Strona 1 z 1

1,9 TD lub TDI w Mk2

: pn paź 06, 2008 23:51
autor: Biperr0
Witam wszystkich obecnych i zaglądających VW-maniaków :hmm: Posiadam Golfa Mk2 , rocznik 92 z silnikiem 1,6 TD. Wpadłem na pomysł żeby wsadzić do niego silniczek 1,9 TD. Z tego co zauważyłem prócz poduszki pod silnikiem niczym większym 1,9 od 1,6 sie nie różni. Wiem że są też takie 1,9 bez sterownika komputera więc większego problemu by nie było żeby troche przerobić mocowanie silnika i jeżeli by na skrzynie podszedł to czujniki i reszta to pestka. Może macie jakieś ważne informacje na ten temat ? Niewiem jakie mają oznaczenia te silniki bez kompa,niewiem też czy półośki by wytrzymały?
Czekam na odpowiedzi i krytyke :D

: pn paź 06, 2008 23:57
autor: m.s

: wt paź 07, 2008 00:21
autor: bodex30
jesli zakladasz 1.9 td to bez problemu wiekszosc pasuje i skrzynia wytrzyma. 1.9td ma 75 ps niewiele wiecej niz twoj obecny.natomiast 1.9tdi zaczynaja sie schody.potrzeba najlepiej z calym osprzetem, instalacja elek. i komputer, no i kryza wydechu inna przy turbo.najtaniej wyjdzie 1.9td ale w tdi lepsza jazda :grin: oznaczenia podam jutro.

: wt paź 07, 2008 01:19
autor: TYQS
ja zrobiłem przekłądne na TDI, silnik AHU komputer sterujacy jest od AFN, niestety taki pech ze cały miał byc AFN a jest tylko komp :/ ale bedzie lepiej :D i ja go posadziłem na oryginalne łapy z 1.6 D :) ale fajnie by było szukać ławy od TDI bo jednak poducha wytrzymuje wiecej i wszystkie są olejowe, co nie wpływa na sposob umontowania do silnika, wydech masz całkiem inny, instalacja nie jest skomplikowana, wystarczy 8 kabelkow i silnik chodzi z podstawowymi podzespołami jak swiece zarowe kontrolki itp :) a tak cała instalacja sterowania silnika siedzi w komoze silnika, ale trzeba silnika szukac razem z tymi kablami bo samemu wszystko podłączać to jest masakra, czujniczkow i czujnikow bez liku a wtyki trzeba zachowac :) trzeba rownie wkłądac zegary od MK3 by predkosciomier był elektryczny bo z tego samego czujnika komputer odczytuje predkosc, pedał gazu musi byc od wybranego sterownika :) odziwo silnik AHU ma inny pedał przyspieszenia nizeli komp AFN, i jeszcze kilka małych driobiazgow :) ja poszedłem po wiekszej linii oporu bo wziełem silnik z Audi A4 ktory ma pare smiesznych mankamentow innych niz VW i trudniej go upchac w golfie :)

pozdrawiam i powodzenia w modach

: wt paź 07, 2008 18:38
autor: anaba255
bodex30 pisze:1.9td ma 75 ps niewiele wiecej niz twoj obecny
tez mi sie wydaje, ze lepiej TDI, jak juz to podkrecac 1.6 TD

: wt paź 07, 2008 22:08
autor: bodex30
1.9TD oznaczenie silnika AAZ tylko taki byl.natomiast TDI to: 1Z,AHH,AHF,AHU,AGR,ALM,ALH,ASV,ALE.sa to 90i110 konne motory.

: śr paź 08, 2008 00:25
autor: m.s
Biperr0, jezeli twój silniczek pada to lepiej TDI juz wstawic
jezeli chodzi ci o moc to swojego 1.6 mozesz wyciągnąc 100 ps lub lepiej i napewno wydasz mniej kasy
ale to juz twoja decyzja :bigok:

: śr paź 08, 2008 07:45
autor: Biperr0
Hmm... No tak słyszałem o większych turbinach itd ale czy jest sens "tuningować" mojego TD ? Boje się ze skróci to jego żywotność... Wsadzając mocniejszy silnik 1,9 chce zyskać więcej mocy ale głownie chodzi mi o większą prędkość przy małym przeciążaniu silnika. Mój dieselek ma jedynie 44kW więc przy większej prędkości niż 120-140 nie da sie jechać na dłuższe trasy... :( Może można by było podkręcić ten AAZ ?

: śr paź 08, 2008 07:51
autor: m.s
Biperr0, jak bedziesz jezdził z głowa to jeszcze sobie posmigasz mi własnie licznik pokazał 493 tys :chytry:
Biperr0 pisze:Może można by było podkręcić ten AAZ ?
tak tylko pina (LDA)wymieniasz na takiego jak jest w 1.6 TD a reszte podkrecasz jak w (JR/SB)

Biperr0 pisze:Mój dieselek ma jedynie 44kW więc przy większej prędkości niż 120-140 nie da sie jechać na dłuższe trasy
to masz 1V wymieniasz pompe i inne i smigasz

[ Dodano: 08 Paź 2008 07:57 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232

tu jak podkręcac TD

:)

: śr paź 08, 2008 12:44
autor: gruchaarl
1.9 TDI ASZ, taki motor ja proponuje. Wszystko załezy od tego ile masz kasy. Zakładasz turbo i cooler od ARL + wałek sportowy i gwarantuje ci ze przy 195KM twoj golf bedzie chodził lepiej jak moje MK4 1.9TDI ARL na 260KM zrobione.

: śr paź 08, 2008 17:59
autor: anaba255
Biperr0 pisze:Boje się ze skróci to jego żywotność..
wszystko zalezy jak bedziesz jezdzil, turbodiesel to taki fajny silnik, jak go sie nie depcze, turbina delikatnie pompuje, malo pali i silnik pracuje bez obciazenia ale masz rezerwe mocy
m.s pisze:1.6 mozesz wyciągnąc 100 ps lub lepiej i napewno wydasz mniej kasy
TD podciaga sie krecąc srubkami, czyli za darmo :grin: , jesli to 1V, to czeka Cie wymiana pompy, za 200zł, spokojnie kupisz na necie, do tego wskaznik doladowania i icek, a to jak TD przestanie wystarczac zostanie Ci do TDI, a pompe zawsze mozesz sprzedac w tej samej cenie, mozesz na poczatek pobawic sie z obecnym silnikiem a jak bedzie za malo to powoli szukac zadbanego TDI :bigok:

[ Dodano: 08 Paź 2008 18:02 ]
gruchaarl pisze:MK4 1.9TDI ARL na 260KM zrobione.
Ładnie zrobione :helm:

: pn paź 20, 2008 08:42
autor: Biperr0
Dzieki bardzo za pomoc! Teraz mi wytłumaczcie co to jest pin (LDA) m.s to napisał i jeszcze anaba255 wspominałeś coś o wskaźniku doładowania i tzw "icku" ?

: pn paź 20, 2008 10:26
autor: anaba255
LDA tzw. grzybek to element pompy regulujacy dawke paliwa w zaleznosci od cisnienia doladowania, jak masz 1V to Twoja pompa jest bez LDA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda
Wskaznik doladowania miezy cisnienie jakie daje turbina, niezbedny gdy sie kreci silnikiem, zeby nie przekrecic turbiny lub silnika, ceny na necie zaczynaja sie od 50zł
Icek czyli poprawnie intercooler a po naszemu chlodnica powietrza, obniza temperaturę powietrza pompowanego przez turbo, nie musi byc koniecznie od danego modelu silnika, na forum jest duzo o tym
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler

: pn paź 20, 2008 16:29
autor: damcio151
o podkręcaniu TD i TDI jest mnóstwo tematów ... zamykam