zamulający SB

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

zamulający SB

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 12:19

kupiłem ostatnio golfa 1.6 SB z tego co właściciel mi powiedział to znajduje sie tam turbo garet t4 , która pompuje według wskaźnika do 1.6 bara, zawór upustowy też widziałem, że jest zamontowany i bodajże podniesiona dawka paliwa. Po pierwszej przejażdzce wszystko oki. Zaczęłem się zastanawiac dlaczego tak szybko biegi się kończą, nie mam obrotomierza dopiero zamierzam zamontować, ale wydaję mi się, że gdy mam 3-3.5 tys. obrotów turbina pompuje maks i juz samochód nie chce jechać, zastanawiam się czy to może być wina wydechu, moze trzeba zrobić przelotowy, dopiero zaczynam przygode z dieslami więc nie za abrdzo łapie wszystko, a nie ma mi kto pomóc...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 05, 2009 12:30

guaja pisze:garet t4
??
zrób foto :)
guaja pisze:która pompuje według wskaźnika do 1.6 bara,
to Ci powiedział czy to widzisz na wskaźniku ??
guaja pisze:zawór upustowy też widziałem, że jest zamontowany
chodzi Ci o MBC ?
guaja pisze:Zaczęłem się zastanawiac dlaczego tak szybko biegi się kończą,
oznaczenie skrzyni ??
guaja pisze:zastanawiam się czy to może być wina wydechu,
jeśli masz kata to moze zamulać



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 12:33

według wskaźnika pompuje do 1.6 bara mam wskaźnik w kabinie, skrzynie mam 4t sprawdzaweł bo myślałem, ze może jest 4s, a czy to jest MBC to nie wiem



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 05, 2009 12:52

guaja pisze:skrzynie mam 4t sprawdzaweł bo myślałem, ze może jest 4s,
czyli albo nie jesteś przyzwyczajony do diesla :P albo faktycznie coś go muli...

sprawdź to turbo (przeczytaj na tabliczce znamionowej oznczenie albo daj pare fotek)
1.6 bara to nie ukrywam troche dużo :P



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 13:00

no może troche nie jestem przyzwyczajony do diesla, ale widziałem jak SB seryjny jeździ i lekko modzony, i dlatego mi cos nie pasowało, bo na 5 biegu 170 licznikowe spokojnie osiagam ale 2 kończy się w granicach 50 3 90 i 4 120-130 i moge więcej tylko drogi koniec, bede musiał chyba kata wyciąć tylko nie wiem co zamiast kata czy struminice czy zwykłą rure, napewno lepiej byłoby gdybym miał obrotek wtedy, może by sie wyjasniło pare spraw ale narazie nie widziałem nic na sprzedaż.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 05, 2009 14:21

guaja, zamiast kata zwykłą rurkę ! o ile go w ogóle masz :P

fakycznie mało na 2 to tak do 70-80 na 3 to tak 115-125 zalezy do ilu ciągniesz i czy masz gov moda :)



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 14:48

kata mam bo sprawdzałem, nie wiem własnie czy może cisnienie nie jest za duże ale nie znam nikogo kto by mi zobaczył co tam siedzi w tym silniku, spróbuje najpierw wyciąć kata w tym tygodniu i zobaczymy co będzie później...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 05, 2009 15:04

guaja pisze:ale nie znam nikogo kto by mi zobaczył co tam siedzi w tym silniku,
zrobiłbyś foty i byś wiedział :)



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 17:28

Obrazek Obrazek
zdjecie turbiny może póxniej zrobie bo teraz nie było warunków...



arwam

Post autor: arwam » pn sty 05, 2009 19:58

no to Ci powiem że masz zainstalowanego blow off'a
A i jeszcze mi powiedz czy jak Ci go zamula czy nie jest przypadkiem słychać zaworu upustowego?



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 22:35

tylko nie wiem dlaczego ale blow off nie chodzi, nie wiem czy mozna go sobie od tak wyłączyc lub włączyć...??



arwam

Post autor: arwam » pn sty 05, 2009 22:37

blow off nie działa dlatego że do jego zadziałania trzeba podać do cienkiego przewodu podciśnienie np z pompy Vacum która wytwarzapodciśnienie dla serwa hamulców



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 05, 2009 22:47

sprawdzałem to wydawało mi się, ze jest podłączony, nawet na zdjęciu widac, że cieński przewód jest podłączony



arwam

Post autor: arwam » pn sty 05, 2009 23:14

tak jest podłączony ale w trakcie jazdy w kolektorze masz ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a nie niższe
jest tak dlatego że w kolektorze ssącym nie masz przepustnicy a ten zawór jest dedykowany do benzynowych silników doładowanych



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości