Strona 1 z 1

Po założeniu FMIC dziwne objawy.

: ndz lis 23, 2008 20:55
autor: _Chudy_
Ostatnio w moim MK3 został założony IC od megane dci. Dziwne objawy nastąpiły dzisiaj po około 100km w trasie a dokładnie samochód stracił moc, słabo przyspieszał i ciężko wkręcał się na obroty. Kiedy zatrzymałem się stacji i wyłączeniu silnika na około 10 minut samochód znowu nabrał mocy. Jakie mogą byc przyczyny tego spadku mocy?? Dodam, że jadąc te 100km prędkośc oscylowała w granicach 100-130 km/h i rzadko wrzucałem na luz. Kolejne pytanie dotyczy temperatury silnika. Kiedy dojechałem do miasta i zacząłem jeździc po emerycku (nie przekraczając 2 tys. obrotów) temperatura silnika wynosiła około 80 stopni. Przed domem kiedy studziłem turbinę temperatura silnika spadła do 70 stopni. Czy takie temperatury są normalne przy większym intercoolerze??
Z góry dzięki za pomoc.

: ndz lis 23, 2008 22:21
autor: Ceglarz
_Chudy_, Z tą mocą, wygląda na notlauf, a zmieniałeś na jakieś turbo VNT?
Jak U Ciebie z termostatem, temperatura powinna być ciągle 90 stopni.

: pn lis 24, 2008 07:52
autor: _Chudy_
Nie zmieniałem turbiny. Przed założeniem FMIC temperatura spokojnie wynosiła 90 stopni teraz w trasie jest tak samo tylko przy bardzo emeryckiej jeździe spada trochę niżej. Zresztą wczoraj było -5 więc może temperatura ma też znaczenie przy większym IC??

: pn lis 24, 2008 09:07
autor: Furia
No temp napewno tez ma swoje znaczenie. Ja obserwuje MFA i widze ze temp silnika jest troche nizsza niz przed zrobieniem FMICa ale to pewnie dlatego ze przez ten czas co robilem temp spadlo o jakies 10 stopni w dol. A tak pozatym reszta bez zarzutow. Masz dobrze zlaczone rury, silikony, opaski? Jesli gdzies bedzie nieszczelnosc to wnioskuje spadkiem mocy. Tylko czemu pozniej znowu bylo dobrze :P

: pn lis 24, 2008 09:16
autor: _Chudy_
Jeśli chodzi o temperaturę to dzisiaj zaobserwowałem, że silnik wolno dochodził do 90 stopni przy włączonym gorącym nawiewie w pozycji 4. Po około 15 minutach jazdy złapał 70 stopni jednak po wyłączeniu nawiewu w ciągu 2 minut doszedł do 90 stopni także temperatura silnika już się wyjaśniła. Pewnie jest to również spowodowane spadkiem temperatur bo na dworzu -5 stopni... Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??

: pn lis 24, 2008 10:07
autor: Matijas
_Chudy_ pisze: Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??
prawdopodobnie zlapales notlaufa i czas 10min nie ma tu nic do rzeczy bo jaknys zgasil i odpalil od razu to by znowu bylo ok :bigok:

: pn lis 24, 2008 11:04
autor: Sztomel
w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.

: pn lis 24, 2008 11:53
autor: _Chudy_
Sztomel pisze:w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.
Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??

: pn lis 24, 2008 12:11
autor: bradley
Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??
Nie koniecznie. Bo przy wysokim cisnieniu w wezach moze wtedy ujawniac sie nieszczelnosc.

: pt lis 28, 2008 18:03
autor: arwam
zajmujecie się tematami przyziemnymi :bigok:
tak jest było i będzie
To jest normalne