Strona 1 z 1

modyfikacje ALH - isc dalej czy swap ??

: sob lut 07, 2009 17:58
autor: KonradzikIV
przymierzam sie do dalszych modyfikacji mojego ALH

tylko pytanie czy to sie opłaca ?? nie lepiej kupić PD ?? i zrobić swapa ?? np na takiego ASZ/ARL ?? czy przy takim swapie skrzynie też trzeba zmienić na 6 ??

: sob lut 07, 2009 18:30
autor: Krzylu
silnik+skrzynia+robocizna+brakujace części=troche siana wydasz,więc przekalkuluj sobie czy czasem nie lepiej dołożyć hajs i zmodzić ALH

: sob lut 07, 2009 18:37
autor: grzegorzp
ja jakoś wolę pompy niż PD, i modzę ALH,

pytanie nr.1
jak długo zamierzasz użytkować ten samochód

: sob lut 07, 2009 18:41
autor: Furia
pyt 2 czy masz tyle kasy i nerw zeby oplacalo ci sie robic swapa? Jak juz robic swapa to by trzeba wsadzac duze turbo zeby to sie oplacalo. Miec moc godna tego wysilku i kasy :)

: sob lut 07, 2009 19:24
autor: KonradzikIV
Furia, generalnie dzis bylem u mojego tunera i mi powiedzial zebym sie zastanowil co chce robic bo w vp zawsze moze pasc pompa a to juz dodatkowy koszt. w poniedziałek ma mi powiedziec ile by chcieli za jakiegos asz/arl wtedy przekalkuluje czy mi sie opłaca.

: sob lut 07, 2009 19:54
autor: SToRM
KonradzikIV pisze:bylem u mojego tunera i mi powiedzial zebym sie zastanowil co chce robic bo w vp zawsze moze pasc pompa a to juz dodatkowy koszt.
A myslisz ze pompowtryski pasc nie moga w PD? Te silniki nie sa nowe i tez nalezy sie spodziewac ze predzej czy pozniej bedziesz musial nowe zakupic.

Co do swapu - jak robic to imho na ARL'a. Masz przynajmniej penwosc ze beda mocniejsze pompki a i turbo duze.
Swap na ASZ'ta + chips wyniesie imho drozej niz zrobienie ALH na 170-180 kuca. Szczegolnie juz wtryski masz. Teraz potrzebujesz zasadzic FMIC'a i turbo z ARL'a i masz ta sama wartosc co ASZ po chipsie, jak nie wiecej.
Dalsze mody ASZta, to plus taki, ze silnik mocniejszy. Ale tez worek pieniedzy bedziesz musial wydac zeby grzebac w tym dalej - a juz bedziesz wytrzepany z kasy po swapie.

Wiec jak dla mnie, albo grzebac w ALH, albo swapowac na kompletnego ARL'a

: sob lut 07, 2009 22:02
autor: rob555
Tu masz wykres ALH troche zmodzonego ale bezawaryjnie tak od roku smiga....
Jesli nie chcesz ponad 200KM to nie ma sensu swapa robic.
Pozatym ALH zawsze bedzie ekonomiczniejsze niz taki ASZ ;)
Obrazek

: sob lut 07, 2009 22:04
autor: Dario84
Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)

: sob lut 07, 2009 22:10
autor: johnson
Dario84 pisze:Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)
skrzynia piatka to jak dla mnie jedyna powazna wada silnikow VP w autach na plycie golfa, swap ze skrzynia 5tka to sredni pomysl, bez komfortu w trasie, ze slabym sprzeglem

: ndz lut 08, 2009 00:29
autor: Szumal
johnson pisze:
Dario84 pisze:Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)
skrzynia piatka to jak dla mnie jedyna powazna wada silnikow VP w autach na plycie golfa, swap ze skrzynia 5tka to sredni pomysl, bez komfortu w trasie, ze slabym sprzeglem
święte słowa. skrzynia piątka jest dobra do seryjnego alh/asv, powyzej 150 koni robi sie już uciążliwie...

Konradzik w obliczeniach uwzględnij ze troche siana odzyskasz za swój motor i skrzynie :)
ale ja osobiście zostałbym przy ALH - taki SWAP nawet super przygotowany to kupa zachodu i nerwów...
A jeszcze co do padania pomp VP37 to chyba większa szansa jest ze pompowtrysk szlag trafi niz pompę rotacyjną.

: ndz lut 08, 2009 12:23
autor: Dario84
Ze sprzeglem nie jest do konca tak jak piszecie, mozna zastosowac jednomas + VR6 i odpada problem sprzegla do duzych mocy.

Poza tym skrzynie 5 tez mozna "stuningowac" zeby miec wiekszy Vmax ,dla przykladu taka stuningowana 5tka w mk4 czy innych samochodach na ori kolach 195/65/15 daje Vmax w okolicy 230kmh przy 4500obr, a to juz wystarczy mysle, dla duzych mocy zawsze mozna jeszcze troche dygnac limiter i Vmax leci w gore jeszcze bardziej, ale wiadome to juz jest troche ryzyko.

: ndz lut 08, 2009 15:44
autor: KonradzikIV
hmm troche mi sie rozjasniło.

czyli teraz najlpeiej zaczac od pompy 11 ??

czy moze lepiej robic IC + turbawa ??

: ndz lut 08, 2009 16:06
autor: guluwroc
KonradzikIV pisze:hmm troche mi sie rozjasniło.

czyli teraz najlpeiej zaczac od pompy 11 ??

czy moze lepiej robic IC + turbawa ??
Robiłem wiele swapów i każdy skończył sie na miin. 10 tys zł.a w wielu przypadkach 12 lub 14 tys zł.

: ndz lut 08, 2009 16:12
autor: grzegorzp
11 przy taki setupie jak masz jest raczej bez sensu, to w lato bez FMIC-a będzie uśpiona, bo w zależności od egzemplarza 150-160KM i będzie Ci się gotował i tracił moc (były taki które już przy 140KM się gotowały)
poza tym 11mm przy wtryskach 216 to dużo nie da,
jak dawać 11mm to i 230

a jak zrobisz IC i T-ARL to 160-165KM będziesz miał
z tym że dodałbym
całą górę dolotu od filtra do turbiny z ASZ/ARL
i kolektor dolotowy ASZ/ARL