kręcenie TDI 110KM, 2 opcje do rozpatrzenia

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

kręcenie TDI 110KM, 2 opcje do rozpatrzenia

Post autor: mp1985 » sob sty 31, 2009 02:11

panowie czego można się spodziewać po takich modach są dwie opcje do rozpatrzenia:

baza golf mk4 1,9tdi 110KM na VP



OPCJA NR 1:

-wtryski 216 ok 1200zł
-fmic ok 1000zł
-program ok 1000zł

suma ok 3tys zł

będzie 160KM czy raczej okolica 150KM ?
turbo zostało by seryjne, pompa, sprzęgło też czyli taka wersja lekko ekonomiczna do zamkniecie się w okolicy 3tys zł

----------------------------------------------------------------------------

OPCJA 2 hardcor:
- wtryski 230 ok 1500zł
- Turbo ARL ok 1300zł
- pompa 11 ok 1500zł
- fimc ok 1000zł
- program ok 1000zł
- sprzęgło VR6 bo już szans nie ma żeby seryjne przetrwało ok 1000zł

suma ok 7300zł minus sprzedanie starych gratów z 1000-1500zł to daje jakieś 6tys zł kosztu

i jakiej mocy można sie spodziewać? będzie 200KM?


.................................................................
*napiszcie czego można się spodziewać po opcji nr 1 a czego po opcji nr2 czyli szacowana moc do osiągnięcia, jeśli ktoś potrafi ocenić to czas 0-100km/h, spalanie tzw normalna jazda przyjmując że seria pali średnio 6,5l na 100km ile wzrosnąć może po modach opcji 1 a ile po opcji 2

*która modyfikacja ma według was większy sens- jeśli można użyć tu takiego stwierdzenia, chodzi o ekonomie czyli koszt modyfikacji a uzyskany efekt w postaci KM ale minusy polegające na zwiększeniu awaryjności, i zwiększeniu spalania




ps. kosztów modyfikacji jakie niesie za sobą tak znaczna ingerencja w moc auta, typu wydajniejsze hamulce, modyfikacja zawieszenia - nie rozpatrujemy tutaj
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 02:24 przez mp1985, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » sob sty 31, 2009 02:54

Za tyle kasy to bym kupil silnik, i dopiero go modzil :]



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » sob sty 31, 2009 08:40

Jesli chcesz economicznie dalej jezdzic to wrzuc do opcji 1 jeszcze hybryde arl/awx turbine i bedziesz mial moc okolo 160km i 350/360nm. Z tym fmicem przy takim setupie za 1000zl moze sie zmiescisz :D Ale jesli chcesz opcje 2 to nei licz ze fmic wyniesie cie 1 tys :D Tez tak liczylem i wyszlo 2 tys :P Program tez bedzie drozszy napewno jesli bedziesz indywidualnie to robil. Co do sprzegla to za 700zl kupisz graty czyli 1 masa i vr6 sachs. Jesli wszystko bedziesz robil sam to sie oplaca 2 opcja. Ale wtedy juz nie bedzie tak ekonomicznie i roboty jest bardzo duzo. Kombinowania i sztukowania glownie z fmicem :D



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 31, 2009 10:27

mp1985 pisze:OPCJA NR 1:

-wtryski 216 ok 1200zł
-fmic ok 1000zł
-program ok 1000zł

suma ok 3tys zł

będzie 160KM czy raczej okolica 150KM ?
turbo zostało by seryjne, pompa, sprzęgło też czyli taka wersja lekko ekonomiczna do zamkniecie się w okolicy 3tys zł
trochę nie tak

wtryski 216 - 1250 PLN - ori wtyryski ze 110 ktróre sprzedasz za 400 lekko) = 850 PLN
program 1000 PLN

i powinieneś mieć 150KM z ASV :bigok:

do 160KM musisz dodać
przeróbka turbiny na większy wirnik i nieprzewężany wałek (Karambol, Turbo-bogdan) ~900 PLN - lub kupno turbo ARL
FMIC - 700 PLN

na modach 150-160KM spalanie się nie zmieni jeśl bedziesz normalnie jezdził i korzystał z dynamiki silnika

jak chcesz grube mody to ja bym atakował 200-210KM na wiekszym turbo ale to juz grube koszty które cięzko szacować

tak samo spalanie to raczej powyzej 7L w góre bo 200KM sie po cos robi, awaryjność to samo...

ja bym zrobił 160KM i cieszył sie bezpieczna mocą i fajną dynamiką przy niewielkim spalaniu, a do zabawy kupił jakieś mała tanie autko :)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob sty 31, 2009 12:16

Poniżej masz linka do sklepu internetowego,w którym można nabyć nowe intercoolery.
Jak zauważysz takie które by Ciebie interesowały,nie są takie drogie.http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=112



johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » sob sty 31, 2009 14:20

stalem przed takim samym wyborem jak kolega i zdecydowalem sie na bezpiecze mody w okolicy 160 koni, program, turbo od 130 i wtryski 230, takie turbo i wtryski bo cena byla bardzo przyzwoita, auto wyplulo 162 konie i 356 Nm, niestety pompa troche juz niedomaga i to pewnie ona ciut ogranicza, teraz tylko musze wrzucic sprzeglo z jednomasa i wywalic katalizator bo juz pewnie ma dosc, na wiosne moze pomysle o IC, koszt soft okolo 1000 jak sie zalapiesz na grupowe chipowanie, ja za wtrsyki i turbo dalem razem 1800 pln, wiec pi razy drzwi da sie ogarnac to za 3 klocki bez IC



Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » sob sty 31, 2009 16:08

dzięki za odpowiedzi :pub:

właśnie zastanawiam się nad zmiana furaka na coś bardziej rozwojowego bo mam audi 80 tdi jeszcze w starym wydaniu i osprzęt mnie mocno ogranicza ... tyle że fura ogarnięta, bezawaryjna i troche szkoda sprzedawać
i bije się tak z myślami



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob sty 31, 2009 20:37

Dobra schodzimy na ziemię i zaczynamy realną dyskusję a nie koncert życzeń:

- na seryjnej turbinie nie osiągniesz więcej jak 140-145 KM, ale to też już ostro pojechane po bandzie,

Najsensowniejszy zakres modów to granice 155-160 KM:
- turbo ASZ/ARL,
- wtryski 216
- FMIC
- program
- wskazana większa chłodnica oleju od ASz/ARL/AWX/...

Dalej zaczynają się schody. Wskazane są dodatkowo:
- wtryski 230,
- pompa 11,
- mocniejsze sprzęgło,
- kolektor dolotowy od mocnych PD,
- przerobienie orurowania do FMIC,
- turbina min. ARL,
- wydech,
- zmiany w hamulcach i zawieszeniu (seryjne heble w Golfie 4 110 KM TDI są absolutnie do dupy),
- ....

O 200 KM lekkim pierdem zapomnij. Wszystko co osiągniesz powyżej 180 KM to już tylko Twój sukces. Każdy kuń powyżej tego poziomu to walka...


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

adrian25wawa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw sty 08, 2009 19:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adrian25wawa » sob sty 31, 2009 21:07

hmmm.....ja mama mk4 110ps seria 235Nm wiec jak wgraja mi wirusa idojda 216 to bede miaql ok 155km i 350Nm?? bo jak tak to na seryjnej turbince......i czy wytrzyma tego moda???niechce zadnych fimic itd chce tak miec te 155Km i stykaaa



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob sty 31, 2009 21:14

adrian25wawa pisze:hmmm.....ja mama mk4 110ps seria 235Nm wiec jak wgraja mi wirusa idojda 216 to bede miaql ok 155km i 350Nm?? bo jak tak to na seryjnej turbince......i czy wytrzyma tego moda???niechce zadnych fimic itd chce tak miec te 155Km i stykaaa
A czytać ze zrozumieniem to kolega się nauczył? :chytry:

Powtórzę dla tych co nie zrozumieli - na seryjnej turbinie GT1749V osiągniesz max. 140-145 KM i to będzie i tak dość dużo.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » sob sty 31, 2009 21:27

adrian25wawa pisze:hmmm.....ja mama mk4 110ps seria 235Nm wiec jak wgraja mi wirusa idojda 216 to bede miaql ok 155km i 350Nm?? bo jak tak to na seryjnej turbince......i czy wytrzyma tego moda???niechce zadnych fimic itd chce tak miec te 155Km i stykaaa
czlowieku ile mozna pytac o to samo? jak umiesz pisac to zakladam ze potrafisz tez cos przeczytac, jak ty zrobiles prawo jazdy chlopie z takim zrozumieniem tekstu pisanego, pytasz o to samo w 10 tematach i w kazdym dostajesz odpowiedz, potem ktos kiedys trafi na te posty w szukajce i go krew zaleje bo bedzie musial czytac kazde Twoje pytanie po 10 razy
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 21:28 przez johnson, łącznie zmieniany 1 raz.



adrian25wawa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw sty 08, 2009 19:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adrian25wawa » sob sty 31, 2009 22:52

nie nerwisja :cool: ktos tu napisal ze na seryjnej suszarce nie zrbi sie wiecej niz 145km wiec z tad moje pytanie

[ Dodano: 31 Sty 2009 21:53 ]
jaro raczej mylisz sie ze 110 ps soft + 216 dadza ok 155ps



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob sty 31, 2009 23:27

adrian25wawa pisze:nie nerwisja ktos tu napisal ze na seryjnej suszarce nie zrbi sie wiecej niz 145km wiec z tad moje pytanie

[ Dodano: 31 Sty 2009 21:53 ]
jaro raczej mylisz sie ze 110 ps soft + 216 dadza ok 155ps

Człowieku czy Ty opóźniony umysłowo jesteś czy czytac nie potrafisz ze zrozumieniem tekstu? :mlotek:

Powtórzę specjalnie dla Ciebie i to powoli byś może zrozumiał:

- seryjne turbo nie pozwoli Ci przekroczyć mocy ok 145 KM, choćbyś nie wiadomo co miał za wtryski i pompę. Będziesz miał za mało powietrza by spalic paliwo.

Dalszy przyrost mocy powyżej 145 KM wymaga wiekszej turbiny.

Nastepnie wstrzyma Cię wydajność układu paliwowego. Więc jak chcesz przekroczyć granicę ok 150 KM musisz mieć min. większe turbo jak seryjne, wieksze wtryski.

Kolejne przyrosty mocy wymagają w pierwszej koleności FMIC, a później odpowiednio dużej turbiny, wtrysków, pompy, układu wydechowego, dolotowego, sprzęgła, ....

Dlatego najlepszą opcją pod względem osiąganej mocy i poniesionych kosztów jest moc w okolicach 155-160 KM. Można ją osiągnąć dając wtryski 216 lub 230, turbo ASZ/ARL + program. Nie trzeba nic mieszać ze sprzęgłem, wydechem, a i na seryjnym SMIC da radę jeździć (choć FMIC jest lepszy).

Jak tego nie zrozumiałeś to nie wieme czy potrafię Ci to jaśniej wytłumaczyć, bo nie potrafię zejść poniżej pewnego poziomu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 01:20 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

adrian25wawa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw sty 08, 2009 19:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adrian25wawa » ndz lut 01, 2009 05:02

ok kumam......i dlategoo tyle pytam bo kazdy troche inaczej mowi,,,,,,,,na poczatku mowili ze sam soft ze 110 da ok 140ps i ok 300Nm potem ze jak dorzuce 216 to ok 155 bedzie i 340Nm.........a jak bede chcial wiecej km to musze zmienic tak jak mowisz turbine itd........ale pisali mi ze na tej co mam czyli juz ze zmienna geometria da sie bezpiecznie 150-155 Km <zalezy od stanu silnika itd> wiec sam widzisz ja tego sobie nie wymyslilem mi styka 140-147 KM .bo jak bym chcial 200 to wym sobie kupil passata 2.6 v6 03r............no ale Koniec juz ...................teraz wiem i juz nie pytam......rogal sam powie co i jak bedzie dobre zeby serca nie wywalilo! :pub: dla wszystkich ktorych wkurzylo moje czeste pyt o to samo! :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości