[MK4] Golf AHF Mahosa Powered by Dynosoft
: czw lut 05, 2009 20:28
Witam wszystkich serdecznie.
Forum przeglądam już parę miesięcy ,jednak to jeden z pierwszych moich postów.
O tuningu mechanicznym myślałem od kąt kupiłem swoją czwórkę ,wcześniej jeździłem benzyniakami.
Impulsem do przeprowadzenia poważniejszego tuningu była moja głupota
Otóż będąc u siebie w mieście spotkałem "znajomego" którego wszyscy kupujący od niego czipsy "chwalą" ,że pisze softy do wielu firm tuningowych w pl. OK gość przejechał się moim autem podpiął pod vaga stwierdził, że silnik mam igle i że napisze mi soft za jedyne 300 zł -pomyślałem sobie soft za 300 zł ok zaryzykuje ale mądrze -we Wrocławiu pojadę do profesjonalistów niech mi sprawdzą co siedzi w tym Flashu zanim go założę, tak też było pojechałem do Mirasa z Dynosoftu ,który stwierdził ,że owy chips nadaje się na śmietnik. Otóż:
silnik był tak dokoksowany ze masakra, UWAGA!!! bez ruszenia mapy doładowania .Ok bo to 1/5 litanii chipa pana M. Kąty wtrysków nie ruszone, limiter nie ruszony, overboost nie ruszony,mapa EGR nie ruszona bo po co? Przecież można zaślepić ale najbardziej barwny i ciekawy motyw to przebieg momentu obrotowego by pan M.
proszę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d3770.html
dół seria ,góra mod by pan M moment zaczyna kopać od 550 obr:P po 4200 obr dziura -śmierć przy wyprzedzaniu i wogole taki jakiś pijany ten moment:)
Po zvagowaniu mojej golfiny i konsultacjach z Mirasem zdecydowałem się na Soft u nich
oto jak było:
Przyjeżdżam w umówionym terminie, elegancko wjeżdzamy na rolki ,ustawiamy parametry,nadmuchy czujniki cuda wianki ...ok GO hamujemy
-auto stanęło na 3700 RPM (wygenerowało 112 KM i 247Nm)@ 3700RPM i stoi @3700 nie ruszy dalej , od razu pokazał się notlauf -> dobra podpinamy pod waga-diagnoza:
turbo umarło a mianowicie zatarły się kierownice łopatkowe (VNT 15) i autko przy 2 000 RPM dostawało dmucha rzędu 1.5 bara:)tzn ile dostawało to nie wiemy bo było to max odczytanie Map sensora .
Padnięte turbo było dla mnie kolejnym impulsem ,powiedziałem albo grubo albo wcale. sprzedałem wszystko co miałem w garażu- Fele ,opony stare zawiasy itp bo byłem bez kasy -wcześniej założyłem gwint FK... Na następny dzień miałem już turbo od ASZ, wtryski załatwił Mirass.
No i poszło:
założyliśmy najpierw turbinę GT 17 ASZ dodam ,że kompletny wydech i FMIC miałem już wcześniej zrobiony. Następnie wkręciliśmy wtryski z końcówkami Fratelli "216":
Po skręceniu wszystkiego i ustawieniu wstępnego Softu jedziemy na poprawki, parametry oraz stan silnika pozwoliły na parę korekt i dodatkowe podniesienie momentu i mocy.
Czas spojrzeć prawdzie w oczy : hamownia
podpinamy:
hamujemy:
chcę dodać ,że Gulu i Miras robią wszystko precyzyjnie i dokładnie.
Auto dostało praktycznie bezdymny Soft .
Wynik:)
Na seryjnej pompie 10. Także przekroczenie mocy 170 km na pompie 10 udało się:) jest 170,1:) w sumie było tylko 4 stopnie ale 170 strzeliło:) a ja jestem szczęśliwy, szczególnie że to nie to samo auto:):):)
Pozdrawiam!
Forum przeglądam już parę miesięcy ,jednak to jeden z pierwszych moich postów.
O tuningu mechanicznym myślałem od kąt kupiłem swoją czwórkę ,wcześniej jeździłem benzyniakami.
Impulsem do przeprowadzenia poważniejszego tuningu była moja głupota
Otóż będąc u siebie w mieście spotkałem "znajomego" którego wszyscy kupujący od niego czipsy "chwalą" ,że pisze softy do wielu firm tuningowych w pl. OK gość przejechał się moim autem podpiął pod vaga stwierdził, że silnik mam igle i że napisze mi soft za jedyne 300 zł -pomyślałem sobie soft za 300 zł ok zaryzykuje ale mądrze -we Wrocławiu pojadę do profesjonalistów niech mi sprawdzą co siedzi w tym Flashu zanim go założę, tak też było pojechałem do Mirasa z Dynosoftu ,który stwierdził ,że owy chips nadaje się na śmietnik. Otóż:
silnik był tak dokoksowany ze masakra, UWAGA!!! bez ruszenia mapy doładowania .Ok bo to 1/5 litanii chipa pana M. Kąty wtrysków nie ruszone, limiter nie ruszony, overboost nie ruszony,mapa EGR nie ruszona bo po co? Przecież można zaślepić ale najbardziej barwny i ciekawy motyw to przebieg momentu obrotowego by pan M.
proszę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d3770.html
dół seria ,góra mod by pan M moment zaczyna kopać od 550 obr:P po 4200 obr dziura -śmierć przy wyprzedzaniu i wogole taki jakiś pijany ten moment:)
Po zvagowaniu mojej golfiny i konsultacjach z Mirasem zdecydowałem się na Soft u nich
oto jak było:
Przyjeżdżam w umówionym terminie, elegancko wjeżdzamy na rolki ,ustawiamy parametry,nadmuchy czujniki cuda wianki ...ok GO hamujemy
-auto stanęło na 3700 RPM (wygenerowało 112 KM i 247Nm)@ 3700RPM i stoi @3700 nie ruszy dalej , od razu pokazał się notlauf -> dobra podpinamy pod waga-diagnoza:
turbo umarło a mianowicie zatarły się kierownice łopatkowe (VNT 15) i autko przy 2 000 RPM dostawało dmucha rzędu 1.5 bara:)tzn ile dostawało to nie wiemy bo było to max odczytanie Map sensora .
Padnięte turbo było dla mnie kolejnym impulsem ,powiedziałem albo grubo albo wcale. sprzedałem wszystko co miałem w garażu- Fele ,opony stare zawiasy itp bo byłem bez kasy -wcześniej założyłem gwint FK... Na następny dzień miałem już turbo od ASZ, wtryski załatwił Mirass.
No i poszło:
założyliśmy najpierw turbinę GT 17 ASZ dodam ,że kompletny wydech i FMIC miałem już wcześniej zrobiony. Następnie wkręciliśmy wtryski z końcówkami Fratelli "216":
Po skręceniu wszystkiego i ustawieniu wstępnego Softu jedziemy na poprawki, parametry oraz stan silnika pozwoliły na parę korekt i dodatkowe podniesienie momentu i mocy.
Czas spojrzeć prawdzie w oczy : hamownia
podpinamy:
hamujemy:
chcę dodać ,że Gulu i Miras robią wszystko precyzyjnie i dokładnie.
Auto dostało praktycznie bezdymny Soft .
Wynik:)
Na seryjnej pompie 10. Także przekroczenie mocy 170 km na pompie 10 udało się:) jest 170,1:) w sumie było tylko 4 stopnie ale 170 strzeliło:) a ja jestem szczęśliwy, szczególnie że to nie to samo auto:):):)
Pozdrawiam!