Strona 1 z 2

swap na ARL ewentualnie ASZ pytanie?

: pn lut 16, 2009 21:13
autor: MiChAoS
jak w temacie... mam mk3 20J z AFN-em, chce zrobic swapa na ARL badz ew na ASZ...chcialbym sie dowiedziec czym sie roznia te silniczki dokladnie, oprocz tego ze arl ma 150 KM asz 130 :)... celuje w 200+ wiec jezeli ktos ogarnia dobrze temat moglby mi podpowiedziec odrazu jakie mody mnie beda czekac:) po 2 co potrzebuje dokladnie na swapa do mk3.... jak z polosimi, skrzynia itp :)
mam jeszcze pytanko czy bylby ktos chcetny co juz przerabial swap do mk3 z motorkami z mk4 1.8T czy wlasnie arl/asz chcetnie przyjme wstepne koszty takiego swapu jezeli ktos by mi to ogarnol :) pozdrawiam czekam na wasze opinie na ten temat i podpoowiedzi z gory dzieki pozdro :pub:

: pn lut 16, 2009 21:27
autor: aw69
Własnie jestem na etapie finiszu takiego swapu w mk3 1Z u kolegi, pozostalo tylko poukładać wiązki....Koszta okolo 10 tys...Jesli chodzi o skrzynke 5 gang to nic nie przerabiasz ani nie zmieniasz wszystko zostaje z twojego AFN, jesli chcesz 6 gang to juz zmiena pólosi oraz mocowanie skrzyni biegow.....Pozatym potrzebny ci ECU z owego dawcy kawałek wiązki silnikowej oraz kawalek ktory dochodzi do ECU i w zasadzie to wszystko.

: pn lut 16, 2009 22:39
autor: Matijas
MiChAoS pisze:czym sie roznia te silniczki dokladnie, oprocz tego ze arl ma 150 KM asz 130
ASZ ma mniejsze turbo niz ARL, pompki sa te same AL czyli najmocniejsze, pozniej to juz jakies dragowe;) ARL ma tez FMIC, a ASZ niet;) Jesli chodzi o sama budowe silnika to jest chyba taka sama.
MiChAoS pisze:celuje w 200+ wiec jezeli ktos ogarnia dobrze temat moglby mi podpowiedziec odrazu jakie mody mnie beda czekac:)
W przypadku ARL idzie zrobic dymiace 200koni na serii;) W przypadku ASZ trzeba wrzucic wieksze turbo i FMIC wystrugac. Jesi bys celowal w 220 do jazdy tak zeby specjalnie nie dymil to w obu przypadkach jakies GT22 I FMIC, prawdopodobnie tez sprzeglo z sharana v6, no i wydech przelot :bigok: Jak cos pominalem to niech ktos mnie poprawi;)

: pn lut 16, 2009 22:39
autor: _mumin_
Jeżeli masz AFN'a to tak jak AW69 napisał , najłatwiej jest zostać przy 5 gang getriebe :)
Łapy silnika pasują sprzęgło od razu jednomasowe zakładasz z zamachem od 1z albo jakiejs benzyny . Jeśli chcesz możemy Ci to ogarnąć , ostatnio wsadzaliśmy AUQ do mk3
auto jest na forum :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

a aktualnie robimy dokładnie takiego swapa ale do Ibizy GT TDI w której też był AFN
teraz będzie BLT na BIG T .

Jeśli chodzi o silnik to polecam coś z nowszej gamy typu włąśnie BLT ...jednak ASZ i
ARL to już mają kilka latek .... a różnią się od siebie tylko osprzętem czyli
cooler i turbo ...no i w przypadku nowszego pompki są słabsze trza dać AL.

: pn lut 16, 2009 23:20
autor: MiChAoS
dzieki koledzy za odp... dobrze ze skrzynia bedzie pasowac i nic nie trzeba bedzie sapawac jakis zaczepow itp to dlamnie duzy +... sprzeglo wtedy to juz i tak bym wstawil jakies mocniejsze, co do IC to wiadomo duze ic _ orurowanie z kwasoweczki odrazu do tego program i na wstepie mi to wystarczy... przelot juz mam 2.5" od samej T... no to nic innego mi nie zostaje jak powoli rozgladac sie za nowym serduchem :)
MAtijas dzieki za info :pub:
aw69 poszlo PW
_mumin_ poszlo PW

: pn lut 16, 2009 23:49
autor: euglen
MiChAoS, olozwirski sprzedaje ARL :chytry: :dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2567634

: pn lut 16, 2009 23:57
autor: MiChAoS
oo dzieki wielkie :okej:
PW poszlo :bigok:

: wt lut 17, 2009 10:48
autor: Ponior
Witam.
Z tego co wiem to trzeba zobaczyć jakie pompki siedzą bo nie wszystkie ARL, czy ASZ miały AL, zdażały sie też pompki BA (a te są mniej wydajne).
Pozdro.

: wt lut 17, 2009 15:10
autor: Dario84
Ponior pisze:nie wszystkie ARL, czy ASZ miały AL
Wszystkie seryjnie montowane w tych silnikach to 073AL, chyba ze ktos sam wymienil na slabsze.

: wt lut 17, 2009 15:30
autor: Ponior
A coś mi się obiło o uszy, że w ostatnich latach produkcji zaczeli zakładać BA zamaiast AL.
A czemu na niektórych forach piszą "założone pompowtryski BA od 130 PD" Jeżeli wszędzie były najmocniejsze AL, nie rozumiem.
Może w passacie były inne w 130 PD.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ded&start=
pozdro.

: wt lut 17, 2009 15:42
autor: Dario84
Tak we wzdluznych byly wlasnie BA w pozniejszych latach produkcji, na poczatku produkcji do AWXa ladowali AL, poza tym 130PD to tez BLT z ostatnich lat produkcji, a tam tez sa BA i BJ. ARL i ASZ mialy 073AL, inne (tez 130PD) mialy rozne pompki.

: wt lut 17, 2009 15:48
autor: Ponior
Dario84 pisze:Tak we wzdluznych byly wlasnie BA w pozniejszych latach produkcji, na poczatku produkcji do AWXa tez ladowali AL, poza tym 130PD to tez BLT z ostatnich lat produkcji, a tam tez sa BA. ARL i ASZ mialy 073AL, inne (tez 130PD) mialy rozne pompki
Dziwne zabiegi stosowali, wynika z tego,że jak swap powyżej 200ps to tylko ASZ, ARL wchodzi w gre.
Dzięki i pozdro. :chytry:

: wt lut 17, 2009 16:19
autor: Dario84
Nie koniecznie, ja bym wolal kupic nowszy silnik z malym przebiegiem i zmienic pompki

: wt lut 17, 2009 17:49
autor: Ponior
Dario84 pisze:Nie koniecznie, ja bym wolal kupic nowszy silnik z malym przebiegiem i zmienic pompki
Nie kuś mnie bo dopiero w tamtym roku ARL wrzuciłem i jeszcze z nim nie skończyłem (ok 50 tyś przebiegu).
Ale jakiś 2.0 16V by się przydało nie mówie nie. :food:
pozdro.