ciepło, zimno, to raczej kowalstwo niż pomiar.
W rzeczywistości każde oprogramowanie ma szereg współczynników korekcyjnych na które można wpływać w białych rękawiczkach... niezaleznie od tego czy zrobi się to przed pomiarem, po pomiarze, czy w trakcie pomiaru ...

i przepraszam za tą powiększoną czy też pogrubioną czcionke, ale naprawdę nie znam sposobu, jak dotrzeć do niektórych.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 02:02 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » pn lut 23, 2009 02:01

kolego zobacz też na tą stronkę jak samochody po czipie mają moc... kurcze ze 110 która nie trzymała serii zrobili 145km to tak często sie nie zdaża to niby nie świadczy o stronniczości pomiarów?? i nas na 110 która w serii ma 120 i tak kręci sie na 140 i wyżej już cieżko a tam ma mniej niż 110 a potem 145 to je raczej dziwne według mnie... i kilka tam jest takich przypadków może oni chcą pokazać jakie duże są przyrosty po prostu w ich firmie po prostu.... nie ma bata u nas dużo tdi trzyma serie albo ma gift ale zdarza sie też że jak coś padnięte albo nie domaga to też wychodzi na rolkach...



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn lut 23, 2009 02:05

na sofcie od maha da się zrobić rozne cuda....
ale wygenerować wykresu bez pomiaru nie :)

jeszcze raz nadmienię, nie mówmy o modyfikacjach.

dyskusja zmierza w złym kierunku, dlatego ...
proponuję inaczej. Z drugiej strony.

Ja wysunałem w postaci linku argumenty.

Może zamiast snuć domysły o złośliwym podtekście skierowanym do konkretnej osoby przez autora tematu, ktoś wysunie kontrargumenty ?

Może ktoś jest w stanie zlokalizować jakieś wykresy spoza naszego kraju, które by jednoznacznie, tak jak nasze uświadomiły nas o gratisowym usposobieniu grupy VAG TDI ?

Mile widziane wykresy równie niepodważalnej firmy producentów jak Maha. Może Dynodynamics ? Dastek ? Rotronics ? Dynapack ? ...etc


dziękuję
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 02:17 przez goodhope, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 23, 2009 09:50

coś w tym jest co napisał Goodhope...

ale skoro wszystkie mniej wiecej jednakowo zawyżają to spoko... wszyscy są zadowoleni :)

generalnie TDI mają gifty a benzyny na tych samych hamowniach mają czesto małe niedobory...

w każdym razie czasy przyspieszania TDI jednak sa duzo lepsze niz katalogowe, wiec przyjęcie założenia giftów nie jest chyba jakieś straszne :)



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn lut 23, 2009 10:56

Wnioskuje z tego topicu Goodhopa ze w takim razie 99% tunerow z PL nie potrafi hamować aut, ma źle skalibrowane hamownie, oszukuje przy pomiorach itp.
Czy o to chodziło Goodhope ? Bo ja tylko tak zrozumialem ten topic.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn lut 23, 2009 11:19

Skąd takie stwierdzenie

Wcale tak nie napisałem.
Błedny wniosek.

Jeśli mowa o polskich MAHA, tak się składa że 100% z nich wywodzi się z jednego źródła. WSOP w gliwicach. Oni zajmują się montażem, szkoleniem, kalibracjami.
to jedyna wspólna wypadkowa jaka przychodzi mi do głowy.

Nie sugeruję absolutnie nic. Poprostu wyciągam wnioski.

Po to został założony wątek. By argumenty odeprzeć kontrargumentami. Póki co nie spotkałem się z żadnymi, nad czy mocno ubolewam.

Wszystko póki co opiera się na domysłach, podtekstach, o tym jak ktoś się na kogoś uwziął, opowieściach o tym jak kiedys ktoś sprawdził i było ...choć nikt nigdy nie tego nie widział.
Na tym trudno oprzeć konstruktywną dyskusję


Panowie, nie założyłem tego wątku z przeświadczeniem że jestem nieomylny.


Poprostu wysnułem tezę i czekam na antytezę.
Jeśli ktoś ma dowód na to, że czyjeś hamowane kilka tdi pod rząd wykazało się gratisami a zaraz potem, lub w międzyczasie inne zhamowane diesle bądź nawet benzyny na tych samych rolkach miały niedobory...wklejajcie !

Do tego ten wątek ma służyć.
Pozbierać wszystko co się da do kupy i podliczyć ułamki.

Aby jednak odeprzeć argument że żyję w przeświadczeniu iż 99% hamowni polskich to ......
wysuwam kolejny argument.

Całkiem ciekawa rozbudowana baza wykresów rodem z południa.
Oparta wcześniej na inercji, a później na obciążeniowej konstrukcji prawdziwej legendy modyfikacji samochodowych.


pomiary po krakowsku
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 11:54 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn lut 23, 2009 11:53

goodhope pisze:Całkiem ciekawa rozbudowana baza wykresów rodem z południa.
Tak z ciekawości rzuciłem okiem na wykresy 110-tek i coś jest z nimi nie teges.....
Jakimś cudem czy to Polówka Golf Passat czy Sharan wszystkie w serii równo mają 111PS/237Nm :helm:

O modyfikacjach juz nie wspomne , które wyglądają jak programowy BOX
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 11:55 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn lut 23, 2009 12:05

homsky pisze:
goodhope pisze:Całkiem ciekawa rozbudowana baza wykresów rodem z południa.
Tak z ciekawości rzuciłem okiem na wykresy 110-tek i coś jest z nimi nie teges.....
Jakimś cudem czy to Polówka Golf Passat czy Sharan wszystkie w serii równo mają 111PS/237Nm :helm:
widzę że niepotrzebnie czytasz między wierszami.
Ogólnie przyjęte jest, że większość tunerów wkleja dla identycznych silników te same wykresy dla różnych modeli.
Taka tabela nie ma służyć jako przykład wykonanej pracy ale by klient mógł zapoznać się z możliwościami modyfikującego.
Jeśli tabela przyrostów jest poparta pomiarem na hamowni ...alleluja ! chwała temu kto to udostępnił.
Załóżmy że patrzysz w ten sam sposób. Jako potencjalny klient w jednym aucie widzisz pomiar końcowy na poziomie 128PS a w drugim na 132.
Mało kto patrzy na serię. Nikt nie zwraca uwagi na to w jakim stanie mogły znajdować się poprawiane auta.
Jedyne o co pyta to : DLACZEGO 128 a nie 132?
więc aby uniknąć podobnych beznadziejnych pytań wkleja się dla identycznych silników w różnych modelach te same wyniki, czasem wykresy, by stanowiły punkt odniesienia dla potencjalnego klienta a nie dowód wykonanej poszczególnej modyfikacji.
Są tunerzy, którzy dokumentują modyifikację poszczególnego co ciekawszego egemplarza. Wtedy taki punkt zaczepki miałby sens.

Temat tyczy się ogólnie przyjętych gratisów a nie określonych modeli silników.
Gdyby to wyłącznie określone modele silników charakteryzowały się prezentami od fabryki własciwie nie było by żadnej dyskusji, bo wszystko było by jasne.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 12:10 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości