Grzebanie - AFN
: pn paź 27, 2008 20:13
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mam w głowie swoją wizję jak mają przebiegać prace na zwiększaniem wigoru golfa, jednak nie mogłem znaleźć kilku istotnych dla mnie spraw.
Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.
Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.
W moim przypadku było tak:
Brak dołu, brak góry, mała moc
Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.
Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne
Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.
Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.
Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.
Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
A teraz kącik mechaniczny
1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:
I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.
2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?
4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?
5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
W takim razie na co postawić, czego szukać?
6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.
Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.
Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.
Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.
W moim przypadku było tak:
Brak dołu, brak góry, mała moc
Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.
Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne
Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.
Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.
Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.
Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
A teraz kącik mechaniczny
1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:
I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.
2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?
4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?
5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
W takim razie na co postawić, czego szukać?
6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.
Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.