Strona 1 z 2

golf v 1.9 105 km tdi droga do 200 km ..... ??

: pt lis 28, 2008 18:09
autor: twardy82
Witam

Posiadam auto takie jak w opisie ,, przebieg ok 73 tys interesowalo by mnie podkrecenie go na 200+
czy ktos podkrecal juz dokladnie ten silnik bardziej niz wirusik ???
jakie zmiany jakie efekty ?

czy oplaca sie wogole meczyc ten silnik bo mysle ze 190 km to jego max ...czy sa sprawdzone pasujace elementy od mocniejszych wersji ???
czy moze lepiej zaczac od swapa na 1.9 150 km ??

Interesuja mnie odpowiedzi ludzi ktorzy cos grzebneli w tym silniku ,,,
modyfikacje ogolne tdi znam inne auta i silniki tez ;)
pozdrawiam

: pt lis 28, 2008 22:04
autor: blysk777
twardy82, Szukałem info na podobny temat tzn. pd 101.I z tego co znalazłem to tego typu jednostki to w miarę bezpiecznie kręci się na około 180 kucy.Jak więcej potrzebujesz to szukaj asz lub arl.Maja mocnijsze korby,tłoki itp.W pd 101 i 105 są niezbyt mocne dwumasy i sprzęgła...Popatrz ten temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21322 :bigok: :bigok:

: pn gru 01, 2008 08:48
autor: mirass
blysk777 pisze:twardy82, Szukałem info na podobny temat tzn. pd 101.I z tego co znalazłem to tego typu jednostki to w miarę bezpiecznie kręci się na około 180 kucy.Jak więcej potrzebujesz to szukaj asz lub arl.Maja mocnijsze korby,tłoki itp.W pd 101 i 105 są niezbyt mocne dwumasy i sprzęgła...Popatrz ten temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21322 :bigok: :bigok:
słabo szukasz
http://www.racingforum.pl/19-TDI-BJB-18 ... 59981.html

: pn gru 01, 2008 20:57
autor: blysk777
mirass pisze:twardy82, Szukałem info na podobny temat tzn. pd 101.I z tego co znalazłem to tego typu jednostki to w miarę bezpiecznie kręci się na około 180 kucy.Jak więcej potrzebujesz to szukaj asz lub arl.Maja mocnijsze korby,tłoki itp.W pd 101 i 105 są niezbyt mocne dwumasy i sprzęgła...Popatrz ten temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21322 :bigok: :bigok:


słabo szukasz
http://www.racingforum.pl...law-t59981.html
..Może akurat nieznalazłem tego wykresu,ale moc jest podobna do tej którą podałem. :bajer:

: pn gru 01, 2008 22:09
autor: Broker89
tdi- icek, wydech przelot 2,5'', egr, turbawka większa, program, potem już tylko wałki i sprzęgło :bigok:

: pn gru 01, 2008 22:47
autor: luki-TDI
Turbo ARL+ soft wystarczy by cieszyć się przyzwoitym wynikiem i bezproblemową jazdą - skrzynia biegów i sprzęgło nie jest zbyt wytrzymałe na większe moce. Jako opcja i polecane jest wymiana skrzyni na 6biegową z mocnym sprzęgłem.

: śr gru 03, 2008 12:39
autor: mirass
luki-TDI pisze:Turbo ARL+ soft wystarczy by cieszyć się przyzwoitym wynikiem i bezproblemową jazdą - skrzynia biegów i sprzęgło nie jest zbyt wytrzymałe na większe moce. Jako opcja i polecane jest wymiana skrzyni na 6biegową z mocnym sprzęgłem.
tak jak Luki-tdi napisał, ja dodam tylko że dół silnika hamował mnie bo to w końcu 100PD. Sprzęgła w nowych setkach to mega porażka-potrafi drgać przy 320Nm a padać w mgnieniu oka przy ok.340Nm

: pn gru 15, 2008 19:57
autor: marcinvvv
ja mam wlasnie ten silnik. turbo ARL , program , wydech 2,5". moc 170km i 345 niutkow.
sprzeglo jak narazie wytrzymuje, nie ma zadnych drgan wiec jest to bezpieczny setup. w planach sa pompowtryski i troche ''agresywniejszy'' program. dam znac jak sprzeglo to zniesie. jesli nie wytrzyma to bedzie trzeba wymienic skrzynie na 6biegow

Obrazek

: pn gru 15, 2008 20:29
autor: Krzylu
tdi- icek, wydech przelot 2,5'', egr, turbawka większa, program, potem już tylko wałki i sprzęgło

i chyba pompki trzeba dac lepsze

: wt gru 16, 2008 12:36
autor: Cinek
marcinvvv pisze:wydech 2,5"
nie oszukuj, bo tylko do połowy :bigok: czyli jakby go nie było

: pn sty 19, 2009 20:55
autor: twardy82
dzieki wszystkiem ...


najbardzej zalezy mi na takich postach jak marcinvw :pub:

dawaj znac jak cos jeszcze wymodzisz ,,,,

jak sprzeglo jeszce trzyma przy tych wartosciach to super !

Zakladal juz ktos mocniejsze sprzeglo czy jednomasa do tego silnika ??

czekam na innych modzacych uzytkownikow mk5 tdi 105 :chytry:

[ Dodano: 19 Sty 2009 21:28 ]
Orietuje sie ktos czy jakies inne turbiny oprocz od ARL by podeszly razem z kolektorem ??
oczywiscie o podobnych mozliwosciach ..

: wt sty 20, 2009 22:39
autor: guluwroc
twardy82 pisze:dzieki wszystkiem ...


najbardzej zalezy mi na takich postach jak marcinvw :pub:

dawaj znac jak cos jeszcze wymodzisz ,,,,

jak sprzeglo jeszce trzyma przy tych wartosciach to super !

Zakladal juz ktos mocniejsze sprzeglo czy jednomasa do tego silnika ??

czekam na innych modzacych uzytkownikow mk5 tdi 105 :chytry:

[ Dodano: 19 Sty 2009 21:28 ]
Orietuje sie ktos czy jakies inne turbiny oprocz od ARL by podeszly razem z kolektorem ??
oczywiscie o podobnych mozliwosciach ..
Dostaleś gotowy przepis na setup przez nas zrobiony to czego jeszcze szukasz?
350-360 Nm moim zdaniem można max zrobić i i tak sprzęło długo nie pożyje,chcesz mieć spokój to można spróbować założyć jednomasa z 1Z i VR6 sprzęgło ale będzie hałasować na postoju albo jak my zrobiliśmy zmiane skrzyni na 6 biegową,pompowtryski orginalne są słabe więc 185 KM to i tak dobry wynik jeśłi sie taki uzyska na seryjnych.

Seryjnej większej i wydajnieszej niż ARL nie znajdziesz a i tak będzie CIe czekać przeróbka poczatku wydechu.

: czw sty 22, 2009 01:03
autor: twardy82
mozna sprobowac czy taki zestaw podejdzie z1/vr6 ...???
a komplecik od vr6 tez podejdzie ???

: sob sty 31, 2009 23:35
autor: lasek75
ja miałem w serii przed hamowaniem 105 kucyków. Po hamowaniu okazało się, że seria kręci w granicach 115KM. Po wgraniu "virusika" w V-techu, wyhamowali mi na 138KM. Teraz bez problemu bije do 200+, max który wykręciłem na autostradce 220. Było miło.... :grin:
Pozdrawiam!