Strona 1 z 2

Wybór sprzegła tdi afn

: wt gru 09, 2008 02:18
autor: mally
A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?

: wt gru 09, 2008 10:07
autor: Kaktus_dj
ja osobiście przymierzać się będę do jednosmasa z g60

: wt gru 09, 2008 11:22
autor: Rapix
Sprzęgło od VR wytrzyma naprawdę dużo komfort jednak spada między dwumasem, a sprzęgłem od VR6 i do tego przy sprzęgle VR na biegu jałowym jest taki dziwny dźwięk...

: wt gru 09, 2008 11:29
autor: MZiobro
sprzęglo G60 / ABF bo chyba są identyczne..

: wt gru 09, 2008 13:32
autor: sagon
Tu masz kolego cały wykład na temat wymiany sprzęgła.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380

[ Dodano: 09 Gru 2008 12:37 ]
Dział TECHNICZNE TD TDI str.28

: pn sty 19, 2009 13:10
autor: manek271
A teraz moze ja sie podepne z pytankiem skoro koledzy jeszcze niedawno tu cos pisali,przymiezam sie do wymiany sprzegielka i tak ostatnio czytalem o kolach zamachowych odelzonych i tu moje pytanko czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ??? :helm:

: pn sty 19, 2009 13:21
autor: cowboy
manek271 pisze:czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ???
moje prywatne zdanie jest takie że w aucie na ulice nie ma sensu odelżać

TDI ma gigantyczny moment juz na niskich rpm i nie wkręca się do 9 krpm i takie lekkie koło bedzie mniej odczuwalne niż w małym silniku benzynowym kręcącym się wysoko
A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?
to zależy jakie masz plany co do zwiększania mocy

jeśli zatrzymasz się na 160-170KM 340-350NM to seryjny dwumas da radę, przykład chociażby moje auto, ważne żeby program był tak napisany żeby moment narastał łagodnie i max momentu powyzej 2500 rpm oraz żeby auto było uzytkowane w sposób świadomy, czyli ostre przyspieszanie na wysokich biegach w zakresie powyżej 2500

: pn sty 19, 2009 13:35
autor: manek271
manek271 napisał/a:
czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ???


moje prywatne zdanie jest takie że w aucie na ulice nie ma sensu odelżać

TDI ma gigantyczny moment juz na niskich rpm i nie wkręca się do 9 krpm i takie lekkie koło bedzie mniej odczuwalne niż w małym silniku benzynowym kręcącym się wysoko

Cytat:
A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?


to zależy jakie masz plany co do zwiększania mocy

jeśli zatrzymasz się na 160-170KM 340-350NM to seryjny dwumas da radę, przykład chociażby moje auto, ważne żeby program był tak napisany żeby moment narastał łagodnie i max momentu powyzej 2500 rpm oraz żeby auto było uzytkowane w sposób świadomy, czyli ostre przyspieszanie na wysokich biegach w zakresie powyżej 2500
cowboy, wielkie dzieki za info,jestes lepszy ja opcja pomoc w systemie operacyjnym(maly zarcik) :grin: dzieki po raz kolejny,pozdrawiam :grin:

: pn sty 19, 2009 13:39
autor: Gobo90
ja mam sprzegło z g60 w ARLu i sprawuje sie bardzo dobrze :)

: pn sty 19, 2009 14:23
autor: cowboy
ja mam sprzegło z g60 w ARLu i sprawuje sie bardzo dobrze :)
nikt nie napisał że zestaw zamach z G60/ABF/1Z + tarcza i docisk z VR nie daje rady, bo jest to bardzo fajna i tania opcja na grube mody przy TDI ze skrzynią 5 biegowa

chodzi o to ze jednak troszkę mniej komfortowa bo mniej tłumi drgania, a stare sprzegła 219mm z AFNa naprawde daja radę do 160-170KM :)

Obrazek

: pn sty 19, 2009 18:09
autor: sagon
cowboy pisze:a stare sprzegła 219mm z AFNa naprawde daja radę do 160-170KM :)
Potwierdzam słowa przedmówcy.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.

: pn sty 19, 2009 18:41
autor: cowboy
sagon pisze:.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.
Robb555 miał takie w corbie swojej i jeśli dobrze pamietam to pisał że dopiero przy 400 NM mu zaczeło się ślizgać

tak samo stare VNT15 z AFNów to turbiny nie do zajechania...

: pn sty 19, 2009 18:44
autor: manek271
sagon pisze:Potwierdzam słowa przedmówcy.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.
Jak robilem sprzegielko to mechanior mowil ze dwumas jest na wykonczeniu i najlepiej go wymienic od razu,ale go olalem i dalej jezdze na takim i nie narzekam narazie, lecz szykuja sie kolejne mody i poprostu zaczynam myslec czy nie bedzie juz czas na zmiane :grin:

[ Dodano: 19 Sty 2009 17:46 ]
cowboy pisze:Robb555 miał takie w corbie swojej i jeśli dobrze pamietam to pisał że dopiero przy 400 NM mu zaczeło się ślizgać
Ale on mial jakas wersje wzmacniana ,bo jak sie go o sprzeglo pytalem to mial taki sam zestaw do sprzedania za 1400 zl,a to nie mozliwe zeby za zwykle sprzeglo tyle wolal :grin:

: pn sty 19, 2009 19:37
autor: cowboy
Ale on mial jakas wersje wzmacniana ,bo jak sie go o sprzeglo pytalem to mial taki sam zestaw do sprzedania za 1400 zl,a to nie mozliwe zeby za zwykle sprzeglo tyle wolal :grin:
póżniej jak miał 450NM to juz na pewno nie seryjne

generalnie mozna próbować wzmacniać docisk.. ale jeśli idziesz w grube mody to ten zestaw z VR najtaniej Cie wyjdzie